
F-35 program costs are evolving, and these savings matter
In an era of increased military competition and during a period of tremendous budgetary constraints, incremental savings across a large enterprise program matter.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nosto tästä FligtGlobalin jutusta: "Raytheon has briefed the Finnish military on JPALS , says Jaynes; Helsinki is assessing candidates including the F-35A for its HX fighter requirement." Eli toiveissa on, että mm. Lusissa löytyisi jatkossa JPALS...Raytheon is pitching expeditionary JPALS as useful for guiding the F-35A to land at remote, bare-bones airstrips. The USAF’s Agile Combat Employment strategy envisions dispersing operations on small airstrips so as to minimise the risk of multiple aircraft being destroyed on the ground by a cruise or ballistic missile attack from China or Russia.
![]()
Raytheon plans expeditionary JPALS and F-35A signal test
Raytheon plans to conduct a signals test between the Lockheed Martin F-35A and an expeditionary version of its Joint Precision Approach and Landing System for the US Air Force at Nellis AFB in October.www.flightglobal.com
Nosto tästä FligtGlobalin jutusta: "Raytheon has briefed the Finnish military on JPALS , says Jaynes; Helsinki is assessing candidates including the F-35A for its HX fighter requirement." Eli toiveissa on, että mm. Lusissa löytyisi jatkossa JPALS...
No mutta hyviä uutisia, käyttökustannukset kongressin luupin alla, ja posiitivista saatu aikaan kulusäästöissä. Aikaa menee vielä ennen kuin ja jos F-35 liitää Suomen pohjoisella taivaalla, toivottavasti trendi jatkuu.![]()
F-35 program costs are evolving, and these savings matter
In an era of increased military competition and during a period of tremendous budgetary constraints, incremental savings across a large enterprise program matter.www.defensenews.com
No mutta hyviä uutisia, käyttökustannukset kongressin luupin alla, ja posiitivista saatu aikaan kulusäästöissä. Aikaa menee vielä ennen kuin ja jos F-35 liitää Suomen pohjoisella taivaalla, toivottavasti trendi jatkuu.
Either figure would be an improvement from the FY18 rate, in which one hour of flight time in the "A" model cost about $44,000. However, the oldest F-35s will begin to move into long-term depot maintenance in the mid 2020s, causing a moderate rise in price during the later portion of the decade.
Tämä on HX-kaupan(kin) kannalta hyvä uutinen.![]()
US Air Force works to let foreign militaries rearm, refuel and repair F-35As in the field
To prepare the Lockheed Martin F-35A Lightning II for the austere air basing conditions of its new combat strategy, the US Air Force (USAF) is looking to maintenance partnerships with foreign militaries and logistics support from the US Navy and US Marine Corps, as well as a programme to...www.flightglobal.com
To prepare the Lockheed Martin F-35A Lightning II for austere air-basing conditions of its new combat strategy, the US Air Force (USAF) is looking to maintenance partnerships with foreign militaries and logistics support from the US Navy (USN) and US Marine Corps (USMC), as well as a programme to increase maintainers’ skills.
Those plans come as the stealth fighter remains beset with teething problems, including a myriad of issues with its support software – the Autonomic Logistics Information System (ALIS) – parts shortages and component quality issues.
The USAF’s Agile Combat Employment strategy, a plan that envisions constantly moving fighter jets between a network of bases, makes maintaining aircraft more difficult as the jets will sometimes be required to land, refuel and rearm from remote strips that lack maintenance equipment and personne
Toki, aika pienin askelin edetäänTämä on HX-kaupan(kin) kannalta hyvä uutinen.
Melkein 5 000 dollaria pudotusta edellisiin lukuihin. Mikäköhän se aiempi luku on? Uutisessa on linkki edelliseen uutiseen, mutta mihin lukuun mahdetaan viitata. Jos lähtökohtana on FY18, niin vähän suolaista edelleen, vaikka suunta onkin oikea.
Artikkelissa annetaan ymmärtää että kyse olisi viiden vuoden kehityskulun tulos. Jos näin niin vähän nihkeältä kehitysvauhdilta se kyllä kuulostaa.
Komea ura ja hieno lopetus! Olen tämän herran haastatteluista nauttinut pitkään. Toivottavasti herra näkyy vielä alan tilaisuuksissa ja vaikkapa L&M markkinoinnissa. Ehkä vielä suomessakin?
Kyseessä siis LMn osuus kustannuksista. Laskua 40% viidessä vuodessa eli 12500$->7500$.Artikkelissa annetaan ymmärtää että kyse olisi viiden vuoden kehityskulun tulos. Jos näin niin vähän nihkeältä kehitysvauhdilta se kyllä kuulostaa.
Pienistä puroista suuret virrat, näinhän se usein elävässä elämässä menee. Toivotaan, että niin tässäkin tapauksessa.Kyseessä siis LMn osuus kustannuksista. Laskua 40% viidessä vuodessa eli 12500$->7500$.
Kyseessä siis LMn osuus kustannuksista. Laskua 40% viidessä vuodessa eli 12500$->7500$.
Toki, aika pienin askelin edetään:
Phase one of the concept would allow for allies or partner nations to launch, recover and refuel aircraft. They could also perform light service work such as inflating tires and refilling pilots’ liquid-oxygen bottles.
Phase two would permit countries to change components, like leading-edge flaps, on partners’ jets. Phase three would allow them to load munitions on other nations’ fighters.
Muoks koska sotilassalaisuudet. OK, onhan tuoymmärrettävää:
However, due to security concerns, the concept cannot proceed to phases two or three until countries sign bilateral agreements allowing other nations to work on their jets. So far, phase one’s launch, recovery, refuel and light service work has been documented using paper forms. After bilateral agreements are signed, maintenance and service documentation could be conducted in ALIS software, said Miles.
Tuossa puhutaan siitä mitä maa X voi tehdä maan Y koneille.Siis mitä tuo tarkoittaa Suomeksi? Ymmärränkö ihan väärin, että jos Suomi valitsee F-35, niin hyvä kun saadaan edes laittaa itse ilmaa renkaisiin? Noeihän se nyt noin voi mennä, mutta ehkä oma englannin ymmärrys ei nyt ihan tavoittanut ajatusta? Jos olisi noin, niin samantien voidaan jättää F-35 hyllylle ja ottaa alemmalta hyllyltä Rafalea tai Super Hornua.