F-35 Lightning II

Ei, etkä tietäisi vaikka olisi, koska minulla ei ole mitään tarvetta tuoda itseäni mukaan jokaiseen keskusteluun.


En käsittääkseni kommentoi jokaista keskustelua ja itseäni pääasiassa siten että jokin kehitys vituttaa henkilökohtaisesti, esimerkiksi verotuksen osalta.
Sinä olet se joka rupesit syynäämään ja haarukoimaan ikääni ja henkilöhistoriaani.
 
itseäni pääasiassa siten että jokin kehitys vituttaa henkilökohtaisesti, esimerkiksi verotuksen osalta.
Sinä olet se joka rupesit syynäämään ja haarukoimaan ikääni ja henkilöhistoriaani.
Mitenhän se olisi ollut mahdollista jos et itse olisi niitä juttuja tänne luettavakseni kirjoitellut?

Vähän sellaiset Sardaukar-vibat tulee, mutta ei siinä mitään. Laita lisää anekdoottoja tulemaan, ja hyvään tarinankerrontaanhan kuuluu kunnon värikynä.
Ettei nyt mene kokonaan ot:ksi niin tässä lukemista. Air Force's monthlyn uusi F-35 spesiaali:

 
Mitenhän se olisi ollut mahdollista jos et itse olisi niitä juttuja tänne luettavakseni kirjoitellut?

Vähän sellaiset Sardaukar-vibat tulee, mutta ei siinä mitään. Laita lisää anekdoottoja tulemaan, ja hyvään tarinankerrontaanhan kuuluu kunnon värikynä.
Ettei nyt mene kokonaan ot:ksi niin tässä lukemista. Air Force's monthlyn uusi F-35 spesiaali:


Sinusta tulee taas sellainen nillitäjä viba, erityisesti kun kyseessä on fetisissisi F-35.
Itseeni kohdistuviin valehtelu syytöksiin en aio ruveta kyllä enempää vastailemaan, minun etuni on pikemminkin se että onnistut tavoitteessasi.
 
Sinusta tulee taas sellainen nillitäjä viba, erityisesti kun kyseessä on fetisissisi F-35.
Itseeni kohdistuviin valehtelu syytöksiin en aio ruveta kyllä enempää vastailemaan, minun etuni on pikemminkin se että onnistut tavoitteessasi.
Enhän missään syyttänyt että olisit valehdellut. Listasin vaan täällä kertomiasi urotekoja.
 
Mitä urotekoja?
Miten ihmeessä muuten voi olla sinun etusi että ihmiset eivät usko sinun puhuneen totta itsestäsi ja tekemisistäsi? Jos et halua että asioistasi tiedetään niin miksi ylipäätään kirjoittaa tänne niistä?

Makes no sense...
 
Miten ihmeessä muuten voi olla sinun etusi että ihmiset eivät usko sinun puhuneen totta itsestäsi ja tekemisistäsi? Jos et halua että asioistasi tiedetään niin miksi ylipäätään kirjoittaa tänne niistä?

Makes no sense...

Mitä urotekoja? Mikä niissä on epäuskottavaa tai värikynää? Millaista elämää itse olet elänyt ja elät että minun muuntuu "uroteoiksi"?
Olen kertonut rehellisesti olevani duunari ja käyneeni elämänkoulua, onko se ristiriidassa sen kanssa että minulla on säästöjä ja sijoituksia?
Tai että luen paljon? Tai että minulle on jo kotona opetettu tunnistamaan punikkien aivopesua koulussa ja mediassa?

Itseasiassa olen pettynyt etten ole pärjännyt paremmin elämässä mutta olen itse diagnisoinut itseni lievästi kehitysvammaiseksi joten minulla sentään on jonkinlainen selitys toisin kuin oletan sinulla olevan.
 
Itseasiassa olen pettynyt etten ole pärjännyt paremmin elämässä mutta olen itse diagnisoinut itseni lievästi kehitysvammaiseksi joten minulla sentään on jonkinlainen selitys toisin kuin oletan sinulla olevan.
Kiitti, nyt sait sitten paskan fiiliksen tuosta pienestä kaverillisesta piikittelystäni...

Jos puhutaan hetki vakavasti: Älä määrittele itseäsi ja pärjäämistäsi maallisen mammonan, tittelien ja tutkintojen mukaan. Loppupeleissä ihan muut asiat merkitsevät. Luin joskus ajatuksia herättävän jutun jossa oli haastateltu saattohoidossa olevia vanhuksia. Näiltä kysyttiin mitä katuvat eniten elämässään, suurin osa katui eniten sitä, että olivat "haaskanneet" ison osan elämästään turhien murehtimiseen eivätkä tajunneet olla onnellisia siitä mitä oli.

Kun nykyään rupean stressaamaan jostain, koitan muistuttaa itseäni tuosta artikkelista ja siitä mitkä jutut ovat oikeasti tärkeitä.

Kaikkea hyvää veli.
 
Kiitti, nyt sait sitten paskan fiiliksen tuosta pienestä kaverillisesta piikittelystäni...

Jos puhutaan hetki vakavasti: Älä määrittele itseäsi ja pärjäämistäsi maallisen mammonan, tittelien ja tutkintojen mukaan. Loppupeleissä ihan muut asiat merkitsevät. Luin joskus ajatuksia herättävän jutun jossa oli haastateltu saattohoidossa olevia vanhuksia. Näiltä kysyttiin mitä katuvat eniten elämässään, suurin osa katui eniten sitä, että olivat "haaskanneet" ison osan elämästään turhien murehtimiseen eivätkä tajunneet olla onnellisia siitä mitä oli.

Kun nykyään rupean stressaamaan jostain, koitan muistuttaa itseäni tuosta artikkelista ja siitä mitkä jutut ovat oikeasti tärkeitä.

Kaikkea hyvää veli.

Koen olevani onnekas koska minulla menee paljon keskivertoa paremmin, en ole kovin kunnianhimoinen joten syytän enemmän sitä kuin kytkentöjä päässäni.
Rahalla ei ole minulle mitään muuta merkitystä kuin turvallisuuden ja vapauden maksimoinnin näkökulmasta, sekin läheisteni vuoksi, itse pärjäisin vaikka sillan alla.
Sain elämäni ensimmäiset ja viimeiset tittelit varusmiehenä, en ole niitäkään kaivannut.
Minun kykyäni analysoida maailmaa kyllä epäiltiin sillä perusteella että itse oltiin kirjoilla yliopistossa ja minä en ole ollut.
 
Pitikö tämä nyt taas ottaa esiin juuri kun sain ihmiset epäilemään?

Foorumilla lurkkaavat marxilaiset luuttaavat kartanosi holvista kultaharkot heti kun yhteiskuntamme on povaamassasi Mad Max-tilassa? :eek:

En sanonut sitä kehuna vaan faktana että tiedän hoitaneeni asiat keskivertoa paremmin, se ei tee minusta rikasta tai edes varakasta.
Ihmisillä suositellaan olevan vähintään 3kk tulojen verran säästöjä, onko sinulla?
Minulla on noin vuoden tulojen verran ja sijoituskiinteistöjä.
 
Suomen aikataulun myöhästyminen sopii hyvin yhteen jenkkien C19 + JSE-simuympäristön viiveen kanssa. Päästään osaksi multi-year buyta kun niillä tärvääntyy vielä aikaa byrokratiaan vaikka maaliskuussa tulisikin FRP lupa eli sallittaisiin nuo monivuotiset ostokset, joka painaa hintaa alas.

COVID Delays F-35 Full-Rate Production as Pentagon Debates 6th-Gen Capability
20 Aug 2020 John A. Tirpak

"The end of F-35 operational testing and declaration of full-rate production will likely come in March 2021—three months past the extension Pentagon acquisition and logistics czar Ellen M. Lord gave the program last year.

Lord extended operational testing of the F-35 last October from December 2019 to January 2021, in order to incorporate the fighter into the Joint Simulation Environment, which virtually pits various combinations of U.S. capabilities against foreign militaries. The system is designed to find the optimum numbers of various systems to acquire and deploy.

“I am confident that we are going to meet the March date,” Lord told reporters on Aug. 20. “We have the entire government/industry team focused on that.” However, she acknowledged there “have been setbacks within the JSE from COVID,” because it requires “a very close working environment.”

Lord said she will visit the Joint Simulation Environment at Naval Air Station Patuxent River next week with Robert F. Behler, Director of Operational Test and Evaluation, to ensure the team “has all the resources they need,” Lord said. Lord said the JSE team is complying with all Centers for Disease Control guidelines for safe working conditions. “They readjusted. They have operations there at least six days a week, if not seven, … and almost 24 hours” per day.

Pentagon officials said the necessary virtual wargames with the JSE intended to validate F-35 performance are expected to begin and end in December; some 64 virtual engagements are planned. It will take until March to analyze the results and send a report to Congress that the F-35 has met all conditions necessary to declare it ready for full-rate production.

Most other planned testing required for IOT&E is finished, such as live-fly two- and four-ship missions. Still incomplete are a cybersecurity test and two more weapons tests, which are supposed to be finished by the end of the year....

...The full-rate decision would signal a formal end to the F-35’s initial development and clear the way for the Pentagon to ask Congress for permission to buy the F-35 in multi-year lots, which would allow further price reductions. Multi-year contracts are prohibited until a major weapon system is deemed mature.

Lord also said the Pentagon is “in the midst of developing our budget request right now” for fiscal 2022, noting “the question of the mix of fourth-, fifth- and sixth-gen aircraft is one that is being debated right now.” Her comments marked the first time the Pentagon referred to development fighters beyond the F-22 and F-35 as “sixth-generation” aircraft.

Lord was responding to a question of how much money the Pentagon could save if the F-35 was terminated. That, she said, “is an impossible question to answer at this moment,” because the F-35 figures into all operational plans. “We have a tacair mix” to fulfill combat requirements, “so if you canceled the F-35, the question is, what backfills for that capability? That costs something as well.”"

Suomen koneet ei olisi toimituksen alkupäätä, mutta saattaisivat silti olla osa ekaa monivuotispakettia. Toisaalta myös toista koska 25-30 vasta aikataulu. Riippuu miten monta vuotta uskaltavat raapaista kerralla. Ostomäärät saattaa olla aikamoisia.
 
Nämä salaman salamaongelmat ovat huvittavia, koska kaikilla lentolaitteilla vältellään viimeiseen asti salamaniskua. Ei ole vielä olemassa tekniikkaa, jolla salamaniskussa syntyvät energiat saisi vaarattomiksi. Modernien lentolaitteiden suunnittelussa on aika hyvin onnistuttu takaamaan turvallinen laskeutuminen, mutta vaurioita tulee aina kun salama iskee lentolaitteeseen (ainakin maalivaurioita) ja lennon keskeyttämiseen johtavat viat ovat tavallisia.
En tiedä kyllä että onko USA kieltänyt muita koneitansa lentämästä lähellä ukkospilviä. Se kuullostaa aika erikoiselta jos näin on koska sotaa ei käydä aina auringon paisteessa.

Sitten on eriasia että vaurioittaako salama konetta mahdollisesti vai räjäyttääkö se sen taivaalta...
 
Back
Top