Olympiakasarmi
Kenraali
“all three language regions”. Nyt kyllä retoromaanit pahoittavat mielensä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Arabiemiraatit ovat käyttäneet pakistanilaisia pilotteja kouluttajina ja lentäjinä. Amerikkalaiset ovat ottaneet tämän huomioon ja jos emiraatit saavat koneensa, niin pakistanilaisia ei päästetä lähellekään koneita. Aina on kuitenkin mahdollista, että joku paikallinen petturi lentää koneen Pakistaniin.Sen voisi laskea takaiskuksi jos tästä paljastuisi joku Belenko 2.0 ja kone olisi tutkittavana Venäjällä tai Kiinassa.
Eli 30:lle on yli 40 pilottia. Eli siinä 1,5 per hävittäjä - luokkaa ja yli 7 huoltajaa per kone. Ei kuulosta loppujen lopuksi kovinkaan raskaalta organisaatiolta.The RAAF now has more than 40 qualified F-35A pilots and 220 maintainers trained on the F-35A.
Kumpa meilläkin olisi varaa vielä tähän päälle hankkia tarvittavan Salamakakkosen määrän päälle Wedgetailit ja KC-30A MRTT:t. Yli 60 F-35 AWACSien ja tankkerien tukemana toisi Venäjän 800 hävittäjää vastaan sellaisen pelotteen, että hyökkäyksen kynnys nousisi kertaheitolla ylemmäs. Varsinkin AWACSien johtamiskyvyt olisivat tärkeä lisä. Ja lisäaika, joka saataisiin reagoimiseen kun nähtäisiin ihan maahan asti 500km päähän. Kymmeniä minuutteja lisää aikaa reagoida. Ja tankkereilla saataisiin pidennettyä aikaa, jonka parvi voi olla ilmassa. Mikä tarkottaisi sitä, että rajallisesta laivastostamme saisimme enemmän irti ja tappioiden sietokyky nousisi, kun kriisitilanteessa parvi voisi olla ilmassa esim. 8h 3h sijaan, jolloin tappioiden jälkeenkin voidaan pitää ilmassa ilmatankkauksen avulla jatkuvaa läsnäoloa.The aircraft has been subjected to a detailed verification and validation (V&V) process over the past two years, a process that has proven the F-35A can operate with other ADF capabilities such as the E-7A Wedgetail and KC-30A MRTT, can be deployed to forward bases such as Townsville or Tindal, and can integrate with the ADF’s command and control system.
(kuulemma 28 joulukuuta on latinalaisen amerikan aprillipäivä)
Why Does Latin America Celebrate Their April Fool’s Day in December? - ViralTab
One of the most awaited celebrations in Latin America is the Día de Los Santos Innocentes, or “Day of theviraltab.news
Miksi näin? Missä tilanteessa näet pää- ja apujohtokeskustemme ja taistelunjohtopaikkojemme resurssien loppuvan kesken? Vai elämmeko tässä skenaariossa jo tilanteessa, jossa nämä kyvyt on meiltä tuhottu säilyttäen kuitenkin AWACSit toimintakykyisinä?Varsinkin AWACSien johtamiskyvyt olisivat tärkeä lisä.
Hyvä pointti. En huomioinut tuota kotikenttäetua tässä, että meillä on jo lähellä johtamiskeskuksemme.Miksi näin? Missä tilanteessa näet pää- ja apujohtokeskustemme ja taistelunjohtopaikkojemme resurssien loppuvan kesken? Vai elämmeko tässä skenaariossa jo tilanteessa, jossa nämä kyvyt on meiltä tuhottu säilyttäen kuitenkin AWACSit toimintakykyisinä?
Lentävien tutkien kannalla olen itsekin ehdottomasti. Taistelunjohtajia tuskin tarvitsee nostaa taivaalle. Eli "AEW" (Airborne Early Warning) riittäisi meille, "&C" (Control) voidaan hoitaa maasta käsin.Hyvä pointti. En huomioinut tuota kotikenttäetua tässä, että meillä on jo lähellä johtamiskeskuksemme.
No mutta ainakin AWACS voisi täydentää johtokeskustamme mm. paremmalla tilannekuvalla, kun matalalla lentävät uhat nähdään kymmeniä minuutteja aikaisemmin.
Lentävien tutkien kannalla olen itsekin ehdottomasti. Taistelunjohtajia tuskin tarvitsee nostaa taivaalle. Eli "AEW" (Airborne Early Warning) riittäisi meille, "&C" (Control) voidaan hoitaa maasta käsin.
Juuri se etu. Ja se onkin iso etu. Jos muita ratkaisuja on, kuulisin niistä mielelläni.Mitä etua tutkan ilmaan nostamisella saadaan? Alakatveista päästään, mutta olisiko niihin kenties muitakin ratkaisuja?
Onneksi uudet KEVAt ovat oikeasti siirreltäviä, mikä sentään hieman parantaa tätä tilannetta.Lentävässä tutkassa on ainakin se etu, että se ei ole hyvissä ajoin syvän rauhan aikana tiedusteltu kiinteä pistemaali. Kuopion ja Helsingin kaukotutkat ovat varmasti ensimmäisten maalien joukossa, mutta tutkakone voi olla majoitettuna kauas länteen.
Juuri se etu. Ja se onkin iso etu. Jos muita ratkaisuja on, kuulisin niistä mielelläni.
Olisikohan mahdollista joskus HX:n MLU:ssa että AWACS:in tehtävä hoituisi dronella, jossa on tutka ja lähettäisi tietoa maahan komentokeskukseen, jossa sitten data käsiteltäisiin. Drone, jolla on matkustajalentokoneen liikkuvuus ei ole mikään vaikein toteutettava, ja kun ihmisiä ei tarvita sen operoimiseen ilmassa niin massakin kevenee huomattavasti ja toiminta-aika pitenee.Mitä etua tutkan ilmaan nostamisella saadaan? Alakatveista päästään, mutta olisiko niihin kenties muitakin ratkaisuja?
Olisikohan mahdollista joskus HX:n MLU:ssa että AWACS:in tehtävä hoituisi dronella, jossa on tutka ja lähettäisi tietoa maahan komentokeskukseen, jossa sitten data käsiteltäisiin. Drone, jolla on matkustajalentokoneen liikkuvuus ei ole mikään vaikein toteutettava, ja kun ihmisiä ei tarvita sen operoimiseen ilmassa niin massakin kevenee huomattavasti ja toiminta-aika pitenee.