Olisikohan F-35:n sisäistä asekuormaa mahdollista kasvattaa vielä yhdellä AMRAAM-parilla lisäämällä kiskot myös tuolle toiselle ''ovelle'', jotta saataisiin kahdeksan AMRAAM:ia sisään?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Toinen luukku on liian lyhyt, eikä mahtuisi muutenkaan. Tulevaisuudessa Peregrine/tmv tuonee lisää ohjuspaikkoja jos lennetään sileänä sekalastissa. Esim. 2xAIM-260, 4xPeregrine ja 4x Stormbreaker.Olisikohan F-35:n sisäistä asekuormaa mahdollista kasvattaa vielä yhdellä AMRAAM-parilla lisäämällä kiskot myös tuolle toiselle ''ovelle'', jotta saataisiin kahdeksan AMRAAM:ia sisään?
10-20% more thrust
2X cooling
25% fuel efficiency
30% more range
Greipille tuskin merkittävästi uusia asiakkaita löytyy, mutta nykyiset operaattorit varmaan päivittävät koneensa E-sukupolveen. Käytetty ja modernisoitu F-16 sekä Rafale aikalailla ovat vieneet muut markkinat, ehkä joku Kenia tai sellainen voi hankkia jonkun tusinan QRA-koneita 150 % vastakauppavelvoitteilla. Samaten ehkä joku eteläamerikkalainen F-5-operaattori, mutta epäilenpä vähän F-16:n olevan sielläkin suositumpi. Euroopassa ehkä joku Itävalta, jonka Typhoonit ovat melkeinpä ongelmajätettä, saattaisi olla kiinnostunut?
Unkarilla on myös neuvottelut meneillään Gripen tuesta sen jälkeen kun 2026 10 vuoden leasingjakso päättyy. Sen jälkeen koneet on Unkarin omia.E-Afrikalla ei taida olla rahaa E-sukupolveen... Unkari ja Tsekki ovat osoittaneet kiinnostusta F-35:een.
Thaimaa voisi olla mahdollisuuksien rajoissa, jos juntta tarvitsee voitelurahaa?
Mites noi Unkarin Gripenit on? C-malli? Oliko "uutena suoraan Flygvapenin ylijäämävarastosta" vai tulevatko tehtaalta?Unkarilla on myös neuvottelut meneillään Gripen tuesta sen jälkeen kun 2026 10 vuoden leasingjakso päättyy. Sen jälkeen koneet on Unkarin omia.
C-mallia muistaakseni kaikki. En tiedä mistä alunperin. 20 vuotta tulee täyteen 2026.Mites noi Unkarin Gripenit on? C-malli? Oliko "uutena suoraan Flygvapenin ylijäämävarastosta" vai tulevatko tehtaalta?
Kun ottaa huomioon jo muutenkin F-35:n huomattavasti suuremman kantaman Hornetiin nähden, ja nämä parannukset sitten mukaan, niin 64 F-35:lla tullaan kyllä saamaan huomattavasti enemmän läsnäoloa kuin Hornet-kalustolla.
Tuskin kerkeää block4 koneeseen valmiiksi ja moottoripäivitykseen ei salettiin lähdetä heti uunituoreiden koneiden kanssa jos ei sitten jenkki anna vaihtaa niitä suoraan 1/1 ilman erillistä lisäkulua.Kun ottaa huomioon jo muutenkin F-35:n huomattavasti suuremman kantaman Hornetiin nähden, ja nämä parannukset sitten mukaan, niin 64 F-35:lla tullaan kyllä saamaan huomattavasti enemmän läsnäoloa kuin Hornet-kalustolla.
Eivät ehkä tieneet hyökkäyksestä, mutta Venäjän nyky hallinnon halukkuus ja uskallus sotiin varmasti tunnistettiin.Tuli mieleen, että tiesikö USA tulevasta Ukrainan hyökkäyksestä? Teki senvuoksi aika hyvän tarjouksen F-35:stä?
Oletko varma ettei video ollut 1960-luvulta?
F-35 production decision won’t come until end of fiscal 2023 — at least
09 Mar 2022 Stephen Losey
"WASHINGTON — Testing delays will push a decision on whether to move the F-35 to full-rate production into late fiscal 2023 — and perhaps into fiscal 2024. In a roundtable with reporters Tuesday, Lt. Gen. Eric Fick, the program executive officer for the F-35 Joint Program Office, said the F-35′s critical Joint Simulation Environment testing, which has to happen before the aircraft’s initial operational test and evaluation phase can be closed, is now expected to take place in early spring or summer 2023.... [then stuff about 'timelines']
...The Joint Simulation Environment will create high-end threat scenarios to test how well the F-35 will respond in the most dangerous situations. The scenarios the F-35 will face will include varying threat densities, different mixes of aircraft and a variety of ground threats in the simulations, including possible threats the fighter could face in the future, Fick said.
Fick said the Defense Department is “aggressively” working through the validation, verification and accreditation of the simulation’s components. About half of the 88 packages necessary for this step have been completed, he said, and the program hopes to have that done around May 2022.
Once that is done, Fick said, the program moves into system validation verification — bringing components together into broader scenarios for their own validation, verification and accreditation. That is expected be done by this September, he said. The weeks long testing period, in which 64 test events will be run, will follow next year...."
On kyllä helkkarin hyvä, että me ei valittu Super Hornetia, kun Saksakin pakittaa SH-Growlerista ja suuntaa Salamakakkosen kerhoon. Kun vielä tässä otetaan huomioon, että SH:n käyttäjät rajautuvat USA:han, Kuwaitiin ja Australiaan. Tuossa kun Super Hornetin viimeisetkin tilaukset toimitetaan tässä vuoden-parin sisään, ja tuskin enää ulkomailta tulee uusia tilauksia, niin eipä tuossa enää ole SH:lle häävit näkyvät tulevaisuuteen.melkein jo päätetty
Germany to buy 35 Lockheed F-35 fighter jets from U.S. amid Ukraine crisis
BERLIN (Reuters) -Germany will buy 35 U.S. F-35 fighter jets to replace its ageing Tornado, it said on Monday, announcing a first big defence deal since Chancellor Olaf Scholz pledged a 100-billion-euro upgrade to the military in response to Russia's invasion of Ukraine. The move appeared to be...uk.finance.yahoo.com
SH kuulemma lentänyt testilentoja tuolla suunnalla, olisko ollut Puolan alueella. Ehkä niiden uusien jammer-podien testausta tms.On kyllä helkkarin hyvä, että me ei valittu Super Hornetia, kun Saksakin pakittaa SH-Growlerista ja suuntaa Salamakakkosen kerhoon. Kun vielä tässä otetaan huomioon, että SH:n käyttäjät rajautuvat USA:han, Kuwaitiin ja Australiaan. Tuossa kun Super Hornetin viimeisetkin tilaukset toimitetaan tässä vuoden-parin sisään, ja tuskin enää ulkomailta tulee uusia tilauksia, niin eipä tuossa enää ole SH:lle häävit näkyvät tulevaisuuteen.