Ylli
Majuri
Mikä olisi sitten sinun valintasi F-35:sen sijasta?
Kone joka on suunniteltu ensi sijaisesti hävittäjäksi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mikä olisi sitten sinun valintasi F-35:sen sijasta?
Ainahan vihollinen osaa odottaa ilmatoimintaa, kun ylittää toisen maan rajapyykit.
Kyse stealthissä on siinä, saako se Venakon SU-johdannainen aikaan jonkinlaista kaukoasevaikutusta meidän hävittäjiin. Se järjestelmä, jossa on paremmat ECM/ECCM-ominaisuudet, ja pienempi RCS, on tässä taistelussa kiistaton voittaja.
Kone joka on suunniteltu ensi sijaisesti hävittäjäksi.
Yritin myös viestissäni avata tuota BVR-taistelun problematiikkaa mutta se ei liene auennut?
Stealth-ominaisuus tulee oikeuksiinsa juurikin noissa yllättävissä ensi-iskuissa kun vihollinen yllätetään nukkumassa. Kun ollaan havahduttu sotaan on sen merkitys jo paljon pienempi. Ilmatilaa voidaan valvoa niin monilla muillakin eri tavoilla kuin pelkillä tutkilla. Kirkkaana pakkaspäivänä voidaan koneet havaita kymmenien kilometrien päästä paljailla silmillä. Tiettävästi F-35 on myös erityisen kovaääninen.
Yritin myös viestissäni avata tuota BVR-taistelun problematiikkaa mutta se ei liene auennut?
Lisäksi F-35:sen aseistus on piilossa, joten naapurikaan ei saisi tiedusteltua mukana kulkevaa aseistusta, esimerkiksi jos ilmatilaa loukkaavaa konetta lähdetään tunnistamaan.
Olen jokseenkin varma, että tunnistustehtävillä käytettävä aseistus ei ole sellainen joka tarjoaisi suurempia yllätyksiä eikä sitä olen siten ihmeempää tarvetta tiedustella.
Olisikohan liittynyt tähän venäläisten radioliikenne videoon jossa pilotit keskusteli tunnistamaan tulleen Hornetin aseistuksesta.
Säähän liittyvissä asioissa se tarkoittaa yleensä olosuhteista kärsimistä/sietämistä, ei virheetöntä läpäisyä.
Tästä voi varmaan olla joku eri mieltä? Tiivistysvanat jäävät muuten siivistä ja peräsimistä.Jos koneen moottoreista jää tiivistysvana jälkeensä niin sen voi havaita 100+ km päästä. Tästä vaan ei ole mitään käytännön hyötyä.
Tästä voi varmaan olla joku eri mieltä? Tiivistysvanat jäävät muuten siivistä ja peräsimistä.
Hyvällä säällä jokainen voi testata kuinka kaukaa matkustajakoneen voi vielä havaita (tästä toki jää isompi vana taivaalle kuin hävittäjästä). Eli menet paikkaan josta vapaa näkyvyys horisonttiin ja esimerkiksi Flightradar sivustolta näet etäisyyden koneeseen. 150+ km päähän pystyy seuraamaan ja kiikareilla pidemmällekin.
No eeeeeivitttuuuu. Eli F35:stä jää pakokaasun tiivistysvana taivaalle mutta ylivoimaisesta neukkukalustosta ei?Juuri tässä on ongelman ydin. Jos maksamme itsemme kipeiksi stealth-ominaisuudesta ja sitten tehtäväksi tule vihollishävittäjien torjunta kirkkaalla ilmalla. F-35 on kompromissi kaiken suhteen ja tulee siksi häviämään ilmataistelun kunnollista hävittäjää vastaa kirkkaassa päivävalossa.
Mitä noita neukku koneiden videoita on katsonut niin perään jää vielä savu vanakin sen tiivistymisvanan lisäksiNo eeeeeivitttuuuu. Eli F35:stä jää pakokaasun tiivistysvana taivaalle mutta ylivoimaisesta neukkukalustosta ei?
Juuri tässä on ongelman ydin. Jos maksamme itsemme kipeiksi stealth-ominaisuudesta ja sitten tehtäväksi tule vihollishävittäjien torjunta kirkkaalla ilmalla. F-35 on kompromissi kaiken suhteen ja tulee siksi häviämään ilmataistelun kunnollista hävittäjää vastaa kirkkaassa päivävalossa.
No eeeeeivitttuuuu. Eli F35:stä jää pakokaasun tiivistysvana taivaalle mutta ylivoimaisesta neukkukalustosta ei?
Totesin vain sen seikan, että kirkkaassa päivänvalossa ei stealth-tekniikasta ole paljoakaan iloa.
Meinaatko että päiväsaikaan ei tutkilla mittailla kun voi vain tähystellä taivaalle? Sanonpa suoraan että melkonen velho saat olla nähdäksesi koneen satojen,kymmenien tai edes muutaman kilometrin päästä ilmassa pilvien seassa tai lähenpänä maan pintaa. Pakkoko se on lentää niin ylhäällä että höyryt tiivistyy perässä.Koska olen sanonut noin? Koita hillitä itsesi. Totesin vain sen seikan, että kirkkaassa päivänvalossa ei stealth-tekniikasta ole paljoakaan iloa.