F-35 Lightning II

Juu minä muistan jo "vanhana pelaajana" kuinka kolmefemmasta kohistiin jo aikaa sitten.
En nyt ihmettelisi jos mikrobitin toimittajalle on jäänyt ns.veto päälle
Ei mennyt vieläkään kohdalleen mutta ehkä se medianlukutaito ei ole ainoa tarpeellinen.
 
Ja jos se fanin korvaan sattuu hyvältä niin pakkohan se on niin olla vaikka apu:n kertomana :) :) :)
Nytkö Puranenkin on jo hokemasi fanipoika. Se siteerattu pätkä oli näet hänen kynästään eikä avun toimittajan:
Purasen mukaan hävittäjien lopullinen määrä selviää tarjouskilpailun edetessä.

– Kuusikymmentäneljä on vieläkin lähellä tavoitetilaa, mutta todennäköisesti jokainen valmistaja tarjoaa eri määrää koneita ratkaisupaketissaan. Sen paketin suorituskyvyn testaamme simuloidulla sotapelillä. Siinä tulevat erot esiin – jokin kone saattaa olla taistelukestävämpi, ja sille voi tulla vähemmän konemenetyksiä, vaikka alkuperäinen määrä olisi vähäisempi kuin muilla.
Sun kannattaa jatkaa noita medialuvun opintoja alkeista vielä ainakin kakkosvaiheeseen niin huomaat, että ensinnäkään lehden nimi ei ratkaise, toisekseen APU ei ole sama asia kuin ennen ja, että se toimittaja on artikkelissa se merkittävin seikka.
No älä nyt viitsi. Siinä oli paljon tekstiä, tulee pää kipeäksi pikku Saabistilta kun joutuu lukemaan ilman tavuviivoja.
 
pää kipeäksi pikku Saabistilta kun joutuu lukemaan ilman tavuviivoja.
Voi kun söpöä ja fiksua.
PS. Kun olet tykännyt stalkata ja takertua mitä muut on äänestänyt niin kerrotko mitä minä olen äänestänyt ;)
 
Voi kun söpöä ja fiksua.
PS. Kun olet tykännyt stalkata ja takertua mitä muut on äänestänyt niin kerrotko mitä minä olen äänestänyt ;)
Luojan kiitos tämä on ainoa paikka missä pääset siitä äänestämään.
 
Näitä on kyllä viihdyttävää seurata. Ei jääneet vissiin saunaoluet yhteen? :ROFLMAO:
Ei en käyny saunas. jokos sinä koulukiusaaja olet päässyt aamulenkille sen puudelin kanssa?
 
Norjan Ørlandin lentotukikohdan kehitys, johon liittyy F-35:n käyttöönottamiseen tulee maksamaan yli 1,15 miljardia euroa

"Ørlandin kehitys, joka liittyy F-35:een: 5,1 miljardia Norjan kruunua.
Olemassa olevien rakennusten uusiminen: 3,9 miljardia Norjan kruunua
Uudet suojelutoimenpiteet: 1,6 miljardia Norjan kruunua.
Summa: 12 miljardia, muunnettuna vuoden 2017 kruunuun."

Ørland koster nå minst 12 milliarder
 
Norjan Ørlandin lentotukikohdan kehitys, johon liittyy F-35:n käyttöönottamiseen tulee maksamaan yli 1,15 miljardia euroa

"Ørlandin kehitys, joka liittyy F-35:een: 5,1 miljardia Norjan kruunua.
Olemassa olevien rakennusten uusiminen: 3,9 miljardia Norjan kruunua
Uudet suojelutoimenpiteet: 1,6 miljardia Norjan kruunua.
Summa: 12 miljardia, muunnettuna vuoden 2017 kruunuun."

Ørland koster nå minst 12 milliarder
No ne pumppaa noi rahat merestä. Ei liity mitenkään F35:n vaatimuksiin.
 
Tuota on vaikea verrata Suomen kustannuksiin, koska Orlandin lentotukikohta ennen F-35-hankintaa ei ole ollut Norjan ainoa ilmavoimien tukikohta. Siellä on ollut vain puolet Norjan F-16:sta. Tästä johtuen hankinnassa joutuu varmastikin tekemään sellaisia investointeja infraan, jne... joita Suomessa ei ole tarve tehdä, koska Suomen tapauksessa meillä on molemmissa tukikohdissa tarpeeksi tilaa uusille hävittäjille. Kyllä meilläkin kustannukset paukkuisivat samalla tavalla, jos HX-hankkeen jälkeen esim. siirtäisimme Lapin Lennoston kokonaan myös Rissalaan toimimaan, ja meidän pitäisi luoda yht'äkkiä tilat ja infra Rissalaan 30 ylimääräiselle hävittäjälle.
 
Paikallisten huuhaaukkojen höpinöitä.

Tästä käy hyvin ilmi mikä on miehiään:
:ROFLMAO:
 
Back
Top