F-35 vai Gripen?

Kumpi?


  • Äänestäjiä yhteensä
    121
Se on siellä sanottu, mutta sitä ei älyä jos ei ole oikeaa taustaa. Minä olen itse kaksikielinen ja ollut yhden vuoden alan firmassa teknisenä kirjoittajana. En ole NASAn insinööri mutta älyän tarpeeksi.
Eli siis menee tähän kategoriaan?:
Sori, mulla on hyvin aktiivinen mielikuvitus eikä aina tule mietittyä loppuun saakka kaikkea
Miksi jäisin tänne kuuntelemaan skeidaa?
En kyllä keksi yhtään hyvää syytä. Älä lyö päätä karmeihin kun lähdet.
 
Ovi toimii molempiin suuntiin yleensä.
 
Sardaukar, sinä sanoit minua trolliksi kun lainasin yhtä artikkelia. Sitten näytit samaa artikkelia Mustaruudille, ja kun häntä ei kiinnostanut, oli Mustaruuti trolli.
 
@Mustaruuti ottaa asialliset asiat asiallisesti.

Jos haluat tapella asioista, niin kyllä joka hevoselle löytyy ohjastaja. Vanha viidakon sanonta.
 
Gyllis: tuokaan ei pelasta F-35:ttä. Testaus on myöhässä, ja kun siitä vetää johtopäätöksiä, niin alkaa ivaaminen.

Testaus on myöhässä, ja siitä ei saisi puhua. Googlella löytyy kaikki tieto. Block 3F on myöhässä, koska rahaa ei ole.

Kaikki tämä torjutaan ivalla. Mikä hyöty. Miksi tällaista keskustelua ylläpidetään.
 
Tuokaan ei pelasta F-35:ttä. Testaus on myöhässä, ja kun siitä vetää johtopäätöksiä, niin alkaa ivaaminen.

Testaus on myöhässä, ja siitä ei saisi puhua. Googlella löytyy kaikki tieto. Block 3F on myöhässä, koska rahaa ei ole.

Kaikki tämä torjutaan ivalla. Mikä hyöty. Miksi tällaista keskustelua ylläpidetään.

Koska puhut täyttä paskaa.
 
Se oli Gyllisille tarkoitettu. Miten puhun paskaa, jos se on sanottu jenkkien omassa raportissa? Taas ivaat. Miten niin paskaa?
 
Se oli Gyllisille tarkoitettu. Miten puhun paskaa, jos se on sanottu jenkkien omassa raportissa? Taas ivaat. Miten niin paskaa?
Lopeta sitten tuo sönköttäminen ja ulina ja laita se kohta sanasta sanaan tänne.
Täällä muutkin näistä jotain ymmärretään vaikka ei olla teknisiä kirjoittajia. Aikuisten maailmassa väitteen esittäjällä on todistustaakka, ennen kuin laitat lähteitä väitteellesi, juttusi on paskaa. Mikään määrä ulinaa ei sitä faktaa muuta.
 
Ei, mulle riitti tää touhu.

Pankaa korvan taakse, ja kuulostelkaa mitä F-35:n ELSOsta kerrotaan. Jos ei kerrota mitään niin sekin kertoo jotain. Meanwhile, laivasto ostaa lisää Growleria.

Olen oppinut että täällä ei kannata sanoa mitään millä olisi mitään arvoa.

Nyt mulle riitti. Kesiä vaan.
 
Pankaa korvan taakse, ja kuulostelkaa mitä F-35:n ELSOsta kerrotaan. Jos ei kerrota mitään niin sekin kertoo jotain.
Koneiden elso-järjestelmät ja niiden toiminta ovat suurimpia sotasalaisuuksia noissa vehkeissä. Ei muidenkaan, esim Rafalen SPECTRAsta tiedetä muuta kuin valmistajan ympäripyöreitä kommentteja.
Tässä nyt jotain linkkejä joista voit tutustua barracudaan:

https://ukdefencejournal.org.uk/f-35-electronic-warfare-capabilities-discussed/
Officials have declined to discuss the electronic warfare and cyber capabilities of the F-35, until now.

General Hawk Carlisle discussed these capabilities at the Royal International Air Tattoo at RAF Fairford recently and said the F-35’s capabilities are “an order of magnitude better than anything we’ve had in the past.”

BAE’s website claims:

“Always active, AN/ASQ-239 provides all-aspect, broadband protection, allowing the F-35 to reach well-defended targets and suppress enemy radars. The system stands alone in its ability to operate in signal-dense environments, providing the aircraft with radio-frequency and infrared countermeasures, and rapid response capabilities.”
ww.defenseone.com/technology/2016/01/most-important-technology-f-35/125228/

While the specifics of the jet’s electronic warfare, or EW, package remain opaque, scientists, program watchers and military leaders close to the program say it will be key to the jet’s evolution and its survival against the future’s most advanced airplane-killing technology. In short, cognitive EW is the most important feature on the world’s most sophisticated warplane.
“There are small elements of cognitive EW right now on the F-35, but what we are really looking toward is the future,” Lee Venturino, president and CEO of First Principles, a company that is analyzing the F-35 for the Pentagon, said at a recent Association of Old Crows event in Washington, D.C.“Think of it as a stair-stepper approach. The first step is probably along the ESM [electronic support measures] side. How do I just identify the signals I’ve never seen before?”
 
Koneiden elso-järjestelmät ja niiden toiminta ovat suurimpia sotasalaisuuksia noissa vehkeissä. Ei muidenkaan, esim Rafalen SPECTRAsta tiedetä muuta kuin valmistajan ympäripyöreitä kommentteja.

Saab ei ainakaan näytä salaavan kaikkea. Mikä lie sitten syynä valmistajien yleiseen hyshys-linjaan? Tuollaisessa numerodatassa on niin vähän tietoa meikäläisiinkin tietopyyntöjen vastauksiin verrattuna, että pihtailu tuntuu oudolta.

Kun AMRAAM-ohjuksestakin tiedetään vaikka mitä julkisuudessa, vaikka luulisi olevan motivaatiota salata esim. toimintamoodeja, kantamatietoja, taistelukärjen kokoa ym., miksi ELSO-laitteistot nauttivat jotakin erikoissuojaa?

http://saab.com/air/electronic-warfare/radar-warning-receivers/bow/

TECHNICAL SPECIFICATIONS
Technical data
Performance depends on actual configuration and platform installation.

FREQUENCY RANGE


Basic system E-J band
Optional C/D band, K/L band
Azimuth coverage 360°
ELEVATION COVERAGE


Basic system +/- 45° (-5 dB)
Optional +/- 90°
DF ACCURACY


Basic system 7° RMS
Optional (interferometers) 1° RMS
RF ACCURACY


Wideband 5 MHz
Narrowband 1 MHz
Dynamic range 75 dB
Pulse density 2 Mpulse/second
Tracked emitters 1,000
Emitter library 8,000 emitter modes
 
Minä olen F35 puolella, koska uskon, että jenkeillä on suurempi potentiaali kehittää yhteensopivuuksia ja laitteistoja, kuin sveuduilla...
Ja onhan se nyt sentään kone gripenin rinnalla... ;)
 
Back
Top