F-35A käyttöönotto Suomessa - ketju

Mistä tilasit?
Ikävä kyllä en muista paikkaa, koska kokeilin monia eri palveluita, mm. Yousurprise, ifolor, ja muutamaa muutakin. Paikkoja on monia joista voi tilata mukin "omalla" kuvalla. Kaikissa niissä oli hieman erilaiset säätö ja sommittelumahdollisuudet. Sitten kun löysin mieleiseni ja helpon niin laitoin tilaukseen. Hintaeroa ei tainnut olla muutamaa euroa enempää paikasta riippumatta. Googlen kautta varmaan helpoiten löytää mieleisensä lafkan josta tilata.
 
Ikävä kyllä en muista paikkaa, koska kokeilin monia eri palveluita, mm. Yousurprise, ifolor, ja muutamaa muutakin. Paikkoja on monia joista voi tilata mukin "omalla" kuvalla. Kaikissa niissä oli hieman erilaiset säätö ja sommittelumahdollisuudet. Sitten kun löysin mieleiseni ja helpon niin laitoin tilaukseen. Hintaeroa ei tainnut olla muutamaa euroa enempää paikasta riippumatta. Googlen kautta varmaan helpoiten löytää mieleisensä lafkan josta tilata.
Ihan semmoinen sivukommentti, että koska tuohon ei ole Janssoneilta hyväksyntää, voi mukin toimittaja olla helposti kusessa.
 
Ihan semmoinen sivukommentti, että koska tuohon ei ole Janssoneilta hyväksyntää, voi mukin toimittaja olla helposti kusessa.
Ei ole. Vain jälleenmyynti taitaa olla kielletty jos tarkoitus on tehdä liiketoimintaa.eli et voi tilata kymmeniä mukeja ja laittaa myyntiin niitä mutta kyllä omaan käyttöön voi teettää mukin millaisella kuvalla tahtoo. Näin olen ymmärtänyt
 
Ihan semmoinen sivukommentti, että koska tuohon ei ole Janssoneilta hyväksyntää, voi mukin toimittaja olla helposti kusessa.
Kai sitä omaan käyttöön saa tilata, kunhan ei rupea niitä diilaan eteenpäin. En mene vannomaan, mutta uskoisin että rikosta ei ole tapahtunut. Ja mikäli olisikin, niin eikö se olisi tekijänoikeusrikkomus ennemmin kuvan piirtäjää kohtaan eikä Janssonia. Kai nyt muumeja saa piirrellä kuka tahansa? Korjatkaa toki mikäli olen väärässä.
 
Kai sitä omaan käyttöön saa tilata, kunhan ei rupea niitä diilaan eteenpäin. En mene vannomaan, mutta uskoisin että rikosta ei ole tapahtunut. Ja mikäli olisikin, niin eikö se olisi tekijänoikeusrikkomus ennemmin kuvan piirtäjää kohtaan eikä Janssonia. Kai nyt muumeja saa piirrellä kuka tahansa? Korjatkaa toki mikäli olen väärässä.
Tuossa se raja on - omaan käyttöön. Liiketoimena et saa.
 
  • Tykkää
Reactions: EK
Kai sitä omaan käyttöön saa tilata, kunhan ei rupea niitä diilaan eteenpäin. En mene vannomaan, mutta uskoisin että rikosta ei ole tapahtunut. Ja mikäli olisikin, niin eikö se olisi tekijänoikeusrikkomus ennemmin kuvan piirtäjää kohtaan eikä Janssonia. Kai nyt muumeja saa piirrellä kuka tahansa? Korjatkaa toki mikäli olen väärässä.
Jos piirrät omaan käyttöön, esim. piirustuspaperille ja ripustat omalle seinälle, niin muumin piirtäminen on ihan ok. Jos viet sen johonkin julkisempaan paikkaan, niin ei ole enää ok. Kaverillekaan ei hirveästi kannata ryhtyä jakamaan noita itse piirrettyjä muumeja. Jos kudot itse omaan käyttöön muumisukat, niin se on ok. Jos myyt niitä muumisukkia kirpputorilla, se ei ole enää ok. Jos laintulkinta ei ole muuttunut, niin perinteiset printtaajat eivät olisi tuommoista muumimukia tehneet. Saat itse värkätä semmoisen omaan mukiin, mutta jos sitten firma ottaa rahaa tuollaisen mukin tekemisestä, se tulkittiin ennen copyraitin rikkomukseksi. Janssonin perikunta on vähintään yhtä tiukka kuin Disney tekijänoikeuksien suhteen ja on aiemmin lähtenyt aika pienienkin tekijöiden perään.

Sama koskee tietysti kaikkea tekijänoikeussuojattua materiaalia. Jos esim. näet Lassi ja Leevi -paidan tai muun tuotteen, tiedät katsovasi piraattituotetta. Watterson ei antanut lupia oheistuotteille, vaikka olisi saanut mottipäisiä summia rahaa.
 
Viimeksi muokattu:

Jäämeri kertoo Siivet-lehdelle, että puolustusvoimien tavoitteena on luoda F-35-järjestelmän avulla Venäjän laajoja maaoperaatioita ehkäisevä kynnys. Järjestelmän tultua operatiiviseen käyttöön Venäjä ei kenraaliluutnantin mukaan enää voi ryhmittää sotavoimaa lähialueelle Suomea vastaan sillä tavoin kuin nähtiin tapahtuvan Ukrainan rajoilla.

Jäämeren näkemyksen mukaan Suomelle kehittyy F-35:n myötä iskukyky, jolla vastaaviin joukkokeskityksiin voidaan vaikuttaa tehokkaasti ja kaukaa. Näin F-35 tukee maavoimia ja asettuu keskeiseksi osaksi koko puolustusjärjestelmää.

– Maapuolustuksen uudistaminen on tämän vuosikymmenen suuri suunnitteluhaaste, johon F-35-hanke osaltaan merkittävästi vaikuttaa. Panssarimiehen pitää osata tulevaisuudessa edellyttää, että F-35:llä panssarintorjunta alkaa tarvittaessa 1 000 kilometrin etäisyydeltä, Jäämeri sanoo Siivet-lehdelle.
:uzi::camo::solthum::salut:
 
Peruspainetta. Onhan siellä se F135 parannus vs. AETP-moottorien välinen mittelö tulossa ratkaistavaksi. Big bucks.
 
The Pentagon has stopped delivery of F-35 fighter jets after the aircraft’s maker, Lockheed Martin, found a part used in the jet’s engine was made in China, the Defense Department and company confirmed Wednesday.


 
Back
Top