Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
SK artikkelissa lukeeLot 15 esisopimus vuodelta 2019 mihin tuossa viitataan, oli 5.9 miljardia. Tämä uusi sopimus on $7.6mrd, eli jos tuo on 'modifioitu' hinta niin sitten siinä on 28% korotus, ei 75%.
nyt rakenteilla olevan, 129:n koneen tuotantoerän, niin sanotun LOT 15:n, rakentamiseen varataan 7,6 miljardia dollaria lisää rahaa. Konetta kohti se tarkoittaa noin 59 miljoonaa dollaria. Taalan nykyisellä kurssilla lisähinta euroissa on samat 59 miljoonaa euroa.
Summa on järisyttävä, noin 75 prosentin korotus alkuperäiseen kauppahintaan, joka LOT 15-koneilla on 79 miljoonaa dollaria. Järisyttävä on toisaalta inflaatiokin.
JSOW ei muistaakseni kuulunut F-35:n lopulliseen tarjoukseen, ja AIM-9X oli myös häivepinnalla varustettu Block II Plus eikä tämä perusmalli jota kaupattiin Super Hornetin mukana. Molemmat toki integroitu Salamaan myös.
Laitetaas tännekin kun F-35:lle nämä tulee, eikä ihan pieni määrä olekaan ainakaan ylärajalla.
No oletettavasti, jos niitä nyt ollaan ostamassa +300M€ Kaupalla. Vai meinasitko, että horneteihin hankitaan tässä kohtaa ässä hihaanJSOW ei muistaakseni kuulunut F-35:n lopulliseen tarjoukseen, ja AIM-9X oli myös häivepinnalla varustettu Block II Plus eikä tämä perusmalli jota kaupattiin Super Hornetin mukana. Molemmat toki oletettavasti integroitu Salamaan myös.
Vientilupahan tuo vasta on, ei se ATACMS-hankintakaan toteutunut. Vaikuttaa kuitenkin erikoiselta ostokselta Salamaa varten tässä vaiheessa, varsinkin kun erityisesti sanottiin että odotetaan ja katsotaan mitä on tarjolla kun koneet oikeasti saapuvat.No oletettavasti, jos niitä nyt ollaan ostamassa +300M€ Kaupalla. Vai meinasitko, että horneteihin hankitaan tässä kohtaa ässä hihaan
Totta. Nämä sopivat kumpaankin koneeseen. Hinnat vientiluvissa on mitä sattuu yleensäkin, silti tässä hinta pistää silmään. Vois sanoa, että mielenvikaisen kallista, jos vähäkään ilmoitettu hinta on tontilla.Vientilupahan tuo vasta on, ei se ATACMS-hankintakaan toteutunut. Vaikuttaa kuitenkin erikoiselta ostokselta Salamaa varten tässä vaiheessa, varsinkin kun erityisesti sanottiin että odotetaan ja katsotaan mitä on tarjolla kun koneet oikeasti saapuvat.
Edelleenkin tämä ajoitus jolla Suomi hyppää mukaan näyttää erinomaisen onnistuneelta.Sopimus F-35 -hävittäjien tuotantoeristä 15–17 saavutettu - mukana myös Suomen hävittäjiä | lentoposti.fi
F-35 Joint Program Office (JPO) ja Lockheed Martin ovat solmineet sopimuksen koskien F-35 -hävittäjien tuotantoeriä (Lot) 15-17. Ne sisältävät lähes 400 F-35 Lightning II -hävittäjän valmistuksen. Solmitun sopimuksen optioiden piirissä on myös Suomen ilmavoimien ensimmäiset F-35A -hävittäjät.www.lentoposti.fi
Block 4 sisältyy HX:n sopimushintaan. Ekat tulee Lot 17, ne joko Suomeen monikäyttöisenä tai USA:an pelkiksi koulutuskoneiksi riippuen valitusta koulutusmallista.Eli voi olla jonkin verran hinnakasta, jos ollaan jatkuvassa päivitysrumbassa ja vaihdetaan ihan toimivaa rautaa vieläkin parempaan. Toisaalta, onko vaihtoehtoa?
Mitenkähän paikkansapitäviä on tiedot tuossa kuvassa eri Block:ien sisällöistä kun siinä Block4 oli merkitty alkamaan 2010? Aikataulut menneet uusiksi 15 vuodella.Onko mitään julkaistua tietoa koskien Suomen koneita ja niille suunniteltua päivitysohjelmaa? Muuta kuin että koneet ilmeisesti toimitetaan / on tilattu Block 4 -konfiguraatiossa.
Noitahan pitäisi käsittääkseni tulla ulos joidenkin vuosien välein, ja niihin kuuluu ilmeisesti myös uutta rautaa. Eli voi olla jonkin verran hinnakasta, jos ollaan jatkuvassa päivitysrumbassa ja vaihdetaan ihan toimivaa rautaa vieläkin parempaan. Toisaalta, onko vaihtoehtoa?