...tämähän ei toki tarkoita sitä, että Norja tai Tanska lentäisi koneillaan 30-70% pitemmälle, vaan siinä käytössä mihin he koneitaan nuo seitsemisen tuhatta tuntia käyttävät nromaaleissa kotimaan toiminnan lentosuoritteissaan, kulutus tulee olemaan Tanskalla 52 prosenttia korkeampi 350 tuntia vähemmällä lentotuntimäärällä. Eli massan liikuttaminen tosiaan maksaa vuosikuluissa. Mutta ei se polttoaine tiettykään rahassa ole kovin valtava muiden kustannusten joukossa.Koneiden tyhjäpainoissa 45% ero.
Norwegian F-35 pilot Morten Hanche is on record stating that the F-35A enjoys 30-70 percent more range than the F-16AM depending on the circumstances.
Olisi kiva tietää miten Super Hornet suhteutuisi noihin lukuihin ja millaisilla kuormilla. Ainakin oletan, että siipisäiliövarustuksella kulutus olisi aika huima. Molemmissa polttoainemassat samassa luokassa (yksi säiliö) ja SH hilppasen raskaampi kuin F-35.
Viimeksi muokattu: