F/A-18 E/F Super Hornet

Saksan Super Hornetit on sitä paitsi vielä tilaamatta, jos olen oikein ymmärtänyt.
Vasta 2022 saattavat saada ajoiksi tilata. Eli Suomen päätöksen ohi menee varmuudella.

"Defense Minister Annegret Kramp-Karrenbauer on Wednesday was careful to frame the split buy as a mere proposal. The Tornado fleet will be viable through 2030, which means an acquisition program needs to be in place by 2025, with parliamentary approvals planned for 2022 and 2023, she said."
 
Jos se jotenkin vaikuttaa niin kongressi tuupannee lisää rahaa F-15X:n, Super Hornetin ja tankkereiden lisäostoihin. Boeing on liian iso kaatumaan.
Voi myös johtaa yritysjärjestelyihin, pelkän rahan pumppaamisen lisäksi. Lisäksi jotain ihan uutta projektia voidaan lykätä heille, jotta hommaa olisi ja ei oltaisi pelkän Lämärin varassa.
 
Vasta 2022 saattavat saada ajoiksi tilata. Eli Suomen päätöksen ohi menee varmuudella.

"Defense Minister Annegret Kramp-Karrenbauer on Wednesday was careful to frame the split buy as a mere proposal. The Tornado fleet will be viable through 2030, which means an acquisition program needs to be in place by 2025, with parliamentary approvals planned for 2022 and 2023, she said."

Voi kökkö.
 
Ei se kyllä enemmän ole. Rafaleen on jo päätynyt Egypti, Intia, Qatar sekä Ranskan ilmavoimat ja merivoimat. Saksan Super Hornetit on sitä paitsi vielä tilaamatta, jos olen oikein ymmärtänyt.
No valmistusmäärä on silti eri luokkaa.
 
Satavarmasti mutta onko saksan valinta ehto käytännössä Suomelle?

Nykyisellä USN, RAAF, KAF -käyttäjäpohjalla oltaisiin erittäin riippuvaisia USN:stä. Australialle Super Hornet on väliaikaisratkaisu ja Kuwaitilla on öljyrahaa. Eurooppalaiset käyttäjät loisivat jatkuvuutta, vaikka USN tiputtautuisi kelkasta.

Ehdosta ei ehkä voi puhua, mutta kuitenkin.
 
Nykyisellä USN, RAAF, KAF -käyttäjäpohjalla oltaisiin erittäin riippuvaisia USN:stä. Australialle Super Hornet on väliaikaisratkaisu ja Kuwaitilla on öljyrahaa. Eurooppalaiset käyttäjät loisivat jatkuvuutta, vaikka USN tiputtautuisi kelkasta.

Ehdosta ei ehkä voi puhua, mutta kuitenkin.
Tästä syystä itse kallistun järjestykseen:
1. F-35
2. Rafale
3. Super Hornet
4. Eurofighter Typhoon
5. Gripen
 
Tästä syystä itse kallistun järjestykseen:
1. F-35
2. Rafale
3. Super Hornet
4. Eurofighter Typhoon
5. Gripen

Jos koneiden valituksi tulemisen todennäköisyyttä mietitään, niin jotenkin noin se menisi. Rafale ja Super Hornet voivat kyllä vaihtaa paikkaakin. On niin paljon, mitä me emme tiedä julkitietojen pohjalta.
 
Nyt taisi Super Hornet pudota Kanadan kisassa Gripenik taakse, koska Saab on luvannut Gripenille kokoonpanon Kanadaan.

Choosing the F/A-18E/F Super Hornet Block III to replace Canada’s aging fighter jet fleet will generate $61 billion and nearly 250,000 jobs for the Canadian economy over the 40-year life of program, according to a report by an Ottawa consulting firm.
 
Back
Top