Rafale yhtä todennäköisesti kuin jos Kajaanin Hokki voittaa SM kultaa.Täsaä kohtaa alan olla vakuuttunut siitä, että Super Hornet on liian vanha ja riskit elinkaaren kanssa suuret.
Joko F-35 tai Rafale.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rafale yhtä todennäköisesti kuin jos Kajaanin Hokki voittaa SM kultaa.Täsaä kohtaa alan olla vakuuttunut siitä, että Super Hornet on liian vanha ja riskit elinkaaren kanssa suuret.
Joko F-35 tai Rafale.
Rafale yhtä todennäköisesti kuin jos Kajaanin Hokki voittaa SM kultaa.
Kajaanin Hokkin mahdollisuudet SM-kultaan nousivat juuri räjähdysmäisesti.Eikö sinun pitänyt lopettaa ennustaminen?
Se tunne, kun tarkoitit pudottaa pelkät säiliöt, mutta pommikin lähti vahingossa.
vaikka kaikki tammoiset oli tiedossa kun Ford-luokan ensimmaista suunniteltiin,The F-35C integration will be slowed by the necessity to modify the Navy’s aircraft carriers to support the aircraft. Major modifications required include the jet blast deflectors, aircraft electrical power stations and internal space changes to meet security requirements.
Ja sekin vaan sen takia, että kongressi puuttui asiaan. Laivasto olisi rakentanut CVN-79:n ilman F-35C valmiutta ja sitten joskus myöhemmin modifioinut sen.Sitten viela se 'pikku juttu' etta
vaikka kaikki tammoiset oli tiedossa kun Ford-luokan ensimmaista suunniteltiin,
niin VASTA toiselta niista F-35C paasee (kuulemma) toimimaan
Suotta Bill murehtii, täällähän on jo pitkään ollut tiedossa että ostoja vaan vähän siirrettiin.Why the F/A-18 Super Hornet program must continue
By: Bill Mulholland January 29
Maintaining the capability of deployed forces is key to the joint force commanders as they support U.S. foreign policy. When the Navy deploys a carrier battle group, the joint commander expects the air wing to have its maximum capability. In the battle group, the F/A-18E/F Super Hornet is now the key strike element and also a critical part of any air defense operation. As the Navy F-35C enters the fleet, the F/A-18 will continue to be the majority aircraft in the air wing now and into the planned future.
Without new Super Hornets in the upcoming budget, the fleet may lose as many as three full squadrons it originally planned for, equipped with the most capable Block III F/A-18 now in production. That decision to curtail the Super Hornet program for the Navy will exacerbate the shortfall in its strike fighter inventory, limiting the Navy’s ability to project power across the world.
The F/A-18 has the capability to employ all strike and air-to-air weapons in the Navy’s inventory. As the F-35C enters the fleet inventory, its ability to employ the full inventory of weapons will gradually increase as more weapons are certified for carriage. The F-35C integration will be slowed by the necessity to modify the Navy’s aircraft carriers to support the aircraft. Major modifications required include the jet blast deflectors, aircraft electrical power stations and internal space changes to meet security requirements.
The Block III Super Hornet is the newest, most advanced aircraft in the F/A-18 family. One of the key Block III upgrades includes a 40 percent increase in service life. This is essential because the high-operational tempo of the last 10-15 years of “peacetime” have strained the service life of most air wing aircraft.
Super Hornets are reaching the end of their service lives much faster than anticipated, which is why structural modifications to new aircraft to allow them to fly longer is critical. The Block III also has a lower radar signature to enhance survivability, stronger computing networks to increase communication capability, and advanced sensors to detect and target adversaries at greater distances.
History shows that the probability of lower-intensity conflicts is significantly greater than a high-intensity conflict. As such, the air wing needs a complement of Day 1 operations that the F-35C can provide and the greater strike capability of the Super Hornet. The air wing of the future will be incomplete without the best mix, which is why the Navy’s decision to prematurely end production of the Block III Super Hornets is the wrong one. Aircraft configurations will be more similar than high-threat, Day 1 operations.
Production of the planned Block III Hornets ensures pilots, naval commanders and the joint force have the best performance available to meet tasking from deterrence operations to high-intensity combat. The Super Hornet is a cost-effective and reliable program now at its peak capability, and it should be continued.
Bill Mulholland is retired U.S. Navy pilot. He previously worked for McDonnell Douglas and subsequently Boeing, as well as Whitney Bradley and Brown, where he served as a member of several analysis of alternatives efforts for naval programs. He currently has no association with F/A-18 manufactures.
https://www.defensenews.com/opinion...the-fa-18-super-hornet-program-must-continue/
As such, the air wing needs a complement of Day 1 operations that the F-35C can provide and the greater strike capability of the Super Hornet.
Eikö SH pysty kantamaan sellaisia aseita mitä F-35:lle ei ainakaan vielä ole integroitu?Jaha, edelleen taitaa herralle virrata rahaa Boeingilta, ainakin ruskeissa kirjekuorissa. Tai minä en ainakaan ymmärrä, mistä tämä Super Hornetin suurempi iskukyky syntyy.
... ja lahtee lentoon kaikilta USN tukialuksilta. Tosin Gator-laivaston LHA-aluksistahan ollaan nyt tekemassa mini-tukialuksia, jolloin USMC 35B:t kylla nostavat suorituskykyja. Onhan niita mukana nykyisen kokoonpanon airwing'issa, noilla laivoilla, mutta menee suorituskyvyt solmuun, kun kannelle tungetaan liikaa aivan erilaista lentovehjettaEikö SH pysty kantamaan sellaisia aseita mitä F-35:lle ei ainakaan vielä ole integroitu?
Luuletko että laivueiden Superit hengailevat DAY 1 ajan (kauanko tämä päivä kestääkään) ja odottelevat että tukialuksen 16 F-35C konetta puskevat suoritteita otsa hiessä? Superien complement-tehtävänä on laivaston ilmapuolustus, stand-off aseiskut maalle ja ASuW. Siinä missä F-35 kykenee tunkeutumaan elson tuella lähelle vihollista ja pommittamaan ilmatorjuntaa yms., Superit hoitavat hommaa etäältä. Ei edes mahtava jenkkilaivasto kykene toimimaan vain 350+ häivekoneen varassa mitenkään. Lennokeista tulee lisätukea, mutta ne eivät kanna hävittäjän hyötykuormaa varsinkaan tukialuksilta käsin.Jaha, edelleen taitaa herralle virrata rahaa Boeingilta, ainakin ruskeissa kirjekuorissa. Tai minä en ainakaan ymmärrä, mistä tämä Super Hornetin suurempi iskukyky syntyy. Sen sijaan ne Super Hornetit ovat pois ensimmäisen päivän operaatioista ja ensimmäinen päivä saattaa sitä myöten suotta pitkittyä, kun käytettävissä on pienempi laivasto F-35:ttä kuin jos kaikki koneet olisivat F-35:ttä.
On se Superia tehokkaampi silti selviytymään beast modessa.
Tähän voi vilelä toistaiseksi laskea mukaan myös että siihen on integroitu melkeen kaikki relevantti ilmasta ammuttava jenkkien A-tarvike mukaan.Saatavuus/readiness on Superin ainoa todellinen kivijalka juuri nyt. Muuten joutuu katsomaan vain Growleria kehittyvänä kykynä.
Ei se ole mitään väkyröintiä, vaan epävarmuutta asian suhteen jota ei julkisesti tunneta. Tämä on hys-hys asia ja vain spekuloida voi.On se Superia tehokkaampi silti selviytymään beast modessa. Ihme vänkyröintiä tuon stealth on/off -ehdottelun kanssa.
Niin, ilmavoimathan satsasi haivekoneeseen ja merivoimat rakensivat eta+stealth JASSMin.Siinä missä F-35 kykenee tunkeutumaan elson tuella lähelle vihollista ja pommittamaan ilmatorjuntaa yms., Superit hoitavat hommaa etäältä. Ei edes mahtava jenkkilaivasto kykene toimimaan vain 350+ häivekoneen varassa mitenkään
Eikos meilla tuumattu, etta ilmapuolustuksessa "sorties" ei ole hyva mittari suorituskyvylle, vaan etta tuo pitaisi kertoa maksimikestolla (ohjuksethan voivat loppua kesken, mutta niita ampumatta ei suoreitteita hevin synny)... koneet kun ovat haavoittumimmillaan tukikohdissa. Jopa kallliosuojien ovet voidaan ampua umpeen.varaus sille, että konformaalisiin liittyvä huoli olisi fake news.
Ei sillä tankilla ole isoa operatiivista merkitystä meille, mutta sen puute saattaa johtaa USN:n kaikkien Superien eläköittämiseen etuajassa jos ne katsotaan liian lyhytkantamaisiksi rotteloiksi Kiinan rintamalla.Eikos meilla tuumattu, etta ilmapuolustuksessa "sorties" ei ole hyva mittari suorituskyvylle, vaan etta tuo pitaisi kertoa maksimikestolla (ohjuksethan voivat loppua kesken, mutta niita ampumatta ei suoreitteita hevin synny)... koneet kun ovat haavoittumimmillaan tukikohdissa. Jopa kallliosuojien ovet voidaan ampua umpeen.
- tama pohdiskelu siksi, etta Superit+konformaaliset olisivat tuota kertolaskua kovasti ehostaneet
- mutta mika lie, jaivatko tuollaiset lisasailiot suunnitelma-asteelle?
F-35:n osalta Israelkin luopui huhutuista konformaaleista - siis niiden kehittamisesta - ja ihan normaaleilla mennaan
Lakin lipan taaksepain kaantamalla voisi kirjoitella, etta USN ostaa elakoityvat B-2:t ilmavoimilta, hoitaa kaikkien Kiinan merien alueilmaherruuden niillatakuulla joku huomattavasti isompi kone fleettiin mukaan jolla on huomattavasti pidemmät jalat ja enempi tilaa aseille ilman että tarvii uhrata häivettä.
Tankkerihan on rakennettu melkein samaan muottiin, jotta lopoa loytyy myos paluumatkalle, tukialukselle astilähellä vihollisen ilmapuolustusta kuin häivemoodissa.
Riita poikki ja halki: ostetaan molempiaSuomen tapauksessa olisi vaikea uskoa että F-35 lentäisi sodassa muita tehtäviä ulkoisella kuormalla kuin stand-off isku. Hyökkäystehtävässä pommien kasaaminen siipien alle olisi riskialtista ilman tehokasta elektronista häirintää, jota vain Growler voisi tarjota.