Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oisko tässä syy, miksi tämän kanssa ei pitkän kantaman ohjuksesta vielä ole ollut puhetta...
Saisi naapuri arvuutella onko SM-6 Hornetin alla vai Pohjanmaan suojissa.Oisko tässä syy, miksi tämän kanssa ei pitkän kantaman ohjuksesta vielä ole ollut puhetta...
Oisko tässä syy, miksi tämän kanssa ei pitkän kantaman ohjuksesta vielä ole ollut puhetta...
Onko hajua, onko tarkoitettu tai optimoitu jotenkin ohjustentorjuntaan vai soveltuuko hyvin esim hävittäjiäkin vastaan? liikehtiminen, maalinosoitus hävittäjästä vai muualta jne?
No miten se "yksinkertaisesti" ilmestyisi ensi kertaa Superin alle? Eiköhän se ammuttaisi entisiltä alustoilta pihalle jos olisi ylijäämää?Tuo voi olla yksinkertaisesti vain ilmatorjunnan maaliohjus. Niissä on usein käytetty vanhoja it-ohjuksia. Esimerkiksi Vandal oli droneksi muunneltu Talos, ja nykyisin käytössä oleva Coyote käyttää vanhoja SM-2ER -komponentteja.
Tuo on hyvä huomio. Ei voisi varmaan ulkoiluttaa huvikseen kuin erittäin rajoitetusti. Kovat ohjuksethan voi mennä piloille (siis sen, etteivät enää saavuta samaa huippuluotettavuutta) jo kymmenien tuntien jälkeen hävittäjän kyydissä,Mitenhän hyvin sm-6 kestäisi yleensäkin ravistelua hävittäjän kyydissä? Laivan kyydissä se ei saa samanlaista haipakkaa kuin mitä se tulisi saamaan hornetin siiven alla ja jos tuota ei ole huomioitu kepakon suunnittelussa, niin voi tulla melkoinen määrä suutareita.
Kyllä niitä maaliohjuksia on ammuttu lentokoneistakin:No miten se "yksinkertaisesti" ilmestyisi ensi kertaa Superin alle? Eiköhän se ammuttaisi entisiltä alustoilta pihalle jos olisi ylijäämää?
Kepakko saattaa kaartaa 30 - 40 g, kone vain 7 - 9 g. Ne laskut saattaa olla joko kokonaan kiellettyä tai lukumäärältään rajoitettuja.Mitenhän hyvin sm-6 kestäisi yleensäkin ravistelua hävittäjän kyydissä? Laivan kyydissä se ei saa samanlaista haipakkaa kuin mitä se tulisi saamaan hornetin siiven alla ja jos tuota ei ole huomioitu kepakon suunnittelussa, niin voi tulla melkoinen määrä suutareita.
Standard-ARM oli lentokonekäyttöön muunnettu SM-1 -ohjus. Kait se onnistuu, eihän noin isojen ohjusten kanssa vedetä muutenkaan mitään 9G ulkopuolista silmukkaa.Mitenhän hyvin sm-6 kestäisi yleensäkin ravistelua hävittäjän kyydissä? Laivan kyydissä se ei saa samanlaista haipakkaa kuin mitä se tulisi saamaan hornetin siiven alla ja jos tuota ei ole huomioitu kepakon suunnittelussa, niin voi tulla melkoinen määrä suutareita.
Kepakko kaartaa tuon suunnitellun maksiminsa muutaman manoveerin aikana yhden lennon aikana. koneen kyydissä se voi hyvällä tuurilla notkua vuosien saatossa melko kunnioitettavan määrän lentotunteja. Rasituksen profiili on melkolailla erilainen.Kepakko saattaa kaartaa 30 - 40 g, kone vain 7 - 9 g. Ne laskut saattaa olla joko kokonaan kiellettyä tai lukumäärältään rajoitettuja.
Ilmataisteluohjuksissa on aina lentomääräraja. Ne eivät ole lainkaan tarkoitettu olemaan koneen alla vuositolkulla. Lähtökohtaisesti vain yhden lennon. Mutta käytännössä ne voi olla useamman lennon mukana. Mutta ei vuositolkulla ja kymmeniä lentoja.Kepakko kaartaa tuon suunnitellun maksiminsa muutaman manoveerin aikana yhden lennon aikana. koneen kyydissä se voi hyvällä tuurilla notkua vuosien saatossa melko kunnioitettavan määrän lentotunteja. Rasituksen profiili on melkolailla erilainen.
Korjatkaa joku jos muistan väärin, mutta eikös iso osa AA ohjusten suutareista johtunut aikanaan siitä, että ohjukset eivät kestäneetkään rajua kuljetusta koneen kyydissä suunnitellulla tavalla? Nykyisin homma on melko varmasti huomioitu dedikoiduissa AA ohjuksissa, mutta mienhän se lie olisi jos modataan täysin eri tarkoituseen aluperin tarkoitettua A tarviketta noinkin erilaiselle alustalle?