Panssari Salama
Respected Leader
Ei hemmetti, meneekö toi elokuva ensi toukokuulle... Buu!Marraskuu 19 jos olisi toteutunut niin siinä olisi ollut HX-hype kovimmillaan. Nyt on menneen talven lumia 2022 jos ei Super tullut valituksi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ei hemmetti, meneekö toi elokuva ensi toukokuulle... Buu!Marraskuu 19 jos olisi toteutunut niin siinä olisi ollut HX-hype kovimmillaan. Nyt on menneen talven lumia 2022 jos ei Super tullut valituksi.
Hyvä hävittäjä ei ole vain sellainen joka maksaa paljon, vaan joka tuottaa hinta-laatusuhteen osalta suorituskykyä hyvin ja luotettavasti. Kyllä Hornet-perhe on paras tukialushävittäjä tähän saakka. F-35 joutuu lunastamaan odotukset, mutta niitä on kovin vähän, eikä konetyyppi tule korvaamaan Superia vaan täydentää sitä.On syytä ottaa huomioon, että Super Hornet syntyi, kun kylmän sodan jälkeisissä säästötalkoissa kuopattiin sekä tukialuskelpoinen häivepommittaja A-12 Avenger II että F-22:n laivastoversio (Navy Advanced Tactical Fighter). Super Hornetin vähättely savimajakoneena on kyseenalaista, mutta siitä ei pääse mihinkään, että Super Hornet oli ja on budjettiratkaisu. Nyt onneksi näyttää kirkkaammalta USN:n kannalta, kun F-35C on saatu palveluskäyttöön.
GE Wins $1.65B Contract for Repair, Replacement of U.S. Navy’s F/A-18 Engine Components
The U.S. Navy awarded General Electric Aviation a contract worth $1.65 billion for the repair, upgrade or replacement of 17 F414 engine components in support of F/A-18 Hornet aircraft.
“General Electric Aviation, Lynn, Massachusetts, is awarded a not-to-exceed $1.65 billion firm-fixed-price, indefinite-delivery, performance-based logistics requirements contract for the repair, upgrade or replacement, inventory management, and required supply response times of 17 F414 engine components in support of the F/A-18 aircraft,” the U.S. Department of Defense said in a release today.
Work is expected to be completed by August 2026.
The US Navy has awarded a $630 million worth contract to General Electric (GE) to provide support for F414 engine components used on the Super Hornets and EA 18G Growler fighter aircraft, the Department of defense announced Tuesday.
Under a “$630,500,000 firm-fixed-priced, performance-based logistics requirements type contract”, the contractor will provide “repair, replacement and program support of 773 F414 engine components used on the F/A-18 E/F and EA 18G aircrafts”, the statement said.
Work will be performed in various GE supplier locations; and Jacksonville, Florida. Work is expected to be completed by April 2022, it said.
Katsokaapa tarkkaan hintaa ja mottien määrää. Eli mistä hitosta kertyy satku per moottori? Sehän on koko Super Hornetia vastaava hinta.
Verrokiksi elokuulta 2018:
17 F414 engine components
Joten tuosta voi päätelläkin, että miksi meille tarjottiinkin noin iso määrä kuin 14 Growleria.The Navy is not planning on buying any additional Growlers at present, but this could change in the future. Boeing has suggested to the service that an optimal number of EA-18Gs per carrier air wing would be between 8 and 11, rather than the present allotment of five. If the Navy were to pursue this plan, it would have to buy between 24 and 48 additional Growlers in the future to ensure adequate operational capacity.
Onhan se toki hyvä, että Growleria on tarjouksessa noin monta, mutta mutta....Here's Where Boeing Aims To Take The Super Hornet In The Decades To Come
The Block III program will take deliveries of new and revamped jets out to 2033 and Boeing also sees big potential for export sales and more upgrades.www.thedrive.com
Kun puhutaan Growlerien määristä niin Boeingin mukaan optimaali per ilmatukialus on 8-11.
Joten tuosta voi päätelläkin, että miksi meille tarjottiinkin noin iso määrä kuin 14 Growleria.
Boeing on kommentoinut, että Growler pystyy samalla tapaa ilmataistelutehtäviin kuin normaali Super Hornet. Eli meillä voitaisiin tilanteen mukaan Growleria käyttää ilmataisteluissa ja sitten sen varsinaisessa roolissa.Onhan se toki hyvä, että Growleria on tarjouksessa noin monta, mutta mutta....
...niitä ihan oikeasti taistelevia koneita on sitten "loput" eli oikeasti pieni määrä.
Pysty, pystyy. Vaan etpä sinä kyllä suojaavaa kallista spesialistia pistä rintamamieheksi.Boeing on kommentoinut, että Growler pystyy samalla tapaa ilmataistelutehtäviin kuin normaali Super Hornet. Eli meillä voitaisiin tilanteen mukaan Growleria käyttää ilmataisteluissa ja sitten sen varsinaisessa roolissa.
Katso liite: 52812
Kaksi vähemmän eli yhtä monta kuin Hornetissa.Ja vapaita ripustinpaikkoja siinä on
Olis kyllä mielenkiintoista tietää, miten tehokas tuo g on ilmataistelussa....Varmaan aika vittumainen vastus olis, mitään faktaa ei kyllä löydy mistään....Boeing on kommentoinut, että Growler pystyy samalla tapaa ilmataistelutehtäviin kuin normaali Super Hornet. Eli meillä voitaisiin tilanteen mukaan Growleria käyttää ilmataisteluissa ja sitten sen varsinaisessa roolissa.
Katso liite: 52812
Onhan kerran kuulemma harjoituksissa EA-18G pystynyt jopa F-22 Raptorin pudottamaan.Olis kyllä mielenkiintoista tietää, miten tehokas tuo g on ilmataistelussa....Varmaan aika vittumainen vastus olis, mitään faktaa ei kyllä löydy mistään....
Kaksi vähemmän eli yhtä monta kuin Hornetissa.
Juu se oli wvr matsi meinasin mitä elsolla pystyy tekemään bvr matsissa...Ja miten tukemaan muita omia koneita....Onhan kerran kuulemma harjoituksissa EA-18G pystynyt jopa F-22 Raptorin pudottamaan.
Jep.
Mutta taiselutilanteessa Growlerit ovat huomattavasti korkeammalla suojeltavien nokkimisjärjestyksessä tavalliseen Super Hornetin verrattuna. Kun samat on kilkkeet siiven alla, lähtee riskaabeliin tehtävään perukone. Tästä seuraa, että peruskoneiden hävikki taistelussa kasvaa. Lisäksi Growler tarvinnee enemmän huoltoa / lentotunti. Näiden vuoksi - sori, ei.
Edit.
Ja ymmärrän kyllä, että Growlerin elso suojaa sitä itseäänkin
Tuossa lauseessa tuo "samalla tapaa" on harjaanjohtavaa hevonpaskaa. Teoriassa pystyy jos pidetään esimerkkitilanteet äärimmäisen yksinkertaisina optimitapauksina, käytännössä ei. Jos growler kantaa (ja miksipä se ei kantaisi) sille ominaista all aspect jammeri & polttoainekuormaa niin se on hidas ja raskas kuin pommikone. Ulkoista kuormaa jo ennen aseita on silloin 2 polttoainesäiliötä ja kolme jammeripodia joista jokainen on melkein kuin olisi täysi säiliö polttoainetta kyydissä vähintäänkin ilmanvastuksen kannalta. Tuossa lastissa se lentää vielä monta magnitudia paskemmin kuin se paljon parjattu F-35 joka ei sekään jonku yleisön mielestä jaksa nousta, ei taitu ja kiihtyykin paskasti.Boeing on kommentoinut, että Growler pystyy samalla tapaa ilmataistelutehtäviin kuin normaali Super Hornet.
Miksi ihmeessä siinä edes olisi samat kamat siivenalla kuin perushornetissa missään muussa kuin jossain harjoitustilanteessa?Kun samat on kilkkeet siiven alla, lähtee riskaabeliin tehtävään perukone.
Väitän ihan pokkana, että tietokoneräkistä löytyy miljoonien dollarien edestä eroavaisuuksia erikoisratkaisuineen ja se lienee tuossa growlerin tehtävässä se mikä merkitsee. Ulkoiset häirintäsäiliöthän tuossa lasketaan yleensä hintalapussa erikseen joten niillä ei oo tosiaan merkitystä jos itse koneita vertailee.Growlerissa ei ole juuri muuta erikoista kuin johdotukset häirintäsäiliöille sekä Super Hornetia hivenen raskaampi ELINT-varustus (mm. siivenkärjissä).
F/A-18F:ssä ja EA-18G:ssä on 90% samoja osia. Ero syntyy lähinnä ELSO-laitteissa.Väitän ihan pokkana, että tietokoneräkistä löytyy miljoonien dollarien edestä eroavaisuuksia erikoisratkaisuineen ja se lienee tuossa growlerin tehtävässä se mikä merkitsee. Ulkoiset häirintäsäiliöthän tuossa lasketaan yleensä hintalapussa erikseen joten niillä ei oo tosiaan merkitystä jos itse koneita vertailee.
Voihan Growlerin varustaa esim. AMRAAM:eilla ja lisäpolttoainetankeilla pelkästään, jos tilanne ei vaadi aktiivista häirintää häirintäpodeilla.Tuossa lauseessa tuo "samalla tapaa" on harjaanjohtavaa hevonpaskaa. Teoriassa pystyy jos pidetään esimerkkitilanteet äärimmäisen yksinkertaisina optimitapauksina, käytännössä ei. Jos growler kantaa (ja miksipä se ei kantaisi) sille ominaista all aspect jammeri & polttoainekuormaa niin se on hidas ja raskas kuin pommikone. Ulkoista kuormaa jo ennen aseita on silloin 2 polttoainesäiliötä ja kolme jammeripodia joista jokainen on melkein kuin olisi täysi säiliö polttoainetta kyydissä vähintäänkin ilmanvastuksen kannalta. Tuossa lastissa se lentää vielä monta magnitudia paskemmin kuin se paljon parjattu F-35 joka ei sekään jonku yleisön mielestä jaksa nousta, ei taitu ja kiihtyykin paskasti.
Jos nyt ruvetaan katsomaan että kuinka hyvin tuo taistelee muihin verrattuna, niin voi se laukoa muiden mukana jonku amraamin sieltä "maksimirangelta", mutta tuolla ilmanvastuksella sitä ei saa supersoonikseksi mitenkään että saisi ohjuksille kunnon laukaisuparemetrit. Ilman kunnon alkuvauhtia ja laukaisukorkeutta ohjusten maksimikantama perus superista laukaistuihin verratttuna jää helposti jopa kolmanneksen lyhyemmäksi. Jos tuolla lastilla edes yrittää kiihdytellä samalla tapaa laukaisuja verten kuten sileämmällä ja kevyemmällä hävittäjällä, niin se polttaa vain kallisarvoista polttoainetta ja toiminta aikaa/sädettä saamatta oikein mitään vastakaupassa.
Herra paratkoon jos tuo joutuu taisteluun jossa joutuu väistämään oikeasti jotain kohtitulevaa joka ei ole RF elsolle häiriöaltis. Vaihtoehtona on joko luottaa tuuriin ettei se iivanan keppi osu kuitenkaan kun heittelen tässä vain kaikenlaista soihtua ja silppua hakupään kiusaksi tai pudottaa kaikki se kallis erikoisvarustus pöpelikköön ja toivoa että sen jälkeen olosuhteet riittää sitten siihen kohtitulevan aseen väistämiseen. Sen jälkeen se onkin melkein perus rhino elint varustuksessa loppusodan kannalta jos onnistuu jäämään henkiin. Noita erikoisromuja ei nimittäin oo ylimääräisiä oikein kellään.
Growerin A/A aseet ovat käytännössä puhtaasti itsepuolustusta varten että voivat tehdä edes jotain jos joku vihollisista pääsee muilta kavereilta karkuun ja yrittää skorettaa helppoa maalia. Ja hei, tämä on oikeasti täysin OK, koska ei tuolla pidä oikeasti vakavissaan lähteä tekemään hävittäjän hommia. Sen oma erikoiskenttä on se missä se loistaa ja se on siellä maailman paras vehje. Turhaa sitä lähtee väkisellä edes markkinoimaan muuhun puuhaan vaikka ois kuinka teoreettisesti mahdollista.