Menee ehkä himpun kausas superhorneteista, mutta muistelen että kyseinen tapaus aikanaan herätti ihmetystä, mille toki luonnollinen selityskin löytyi. Lyhyt kuvaus wikipediasta.
"
5. marraskuuta 1991 MiG-21BIS, Sotkamo. Karjalan Lennoston MG-117:n laskutelinejärjestelmä vioittui yölennolla ja nokkateline jäi sisään. Ohjaaja pelastautui heittoistuimella 3000 metrin korkeudesta. Ohjaaja hyppäsi keulapainoiseksi trimmatusta koneesta, mutta kone menikin balanssiin kun ohjaajan ja heittoistuimen paino poistui. Kone lensi ilman ohjaajaa Sotkamon seuduille saakka ja putosi metsään."
Se mikä itselle jäi mieleen, niin oli se fakta että koneet tuolloin alkoivat jo olla elin ikänsä päässä, ja hyppääminen laskuteline vian takia jonkinlainen todiste siitä. Vaikka tuolloinkin taidettiin julkisuudessa käydä jonkinmoista kädenvääntöä koneiden tarpeista ja hinnoista, tai ylipäätään koneen valinta prosessi olla "Kuumimmillaan"
Noh toivottavasti vastaavan tyyppisiltä onnettomuuksilta vältytään hornettien kohdalla, kun niistä alkaa tiima täyttymään.