Näköjään ollaan taas foorumin vahvalla alueella, eli arvioimassa vahvasti punaleimatun kaluston suorituskykyjä.
Tiedossahan ei ole, mitä tarpeita PV näkee ja paljonko rahaa on käytettävissä. Myös tarkat suorituskykytiedot puuttuvat. Vaikka Arexis olisi maailman paras hävittäjälentokoneeseen ripustettavissa oleva ELSO-säiliö heti NGJ:n jälkeen, mistä ei toistaiseksi ole juurikaan näyttöä, niin jokin toinen ratkaisu voi yhä vetää pitemmän korren. Mm. hinta, kehitysaste/kehityspotentiaali, käyttäjäkunnan laajuus ja integraation helppous voivat olla hyvinkin merkittäviä tekijöitä.
Ennen kuin mennään Saabin tuotteiden integroinnin helppouteen, niin huomautettakoon, että esittelemäni Intrepid Tiger II
menee heittämällä kiinni Harrieriin, ilman muutoksia itse koneeseen. Toinen syy, uutuuden lisäksi, oli merijalkaväen suunnitelma ripustaa tutkahäirintäkyvyn tuova Block X Hornetiin (kts. aiemmin linkittämäni PDF). Miksi, kun Super Hornetin
ALQ-214 olisi kuitenkin sekin yhteensopiva Hornetin kanssa? Samalla herää kysymys, voisiko myös Super Hornet hyötyä tuosta ulkoisesta häirintäsäiliöstä.
Eikä unohdeta, että Tel Aviv on yllättänyt foorumin aiemminkin tiskin alta vetämillään tarjouksilla. On mahdollista, jopa luultavaa, että jotakin eksoottista on jälleen tarjolla.