Leaderwolf
Respected Leader
Saabilla oltaisiin varmasti todella iloisia kun Suomen ilmavoimat leimaisi heidän ylpeytensä harjoituskoneeksi
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Meteorit tulevat vielä F35:kin - ei siihen Gripeneitä tarvita. Silloin Suhoit ei edes tiedä mistä ne tulevat. Ja sieltä korkealta ne Meteorit lentävät vieläpä pidemälle.Gripenit laukovat kaukaa Meteoreja korkealla kruisailevien kolmeviitosten osoittamiin maaleihin. Ei olisi kivaa olla Suhoin puikoissa.
Ok, hyvä tietää.Testi tehtiin pörssiyrityksen hallitukselle, että ovatko he valinneet hyvän toimitusjohtajan. Kaikki vastuu on siellä.
TM talviautotestissä hallitus ja johto pärjäsi.
Osa kunniasta on maan työntekijöiden moraalilla (perinne 500 vuotta), koulutusjärjestelmällä (poliitikot 50v ajalta), alihankkijoilla ja operatiivisella alijohdolla.
Isosta firmasta näitä voi olla vaikea nimetä. Mielestäni Gripen softapäällikkö ei ole pätevä kun näin hänet kerran Saabin videossa. Ottaisin tilalle paremman.
Eli sanoisin että Volvo on top-firma, mutta Gripen ei tällä hetkellä ole.'
Aika moni on sitä mieltä että Apple on tehnyt hyviä tuotteita aina. Firman nousu kesti kuitenkin 30 vuotta. Resurssit oli minimaaliset 80- ja 90-luvulla.
Meteorit tulevat vielä F35:kin - ei siihen Gripeneitä tarvita. Silloin Suhoit ei edes tiedä mistä ne tulevat. Ja sieltä korkealta ne Meteorit lentävät vieläpä pidemälle.
*F-35:eenkin.
Kuka integroisi Meteorin F-35:een? Ei USA ainakaan, siellä kehitetään omaa pitkänmatkan ohjusta. Britannia?
Jees, onneksi otsikon aiheesta saa esittää kysymyksiä ja niihin saa vastauksia erilaisilta ja varsin asiaa tuntevilta kirjoittajilta. Kuten sanoin, itse en noita koneita osaa arvioida millään tavalla, mutta luen kyllä kiinnostuneena muiden näkemykset. Kiitos.kilpailukykyinen laatu Ruotsissa ei ole mikään tae..... Greipin ongelmat liittyvät resursseihin, eivät insinööritaitoon.
Autopuolen juttuja en hirveästi lähtisi tähän mukaan vetämään, mutta nuokin nelipyöräiset ovat pitkälti alihankkijoiden osista eri yhdistelmin varioiden kasailtuja tuotoksia. Toisten komponentit ovat eittämättä laadukkaampia kun toisten ja oikeastaan ainoastaan kokoonpanon laatu ja haluttu voittomarginaali vaikuttaa lopputulokseen. Omien kokemusten perusteella Saab tai Volvo autoina eivät edusta huipputekniikkaa saati laatua millään osa-alueella. Enempi ovat lähinnä pinnalta "laatuvaikutelmaa" ja perustekniikasta (bosch, valeo, siemens, lucas, smw ) alihankkijapalikoista kasattua peruskauraa.
Jotenkin tuo Gripen vaikuttaa kyllä ihan samalta tavaralta. Alihankkijapalikoita hienossa kuoressa.
*F-35:eenkin.
Kuka integroisi Meteorin F-35:een? Ei USA ainakaan, siellä kehitetään omaa pitkänmatkan ohjusta. Britannia?
Meteorit tulevat vielä F35:kin - ei siihen Gripeneitä tarvita. Silloin Suhoit ei edes tiedä mistä ne tulevat. Ja sieltä korkealta ne Meteorit lentävät vieläpä pidemälle.
Ei grippenissä ole oikein mitään sellaista että siitä voisi puhua koneiden applena.Mieletömän hyvä uusi Gripen on, verrataan Appleen?
Saabilla oltaisiin varmasti todella iloisia kun Suomen ilmavoimat leimaisi heidän ylpeytensä harjoituskoneeksi
Ei grippenissä ole oikein mitään sellaista että siitä voisi puhua koneiden applena.
Se on peruskone mikä palvelisi varmasti nykyistä sodankäyntiä mutta sen pitäisi palvella myös tulevaisuutta