Gyllis1
Respected Leader
Ovatko nuo mielestäsi synonyymejä?Kuka on itkenyt mitä ja millä tavoin?
Saab käytti termiä IOC.
Armasuisse käytti termiä Technology Readiness Level 7-9.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ovatko nuo mielestäsi synonyymejä?Kuka on itkenyt mitä ja millä tavoin?
Saab käytti termiä IOC.
Armasuisse käytti termiä Technology Readiness Level 7-9.
Rafale F4 on tulossa kai 2023. Pitää sisällään mm parvilinkin ja parannuksia sensoreihin. Millaisella aikataululla se Typhoonin seuraava kehitysversio on tulossa?
Jaa SH? Ei kai sentään. Ei se meille tarjottava Block 3 ole kai vielä valmis sekään?
Mitä vikaa kolmevitosen viimeisimmässä iteraatiossa on, varsinkin jos unohdetaan ne käyttökustannuslätinät ja keskitytään vain teknisiin ominaisuuksiin?
Ovatko nuo mielestäsi synonyymejä?
Ei ole ei.Kumpikaan noista ei ole NYT.
Jaa. Minä en kyllä näkisi asiaa ihan noin.Ihan samasta asiasta on kyse. Esim. seuraava.
Armasuisse:
The combat aircraft must be offered in the versions designated by Switzerland and made available for flight and ground testing. If individual subsystems (for example radar) become even more powerful in the coming years, it is up to Switzerland to decide which version of the subsystem it wants to procure. However, the fighter aircraft must be able to be procured in the configuration as tested and rated in 2019, and it will be rated based on this configuration.
Saab
IOC 2019.
Esimerkki:Jaa. Minä en kyllä näkisi asiaa ihan noin.
Gripen lensi sileänä. Ajattelin vaan mainita.Mulle jäi positiivinen kuva näytöksessä Gripenistä. Sellainen fiilis jopa että nykyinen versio (C?) laittaisi tasavertaisesti kampoihin Rafalelle sekä eurofighterille. E sitten kenties jopa suvereeni?
Teltan mainospätkät vaikuttivat mielipiteeseeni. Samaten Erieye optio.
Voiko tuon vanhemman mallin päivittää Globaleye versioon vai onko se täysin eri kokonaisuus?Pakko korjata, kun tätä virhettä tulee nyt vastaan niin usein: GlobalEye. Erieye oli se vanhempi versio.
Kaksi AWACS konettamme olisivat ryssän uusi herkkutikkari mitä jahdata kaikella mahdollisella. Mikä voisi avata tilaisuuden ansan virittämiseen. Tosin Pohjanlahtea edes-takas lentävät AWACSit olisivat muutenkin aika turvassa. Kahden valtion hävittäjätorjunnan suojassa, Suomen maasta-ilmaan torjunnan takana, ja Pohjanmaa luokan ITn alueella. Saisi tosissaan koittaa löytää Sukhoilla reittiä killzonelleFriski on kirjoitellut taas sujuvalla otteella.
Sellainen asia, mitä ei ole vissiin missään todettu, mutta on hyvä mainita tässä yhteydessä, että tuo vaikuttaisi merkittävästi myös ilmatorjuntaan.
Ilmatorjunnan haaste on, että tutka, joka lähettää, voidaan havaita, paikallistaa, väistää tai tuhota.
Lentävän ilmavalvontakoneen ansiosta ilmatorjunnan tutkat voisivat olla kiinni, ja ohjuksia vain nousisi yllättäen metsiköstä avaruuteen ilmavalvontakoneen lähettämien tietojen pohjalta.
Tuo siis parantaisi sekä ilmatorjunnan taistelunkestävyyttä että tehoa.
GlobalEye for HX
Saab stood for the biggest surprise so far in the HX-program, when it announced that the offer does not only include 52 single-seat 39E Gripen and 12 two-seat 39F Gripen, but two GlobalEye airborne…corporalfrisk.com
Kaksi AWACS konettamme olisivat ryssän uusi herkkutikkari mitä jahdata kaikella mahdollisella. Mikä voisi avata tilaisuuden ansan virittämiseen. Tosin Pohjanlahtea edes-takas lentävät AWACSit olisivat muutenkin aika turvassa. Kahden valtion hävittäjätorjunnan suojassa, Suomen maasta-ilmaan torjunnan takana, ja Pohjanmaa luokan ITn alueella. Saisi tosissaan koittaa löytää Sukhoilla reittiä killzonelle
Ja noista Gripen E:n lentotuntihinnoista...
Die Schweiz erhält umgebaute Occasions-Gripen
Der Entwurf zur Botschaft des Bundesrats über die Beschaffung des Gripen enthält einige Überraschungen.www.bernerzeitung.ch
Sveitsiläiset seitsemän vuotta sitten arvioivat Gripen E:n lentotunnin maksavan 24242 frangia eli dollareiksi muunnettuna 24270 dollaria, mikä on verrannollinen tuohon F-35:n 25000 dollarin lentotuntihintaan. Eli jos näin on, että Gripen E:n lentotuntihinta on näinkin kallis, ja elinkaarikustannukset pienen määrän vuoksi vielä kalliimmat, ja nämä kehitysaikatauluongelmat vielä päälle, niin voisipa jopa sanoa että Gripenin peli on pelattu.
Oli tainnut vain mielessä mennä sekaisin 35000 ja 25000.Sitten on kysymys, että mikähän mahtaa olla tuo 25.000 dollarin hinta F-35:delle?
Voiko tuon vanhemman mallin päivittää Globaleye versioon vai onko se täysin eri kokonaisuus?
Hyvä pointti. Noita iankaikkisen vanhoja havaintoja toistellaan median kommeteissa ja jopa artikkeleissa edelleen, vaikka viat on korjattu. Uusimmasta vikalistasta ei jostain syystä vielä öyhötetä, lienee turhauttavan lyhyt.Note to myself: kiinnostavaa kuinka jokunen vuosi sitten F-35:n osalta kun se oli kehitysvaiheessa, tämä argumentti ei ollut ollenkaan pätevä.