Gripen E/F

Kyllä olisi vaan Ruotsille kannattanut osallistua Eurofighteriin ja unohtaa Gripenin kehittely, kun katsoo sen myyntilukuja ja kehitysongelmia.
Tai JSF:ään.
Mieti millainen peli se olisi nyt jos olisi alusta asti ollut pääsy ylivertaiseen ruotsalaisteknologiaan.
 
Ehkä tuo ruotsalaisten tapa tehdä ohjelmistoja tulee sitten osaksi jompaa kumpaa eurooppalaista 6. sukupolven hävittäjää?
 
Siellä "ammattilaiset" keskustelevat. Välillä tulee pohdittua jos Suomen maanpuolustus jätettäisiin näiden varaan niin voitaisiin poistaa risti Suomen llipusta.

Mielenkiintoinen ajatus. Mulle kyllä käy ristin naulitseminen. Mitä laitettaisiin tilalle? Hakasellainen? Dickbutti?
 
Raju Off topic sallittaneen tämän kerran:

Miksi et tee ketjua noille?
Ne muutamat jotka olet linkannut ovat olleet todella mielenkiintoista luettavaa (tosin kuuntelin sen edellisen).

Kait mä tekisin, ellen olisi niin omahyväinen paska että haluan kalastaa klikkejä tuohon blogiin. Asia on kuitenkin harkinnassa, katsotaan kun seuraavan tarinan aika koittaa.
 
Kait mä tekisin, ellen olisi niin omahyväinen paska että haluan kalastaa klikkejä tuohon blogiin. Asia on kuitenkin harkinnassa, katsotaan kun seuraavan tarinan aika koittaa.
Tee topikki, laita aina uusi linkki blogiin kun päivität ja problem solved.
 
Mitenköhän käy Brasilialle jos Gripenien valmistus peruutetaankin? Kyllä, jos nyt itse olisin Bolsonaro, ja kuulisin, että Gripenien tulevaisuus on kiinni Suomen (tai mahd. jonkun toisen maan tekemästä n. 64 hävittäjän tilauksesta), laittaisin äkkiä painetta hallitukselle, että nyt tilataan ne suunnitellut 72 Gripeniä lisää 36 Gripenin lisäksi, ja saavutetaan 108 Gripenin suunniteltu Ilmavoimien koko.
 
Mitenköhän käy Brasilialle jos Gripenien valmistus peruutetaankin? Kyllä, jos nyt itse olisin Bolsonaro, ja kuulisin, että Gripenien tulevaisuus on kiinni Suomen (tai mahd. jonkun toisen maan tekemästä n. 64 hävittäjän tilauksesta), laittaisin äkkiä painetta hallitukselle, että nyt tilataan ne suunnitellut 72 Gripeniä lisää 36 Gripenin lisäksi, ja saavutetaan 108 Gripenin suunniteltu Ilmavoimien koko.

Brasilia varmaan ottaisi tuotannon itselleen.
 
Mitenköhän käy Brasilialle jos Gripenien valmistus peruutetaankin? Kyllä, jos nyt itse olisin Bolsonaro, ja kuulisin, että Gripenien tulevaisuus on kiinni Suomen (tai mahd. jonkun toisen maan tekemästä n. 64 hävittäjän tilauksesta), laittaisin äkkiä painetta hallitukselle, että nyt tilataan ne suunnitellut 72 Gripeniä lisää 36 Gripenin lisäksi, ja saavutetaan 108 Gripenin suunniteltu Ilmavoimien koko.
Ei kai sitä mihinkään peruta. Ruotsi ja Brassit saavat koneensa. Mutta jos lisää vientikauppoja ei tule, joutuvat ruotsalaiset aika tarkkaan miettimään mitä tekevät sen seuraavan hävittäjän kanssa.
 
Ei kai sitä mihinkään peruta. Ruotsi ja Brassit saavat koneensa. Mutta jos lisää vientikauppoja ei tule, joutuvat ruotsalaiset aika tarkkaan miettimään mitä tekevät sen seuraavan hävittäjän kanssa.
Edellyttäen, että brasseille toimitus pysyy aikataulussa.
 
Ei kai sitä mihinkään peruta. Ruotsi ja Brassit saavat koneensa. Mutta jos lisää vientikauppoja ei tule, joutuvat ruotsalaiset aika tarkkaan miettimään mitä tekevät sen seuraavan hävittäjän kanssa.

Jos nyt ensin ostaisivat määrän mitä heidän omat ilmavoimansa toivovat.
 
Ruotsin, se on parasta myyntityötä koneelle ja samalla parantaa heidän omaa puolustustaan.
Joko kone on susi tai Ruotsi ei haluaa oikeasti panostaa puolustukseensa vaan puhelee lämpimikseen.
Juuri ilmoittivat jatkavansa nykykaluston elinikää. Onhan niillä sitten jonkun matkaa toistasataa konetta rivissä. Ihan hyvä määrä.
 
Back
Top