Ei tuossa nyt sentään koko DASSia tarjottu ruotsalaisille vaan vain AESA-antennit tai näin jutusta ymmärsin. Ilmeisesti ne ei sopineet enää siihen arkkitehtuuriin joka MFS-EW:hen tuli.
Eipä varmaan niin, olikin puhe Typhoonista.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ei tuossa nyt sentään koko DASSia tarjottu ruotsalaisille vaan vain AESA-antennit tai näin jutusta ymmärsin. Ilmeisesti ne ei sopineet enää siihen arkkitehtuuriin joka MFS-EW:hen tuli.
Saabin hillottamis podi. Gripenin lisäksi voidaan sovittaa myös muihin hävittäjiin (kröhöm... Rafale?).
Saabin myyntimiehet on jo valinneet.nettihuhut kertovat että se olisi jo valittu Eurofighterin ECR-versioon
Pukinkonttiin kiitos.
Miljardi dollaria parista Global Eyesta.UAE päätti tilata vielä 2 GlobalEye:ta entisten lisäksi. Nyt sinne on tulossa viisi konetta.
Myös Airbus A330MRTT tankkereiden määrän nostavat kolmesta kuuteen.
Dubai Air Show 2019 - Day 3 and Summary - Royal Aeronautical Society
BILL READ and TIM ROBINSON report from the third trade day at the 2019 Dubai Air Show and provide a summary of the highlights.www.aerosociety.com
Eräs tuttu Ruotsista työskenteli joku vuosi takaperin Gripenin huollossa, Östersundin tehtaalla. Sai miellyttävän parin viikon komennuksen kerran Thaimaaseen, huoltamaan sinne myytyjä koneita. Thaikut ilmeisesti ostivat isot huollot emämaasta, jonka luulisi olevan hintavaa! Saabissa tietysti ei mikään maksa mitään.Ihan ei liity aiheeseen, mutta YouTuben suosituksissa tuli vastaan dokumentti Tšekkien ilmavoimien C-mallin Gripenin isohkosta huollosta. Mielenkiintoinen pätkä.
Sinänsä myös kuulostaa liian kalliilta, että siinä olisi pelkästään hankinta. Kuulostaisi loogiselta, jos tuo miljardi olisi elinkaarikustannukset mukaan lukien.
Jos yksi Globaleye maksaisi vaikka 170 miljoonaa dollaria, ja sitten päälle 330 miljoonaa dollaria elinkaarikustannuksia kuulostaisi jo realistiselta. Sillä en itse usko, että yksi Global Eye tukeutumisjärjestelmineen on puolen miljardin dollarin hintainen. Sillä jos isommat E-3 Sentryt ovat neljännesmiljardi, niin olisi se kumma, että pienempi Global Eye maksaisi reilusti enemmän.
Eräs tuttu Ruotsista työskenteli joku vuosi takaperin Gripenin huollossa, Östersundin tehtaalla. Sai miellyttävän parin viikon komennuksen kerran Thaimaaseen, huoltamaan sinne myytyjä koneita. Thaikut ilmeisesti ostivat isot huollot emämaasta, jonka luulisi olevan hintavaa! Saabissa tietysti ei mikään maksa mitään.
No, jos ei ole know-howta maassa niin....
Jospa Gripukka E on niin vaatimaton, että sinne pitää ahtaa Global väkisin tuomaan suorituskykyä, vaikka vähentämällä hävittäjien määrää?Case closed!
Ei Saapin mukaan. Tuo oli minusta jonkinlainen bonus, kuten Growler oli Boeingilta. Vaikea sanoa että vakoiltiinko tarjouksissa kilpakumppaneita vai oliko Saabin tarjous spontaani lisä. Valmistajat haluavat erottua edukseen ja tietysti tarjoavat kehittyneimpiä tuotteitaan.Jospa Gripukka E on niin vaatimaton, että sinne pitää ahtaa Global väkisin tuomaan suorituskykyä, vaikka vähentämällä hävittäjien määrää?
Näinhän sen on pakko olla !Jospa Gripukka E on niin vaatimaton, että sinne pitää ahtaa Global väkisin tuomaan suorituskykyä, vaikka vähentämällä hävittäjien määrää?
Järkyttävä pudotusThaimaalla oli parhaimmillaan 12 Gripeniä ja nyt enää 11, joten ei ehkä mikään ihme, jos kaikkea ei yritetä tehdä itse kotimaisin voimin? Sekään ei ihan ilmaista ole.