fulcrum
Greatest Leader
Thaikkujen koneet taisi olla kuitenkin ostettuja joten heillä varmaan tyyppi pysyy pitkään käytössä. Useimmille Itä-Euroopan maille näyttää kuitenkin riittävän tunnistusilmavoimat ja F-16, etenkin käytetty, on siihen hommaan halvempi. FA-50:kin voi tulevaisuudessa olla siellä yleinen konetyyppi.Kannattaako C/D-koneisiin tehdä vielä yksi modernisointi jos tilalle on tulossa uusi konetyyppi 20-lvuvun loppupuoliskolla kun liisausaika päättyy?`
Isompi päivitys C/D:hen on tekeillä, ostaako sitä sitten kukaan muu kuin Ruotsi on avoin asia. Saabilla on selkeästi tavoitteena samanlainen malli kuin amerikkalaisvalmistajilla, eli tarjottavana on kaksi tyyppiä asiakkaan maksukyvyn mukaan. Selkeästi niche-tyypin jakaminen kahteen linjaan kuulostaa kuitenkin kyseenalaiselta taloudelliselta näkökannalta.