Jokaisesta konetyypistä on esitetty MAHDOLLISIA asioita, jotka TODENNETTUNA ehdottomasti ja lopullisesti PUDOTTAISIVAT niistä jokaisen pois.Jokaisesta konetyypistä on esitetty asioita, jotka ehdottomasti ja lopullisesti pudottavat ne kaikki pois.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jokaisesta konetyypistä on esitetty MAHDOLLISIA asioita, jotka TODENNETTUNA ehdottomasti ja lopullisesti PUDOTTAISIVAT niistä jokaisen pois.Jokaisesta konetyypistä on esitetty asioita, jotka ehdottomasti ja lopullisesti pudottavat ne kaikki pois.
Tarkensit, hyvä. Huomasitko kirjoitelmani sävyä?Jokaisesta konetyypistä on esitetty MAHDOLLISIA asioita, jotka TODENNETTUNA ehdottomasti ja lopullisesti PUDOTTAISIVAT niistä jokaisen pois.
Olisiko edes joku lähde heittää? Siivet lehden twiitteri ei kelpaa, jos siinä ei ole lähdettä esittää.Kai sinä tiedät et meistä kumpi vain voi käydä muokkaamassa tuota sivustoa? Juurihan Norja kertoi f-35 hinnoista aivan toista tarinaa kuin suomenkielen Wikipedia.
Olisiko edes joku lähde heittää? Siivet lehden twiitteri ei kelpaa, jos siinä ei ole lähdettä esittää.
No mä laitan.Vaikka se kuuluisa wikipedia sopivalla kielellä sit?
No kun sen on nimenomaan erikseen kerrottu sisältävän henkilötyötunti-, huolto-, varaosa- ja polttoainekustannukset.Purasen mukaanhan suomessa lentotuntihintaan kuuluu kaikki.
Tuossa on korkeintaan löpö.
Suomen ilmavoimien ex-tutkimusjohtaja, ex-koelentolaivueen päällikkö, Majuri Mikko Koli(evp):Onko Saabin kokonaispaketti kyllin kilpailukykyinen päästäkseen kärkipaikalle?
Kantsii varmaan ruveta jo katselemaan uusia hommia.Koli siirtyi Saabin palkkalistoille heti kun se oli mahdollista, eli kun viimeiset tarjoukset(BAFO) oli jätetty. Hänen tehtävänä on varmistaa Gripen E:n sujuva integraatio ja käyttöönotto Suomessa.
No kun sen on nimenomaan erikseen kerrottu sisältävän henkilötyötunti-, huolto-, varaosa- ja polttoainekustannukset.
F-35A:n lentotuntihinta on 11 000 euroa: Norjan ilmavoimat - Siivet
Siivet-lehdellä oli vihdoin mahdollisuus vierailla Norjan kuninkaallisten ilmavoimien Norjan Brekstadissa sijaitsevassa Ørlandin lentotukikohdassa 16. marraskuuta. Esimerkiksi edes Suomen HX-hankkeen edustajilla ei ole ollut vielä...siivet.fi
Eri maat laskevat hinnat eri tavalla. Se olisi kyllä suuri yllätys jos F-16:n lentohinnaksi norjalaiset kertoisivat saman luvun kuin F-35:lle. Koska ainakaan USA ei tällaista väitä.Uskomatonta. Ehkäpä se Gripenin 4700 dollaria ei sekään sitten ole niin täyttä paskaa kuin minä olemme sitä tällä foorumilla oppineet pitämään?
Tai sitten norskien F-35:t ovat niin uusia, että niille ei vielä ole tarvinnut tehdä muuta huoltoa kuin polttoainetäydennykset?
No kun Suomen viimeisin julki kerrottu täsmällinen lukema Horneteille on 9250€/h niin kai se 11000€/h pitäisi olla mahdollinen F-35A:lle? Norjalaisethan myöntävät sen olevan ehkä hieman isompi ("samaa luokkaa") kuin heidän F-16:lla. Ne on myös nimenomaan Norjan luvut, eli mitä F-16AM/BM Block 20 täysin palvelleet vie aivan viimeisenä vuosinaan vs. upouudet F-35A:t.Uskomatonta. Ehkäpä se Gripenin 4700 dollaria ei sekään sitten ole niin täyttä paskaa kuin minä olemme sitä tällä foorumilla oppineet pitämään?
Tai sitten norskien F-35:t ovat niin uusia, että niille ei vielä ole tarvinnut tehdä muuta huoltoa kuin polttoainetäydennykset?
Eri maat laskevat hinnat eri tavalla. Se olisi kyllä suuri yllätys jos F-16:n lentohinnaksi norjalaiset kertoisivat saman luvun kuin F-35:lle. Koska ainakaan USA ei tällaista väitä.
No kun Suomen viimeisin julki kerrottu täsmällinen lukema Horneteille on 9250€/h niin kai se 11000€/h pitäisi olla mahdollinen F-35A:lle? Norjalaisethan myöntävät sen olevan ehkä hieman isompi ("samaa luokkaa") kuin heidän F-16:lla. Ne on myös nimenomaan Norjan luvut, eli mitä F-16AM/BM Block 20 täysin palvelleet vie aivan viimeisenä vuosinaan vs. upouudet F-35A:t.
9250 ei ole kuitenkaan se mitä Horneteihin menee kokonaisuudessaan. PVLOGL tms. kaivaa vielä kuvetta niin, että hivuttaudutaan sinne alle 200 miljoonaan vuodessa minkä Puranen on kertonut menevän nykyään. Eli yli 20 tonnia menee oikeasti per lentotunti Horneteihn kun 9000 tuntia/v. Jo 180M/v on sen 20k/h.
Lähin vertailu minkä minä muistan oli sellainen että F-35 oli 20% kalliimpi. Muissa vertailuissa ero on ollut suurempi. F-35:n tilanteesta tietysti vähemmän tietoa vielä saatavilla.Eikös F-16 ja F-35 ole suht lähellä USA:ssa, ainakin joissakin tilastoissa? Eroa (tai sen puutetta) on selitetty sillä, että F-16:t ovat vanhoja ja väsyneitä vaatien enemmän huoltoa kuin F-35:t, jotka eivät ole vielä ehtineet kulua käytössä.
Millä hitolla Saab laskee käyttökulut kun koneita on vasta pari valmiina, eikä operatiivisesta käytöstä tietoakaan. Mistä he tietävät montako konetta on jakamassa kehityskuluja, montako konetta kerää vikakirjastoa, mitä korjattavaa ylipäätään löytyy pienen koneen operatiivisen käytön vaatimuksissa ja rasituksissa, mikä hinta- ja saatavuuskehitys on hyvin laajalle hajautuneen alihankintaketjun toimituksille ja niin edelleen...Maksumuurin takaa en näe muuta, mutta...
”Jos verrataan muihin markkinoilla oleviin konetyyppeihin, Gripen E on [käyttökustannuksiltaan] 2–3 kertaa halvempi”, paukauttaa Saab in HX-kampanjajohtaja Magnus Skogberg."
Saab paljasti Suomelle tarjottavan Global Eye -valvontakoneen vaikuttavat kyvyt: Seuraa tuhansia kohteita samaan aikaan ja tunnistaa huijausyritykset
T&T vieraili Saabin Linköpingin-yksikössä tutustumassa Gripen-hävittäjiin ja Global Eye -valvontakoneisiin. Global Eyen kyvykkyyksistä yhtiö kertoi tarkkaan vartioidussa simulaattorikeskuksessa, jossa kuvaaminen ja äänittäminen olivat kiellettyjä.www.tekniikkatalous.fi
Millä hitolla Saab laskee käyttökulut kun koneita on vasta pari valmiina, eikä operatiivisesta käytöstä tietoakaan. Mistä he tietävät montako konetta on jakamassa kehityskuluja, montako konetta kerää vikakirjastoa, mitä korjattavaa ylipäätään löytyy pienen koneen operatiivisen käytön vaatimuksissa ja rasituksissa, mikä hinta- ja saatavuuskehitys on hyvin laajalle hajautuneen alihankintaketjun toimituksille ja niin edelleen...
Markkinointi ja myyntiväittämä on hieman eri asia. Näistä keskeneräisyyksistä johtuen Gripen on kisassa vain kirittäjänä. Kaikkonenhan jo lipsautti Gripenin suurpiirteisen listasijoituksen.No, totta puhuen varmasti joka konefirma tekee markkinointia mutta Saabilla juuri nuo epävarmuustekijät ovat suuria...