Öö..tuota ei kai siinä kypärässä ole suurta tietokonetta tai merkittävää prosessointikykyä vaan siihenhän siirretään tietoa koneen kaikista järjestelmistä ja se näyttää sen tiedon pilotille. Kamerat, sensorit ja suurin osa ohjelmistosta eivät sijaitse itse kypärässä tietenkään.
Siinä kypärässäkin on tietokoneita ja mikropiirejä aika monta.
Et kuitenkaan ymmärtänyt pointtia. Se F-35 kypärä vaatii kuule aika hemmetinmoisen määrän koodia ollakseen jotain muutakin kuin kallis tällainen.
F-35 eroaa muista koneista nimenomaan sensorifuusiollaan koska kaikki ne ovat integroituina jatkuvasti eikä mitään podeja lisäillä koneeseen. Sensoreista + datalinkeistä tuleva tieto prosessoidaan koneen tietojärjestelmässä ja se esitetään selkeänä kuvana KÄSITELTYNÄ tosin kuin muissa koneissa jossa podeista ja koneen kiinteistä sensoreista tuleva kuva yhdistetään vasta näytöllä yhdeksi tilannekuvaksi. Tässä on siis eroa.
Pilotin työkuormaa helpottaa se että hän saa olennaisen tiedon selkeänä kuvana ilman että hänen pitäisi tulkita näytöllä olevia lukuisia tiedonmurusia.
Edellämainitun kaltaiset seikat ovat niitä miksi F-35 järjestelmä on niin monimutkainen ja laaja.
Minusta sinulla on siis väärä käsitys tuosta asiasta.
Sinulla on täysin väärä käsitys tuosta asiasta, jos kuvittelet, että muissa koneissa ei ole mitään sensorifuusiota ja kuskille tarjotaan vain epäselviä tiedonmurusia.
Tuo on juuri se asia mihin viittasin. Kuvitellaan, että F-35 on jotain ainutkertaista, ja kaikki muut vielä syövät kylmää lihaa luolissaan (kun tultakaan ei ole vielä keksitty).