Off topicin, provosoinnin ja röllykäksi nimittelyn sijasta voisit itse etsiä videon Gripenistä lentämässä korkealla kohtauskulmalla. Se veisi ihan erilailla keskustelua eteenpäin ja hyödyttäisi meitä kaikkia Gripenistä kiinnostuneita foorumilaisia.
Ettei nyt menisi itseltäkin ohi aiheen niin tässä olisi uusin löytö:
http://ac.els-cdn.com/S147466701533...t=1490097008_51fbf9877310cf232edbaa31709b3d97
The angle of attack limiter is active below corner speed (corner speed is approximately 600 km/h). It will keep the aircraft from going out of control to a high angle of attack situation. For full pitch stick aft to the soft stop the pilot commands angle of attack to the angle of attack limit and for full pitch stick forward, the pilot commands angle of attack to the negative angle of attack limit. The control laws for the angle of attack limiter is similar to the control laws for the load factor limit (see figure 1.4.2).
The JAS 39 Gripen is a 26 degree angle of attack aircraft for the light external store configurations and 20 degrees for the most heavy external store configurations. The variation of angle of attack with roll stick position is used to give roll command priority, when the pilot demands roll rate.
Eli 26 astetta kevyellä kuormalla ja 20 raskaalla taitaa olla C:n osalta "oikeat" luvut.
Ainakin tuo on SAAB:n omaa tietoa, niin luulisi pitävän paikkansa. Kuinkahan paljon Gripen E eroaa C-mallista lento-ominaisuuksiltaan... No, sitä ei taida oikein kukaan tietää, kun kone ei ole vielä lentänyt.