F414 pitäisi mahtua kyllä, mutta syy miksi niitä ei asenneta vanhoihin C/D Hornetteihin on nähtävillä SuperHornetin designissä. Siinä on suuremmat ilmanottoaukot ja isompi polttoaine-säiliö. Hornetin suurin ongelma on pieni käyttösäde, ja F414 asentaminen vain huonontaisi tätä, koska tehonlisäys perustuu osaksi suurempaan polttoaineen kulutukseen, ei pelkästään moottorin hyötysuhteen parantamiseen. Lisäksi moottorin kapasiteettia ei voisi hyödyntää täysimittaisesti ellei ilmanoton ongelmaa ratkaistasi, koska suuremman polttoainemäärän polttaminen vaatii suuremman määrän ilmaa.F-414 on ulkomitoiltaan samanokoinen kuin F-404. Ties mistä syystä. Jos sen isomman saisi osaan koneita, voisi T-X:llä tehdä nopeutta vaativia tunnistuksia ja lisäksi kanniskella puukkoja ja puntareita ympäriinsä. Lento-ominaisuuksistahan en puhu vielä mitään
Tietääkö joku: onko alkuperäiseen Genuine Hornetiin asennettu F-414 voimalaitetta?
T-Xään pitäisi tehdä samansuuntaiset muutokset että F414 käyttö onnistuisi, F404 käyttö perustuu nimenomaan alhaisempaan käyttökustannukseen olemassaolevien moottorien kierrätystä hyödyntämällä. Kevyt hävittäjä joka käyttää yhtä F414 voimanlähdettä on jo olemassa, sen nimi on JAS39 E/F Gripen.