Heimoistuminen, sodan uhka ja ratkaisu

EU-kansalainen ja kansallisvaltio

Pärjäät englannin kielellä, lait ja asetukset yhtenäistyvät, sama valuutta, kansallisvaltioiden rajat himmeät tai olemattomat, työvoima liikkuu, opiskelu kansainvälistyy vauhdilla, matkailu lisääntyy edelleen, samat normit ja yhteensopivuusjärjestelmät-standardit, samat oikeudet joka paikassa jokaisella, keskinäisriippuvuus lisääntyy, luettelo jatkuu.

Kansallisvaltiot nyt tunnetussa mielessä ovat jo puolen vuosisadan kuluessa Juhlapäivien löysää hypetystä, josta kansalainen ei saa mitään irti. Näin se vaan menee. Näin minä tämän näen. Sauna ja joulupukki ovat jees, karnevaalimielessä, 6.12 nostellaan lippua ja puhutaan jykeviä, toivottavasti sankarihautoja ei ole tullut lisää, entisiä somistellaan, katsotaan Tuntemattoman viidettä versiota.

Missä näet varmasti, pitävästi ja aidosti lujia merkkejä kansallisvaltiosta a.d. 2018? Ovatko ne mielestäsi asioita, jotka hengittävät puolen vuosisadan kuluttua, jos nykykehitys jatkuu, mitä arvelet?
Kaikki muuttuu kun rahat oikeasti loppuvat. EU:n setelirahoituksellakin on rajansa, nyt kun USA kiristää rahapolitiikaansa. Race to the bottom on merkityksestöntä, jos olet ainoa kilpailija.
KUN Kiina jonain päivänä kelluttaa valuuttansa, ollaan sievästi kusessa. Ja silloin muutos saapuu Suomeen, jälleen kerran ulkoisesti annettuna, kuinkas muutenkaan.
Ja osuu kovaa. Kukaan ei ole vielä länsimaissa leikannut muslimeilta saavutettuja etuuksia, kun on pakko housuissa alkaa autot palaa lyhtyinä yössä Härmässäkin.
Mark my word.
 
Olisin alkoholisoitunut looseri ja sellaista ilman EU:ta. Noh, se on tietty katsojan kannasta riippuen että en ole....
Noh, luuseri et todellakaan ole. Itse sain ensimmäisen oikean duunini Hornet-vastakauppojen myötä..- tuntemattomat ovat kapitalismin tiet!
 
Noh, luuseri et todellakaan ole. Itse sain ensimmäisen oikean duunini Hornet-vastakauppojen myötä..- tuntemattomat ovat kapitalismin tiet!

Nyt naiset kiusaa...mutta hieman väärällä tavalla :D
 
EU-kansalainen ja kansallisvaltio

Pärjäät englannin kielellä, lait ja asetukset yhtenäistyvät, sama valuutta, kansallisvaltioiden rajat himmeät tai olemattomat, työvoima liikkuu, opiskelu kansainvälistyy vauhdilla, matkailu lisääntyy edelleen, samat normit ja yhteensopivuusjärjestelmät-standardit, samat oikeudet joka paikassa jokaisella, keskinäisriippuvuus lisääntyy, luettelo jatkuu.

Kansallisvaltiot nyt tunnetussa mielessä ovat jo puolen vuosisadan kuluessa Juhlapäivien löysää hypetystä, josta kansalainen ei saa mitään irti. Näin se vaan menee. Näin minä tämän näen. Sauna ja joulupukki ovat jees, karnevaalimielessä, 6.12 nostellaan lippua ja puhutaan jykeviä, toivottavasti sankarihautoja ei ole tullut lisää, entisiä somistellaan, katsotaan Tuntemattoman viidettä versiota.

Missä näet varmasti, pitävästi ja aidosti lujia merkkejä kansallisvaltiosta a.d. 2018? Ovatko ne mielestäsi asioita, jotka hengittävät puolen vuosisadan kuluttua, jos nykykehitys jatkuu, mitä arvelet?

Valtio on minulle vain väline, kun se lakkaa toimimasta arvoni ja päämääräni jatkavat eteenpäin erilaisessa kontekstissa.
 
Valtio on siitä kiva kun se takaa kansalaisten turvallisuuden, sisäisesti ja ulkoisesti, itse pidän käsittämättömänä että jotkut haluavat luovuttaa tämän vallan jonnekin Keski-Eurooppaan, mikä voisi mennä pieleen..
 
Olisin alkoholisoitunut looseri ja sellaista ilman EU:ta. Noh, se on tietty katsojan kannasta riippuen että en ole....

En minä tässä kritisoi EUa lainkaan, se on oma juttunsa. Minä näen omalla tavallani kehityslinjan, jota kuljetaan. Ydinkysymys on se, että mikä ja mitkä asiat kansallisvaltiosta säilyvät tai mitkä halutaan säilyttää ja voidaan säilyttää? Maailma ei pysähdy meitä odottamaan, se on varmaa.

Muuttuuko kansallisvaltio loppujen lopuksi varsin samantahtisesti kuin ympäristö edellyttää, niin minä vähän oletan.
 
En minä tässä kritisoi EUa lainkaan, se on oma juttunsa. Minä näen omalla tavallani kehityslinjan, jota kuljetaan. Ydinkysymys on se, että mikä ja mitkä asiat kansallisvaltiosta säilyvät tai mitkä halutaan säilyttää ja voidaan säilyttää? Maailma ei pysähdy meitä odottamaan, se on varmaa.

Muuttuuko kansallisvaltio loppujen lopuksi varsin samantahtisesti kuin ympäristö edellyttää, niin minä vähän oletan.


Kaikki kansat ja valtiot eivät ole sulautumassa isompiin yksiköihin, vain ne tyhmimmät.
 
Oman historian, kielen, kulttuurin ja geenien siirtäminen eteenpäin sulautumatta suurempiin.

Sinä ja minä voimme tehdä näin. Mutta lastemme ja heidän jälkeläistensä osalta...emme voi elää jälkipolvien elämää valmiiksi. Kun tuuli käy meidän yli, ei meidän asuinsijamme enää meitä tunne ja meidät unohdetaan.

Mitä me ajassa elävät voimme tehdä, jotta kielemme, kulttuurimme jne. ovat riittävän vahvoja jättää jälkipolville?
 
Minä en usko, että EU saavuttaa Metusalemin ikää nykymuotoisena ja nykykokoonpanossa.

Ei saavuta, ei. Mikään ei ole ikuista. Ota sikari ja istu 20 minuuttia katsoen tätä. Näissä on aina pieniä detaljipuutteita, mutta vaikkapa Neuvostoliitto kesti tuskin seitsemänkymmentä vuotta. Minulla on tuossa kivenheiton päässä yli 500 vuotta vanha kirkko. Koko ajan käytössä. Nyky-amerikkalaisia ei silloin ollut olemassakaan.

 
Sinä ja minä voimme tehdä näin. Mutta lastemme ja heidän jälkeläistensä osalta...emme voi elää jälkipolvien elämää valmiiksi. Kun tuuli käy meidän yli, ei meidän asuinsijamme enää meitä tunne ja meidät unohdetaan.

Mitä me ajassa elävät voimme tehdä, jotta kielemme, kulttuurimme jne. ovat riittävän vahvoja jättää jälkipolville?


Suurin vastuu jälkipolvien valinnoista on meillä ja meidän valinnoillamme, tämän vastuun väistäminen on juuri johtanut nykyiseen tilanteeseen että yli tuhat vuotta vanha kulttuuri ja kansa on uhattuna.
Esimerkiksi luottamalla lasten kasvatuksen yksinomaan marxilaisten vallankumouksellisten dominoiman koulutusjärjestelmän ja yhteiskunnan käsiin takaa että mitään ei jää jäljelle.
Perinteiset konsevatiivit leimataan nykyään natseiksi valtamedian toimesta ja muutenki propaganda on viritetty tappiinsa, tulevaisuudessa näen erilaisten vainojen jo odottavan, kasvatuksen pitää ottaa kaikki tämä huomioon.
 
emme voi elää jälkipolvien elämää valmiiksi
Juuri sitähän me nyt tehdään. Lainataan rahaa "omaksi" hyväksemme ja heidän maksettavakseen. Tehdään päätöksiä, joita he eivät voi enää perua tai muuttaa omaksi parhaakseen. Mitenkään.

14.4.2019 jälkeen kiihtyvällä tahdilla, pelkään.
 
Suurin vastuu jälkipolvien valinnoista on meillä ja meidän valinnoillamme, tämän vastuun väistäminen on juuri johtanut nykyiseen tilanteeseen että yli tuhat vuotta vanha kulttuuri ja kansa on uhattuna.
Esimerkiksi luottamalla lasten kasvatuksen yksinomaan marxilaisten vallankumouksellisten dominoiman koulutusjärjestelmän ja yhteiskunnan käsiin takaa että mitään ei jää jäljelle.
Perinteiset konsevatiivit leimataan nykyään natseiksi valtamedian toimesta ja muutenki propaganda on viritetty tappiinsa, tulevaisuudessa näen erilaisten vainojen jo odottavan, kasvatuksen pitää ottaa kaikki tämä huomioon.

Väkevät ja vahvatahtoiset näkemykset kuuluvat voimakkaan ja itsetuntoisen kulttuurin piirteisiin. Kulttuurin kuolema alkaa siitä hetkestä, kun ihmiset eivät ole enää ylpeitä omasta kulttuuristaan ja sen saavutuksista. Kyllä tätä tiukempaa suomalaisuusväriä on hyvä olla pelissä mukana, arvostan, vaikka tässä eivät kaikki ihan puhtaita rotuvalioita oltaisikaan... :cool:
 
Minä en usko, että EU saavuttaa Metusalemin ikää nykymuotoisena ja nykykokoonpanossa.
Miksi edes tarvitsisi säilyä?
Euroopassa on asuttu jo tuhansia vuosia ja nähty kaikenlaisten hallintojärjestelmien nousevan ja katoavan. Pidän erittäin todennäköisenä että näin tapahtuu myös tulevaisuudessa. Toistaiseksi EU on tehnyt tehtävänsä. Meillä on säilynyt rauha kohtuullisen hyvin viimeiset 70 vuotta. Jo yksistään se on erittäin hyvä saavutus kun verrataan vaikka 1850- 1950 lukujen väliseen aikaan. Tottakai tännekin kirjoittelevat, kriittisesti nykyiseen maailmanjärjestykseen suhtautuvat, näkevät koko sodan jälkeisen kehityksen suurena onnettumuutena suomalaisille. Ymmärrän sen hyvin koska tiedän heidän puhuvan omalle kohdalleen osuneesta puutteesta ja kurjuudesta. Enemmistö kansalaisista on kuitenkin suhteellisen tyytyväisiä nykyisiin oloihin ja luottaa kehityksen jatkuvan samanlaisena myös tulevaisuudessa.

En pitäisi täysin mahdottomana vaikka ensi kevään vaalien jälkeen meillä Suomessa ja koko Euroopassa jatkettaisiin pääpiirteitään samaan malliin. Ehkä näin voi jatkua tämän vuosisadan loppuun asti?
 
Suomalaisesta kulttuurista täytyy pitää kiinni.
Tässä listaa:


-Palvelut ja opetus suomen kielillä (suomi, ruotsi,saame)
-ei erikseen palveluita esim uimahallivuoroja toisille kulttuureille
-ei yliopistohin islamin teologian opetusta samaan aikaan kun muuta tärkeää karsitaan
-suomenkielisten tv-ohjelmien ja sarjojen tuottaminen.
-kotimaisen musiikin, kirjallisuuden ja muun kulttuurin tukeminen
-kouluissa opetus niin kuin ennenkin, ei jätetä mitään pois ulkomaalaisten vuoksi.
-ei olla eu mallioppilaita toteuttamassa ensimmäisenä meille ikäviä päätöksiä.
-vaikka sharia laki kuulemma sopii hyvin suomen olosuhteisiin, niin ei askeltakaan sen hyväksymiseksi.


Jotain on pielessä jos järjestyshäiriöihin pitää kysyä apua paikalliselta imaamilta niin kuin itäkeskuksessa tapahtui. Tuntuu siltä että islamin vyöry on pahin uhka. Ei minusta riitä että yritämme sopeuttaa kaikki jotka tänne haluavat tulla, pitäisi ennemminkin estää hallitsematon pääsy (turvallisista maista kuten ruotsi,norja tai venäjä).
Eu on niin tehoton ettei se uhkaa meitä lyhyellä aikavälillä.
 
Back
Top