Wagner
Luutnantti
Hyvä ketju DB moottorin kylmäkäynnistymisestä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ketjussa on ollut mielenkiintoista juttua. Pikkuisen on insinöörillä pettänyt tuo huohotinputkien päitten sijoitus.Hyvä ketju DB moottorin kylmäkäynnistymisestä
Kuten käytännössä kaikki suuret teollisuusyritykset, myös Ford Motor Company valjastettiin edistämään sotaponnisteluja toisen maailmansodan aikana. Yritystä johti tässä vaiheessa jo Henry Fordin ainoa lapsi Edsel, joskin naruja taustalla veteli isä Henry.
Vuonna 1941 USA:n liittovaltion hallitus aloitti ohjelman B-24 Liberator -pommikoneiden rakentamiseksi suurina sarjoina. Ford Motor Company liittyi tähän ohjelmaan.
Willow Runiin noin tunnin päässä Detroitista nousi ennätysvauhdilla 330 000 m² halli. Se oli kaikkien aikojen suurin tehdas yhden katon alla, missään maailmassa.
Enimmillään Willow Runissa oli 42 500 työntekijää.
Willow Runin tehtaalta lähti valmis B-24 Liberator 63 minuutin välein.
Tuotantoennätys saavutettiin 24. –26. huhtikuuta 1944. Tuona aikana Willow Runin yhteydessä olevalta lentokentältä lähti 100 Liberatoria kohti taisteluita Eurooppaan ja Aasiaan.
Ford Motor Company rakensi kaikkiaan 8 685 B-24 Liberatoria. Konetyypin koko valmistusmäärä oli 18 188. Se on kaikkien aikojen eniten valmistettu raskas pommikone.
No tuohon Buccaneerien linjaan voi jatkoksi heittää tämän hyvän kirjankin .
Omani ostin hintaan € 0,90. Käytettynä tietysti.
Rowland White on myös kirjoittanut erinomaisen Vulcan 607 kirjan.
Mistä tuohon hintaan? Kunto?No tuohon Buccaneerien linjaan voi jatkoksi heittää tämän hyvän kirjankin .
Omani ostin hintaan € 0,90. Käytettynä tietysti.
Rowland White on myös kirjoittanut erinomaisen Vulcan 607 kirjan.
Kierrätyskeskuksesta. Hyvä.Mistä tuohon hintaan? Kunto?
Lastauslaite peruutti ensin päin F-15:een kiinnitettyä Sniper-maalinosoitussäiliötä, minkä jälkeen mekaanikko löi päänsä koneen aseripustimiin ja menetti omien sanojensa mukaan tajuntansa.
Lastauslaite jatkoi peruutusvaihteella ja törmäsi seuraavaksi suurella nopeudella F-15:n vasemman päätelineen renkaaseen, jolloin laitteen suunta muuttui ja mekaanikko putosi sen kyydistä. MJ-1:n hydrauliikkajärjestelmä vaurioitui törmäyksessä niin, että laitteen kaasu hirtti kiinni.
Laite törmäsi seuraavaksi koneen vieressä olleeseen työkalulaatikkoon, jonka jälkeen se jatkoi itsekseen kohti vajaan 20 metrin päässä pysäköitynä ollutta F-16-hävittäjää.
Seuraavaksi se törmäsi F-16:n oikeaan siipeen kiinnitettyyn ulkoiseen polttoainesäiliöön, jossa oli tapahtumahetkellä noin 370 gallonaa (noin 1 400 l) polttoainetta.
Törmäys aiheutti tankkiin vuodon, minkä jälkeen lastauslaitteen synnyttämä kipinä sytytti tulipalon. Palon F-16-koneelle aiheuttamat vahingot laskettiin 30 241 892 dollarin arvoisiksi.
Tutkintaraportin mukaan tapauksen syynä oli mekaanikon erehtyminen MJ-1-lastauslaitteen tarkasta mallista, mistä johtuen hän painoi vahingossa kaasupoljinta, kun tarkoitus oli ollut painaa jarrua.
Mekaanikko ei myöskään onnistunut noudattamaan lastauslaitteen hätäsammutusproseduuria.
Olisikohan ollut naiskuski...Mekaanikko sekoitti trukin kaasu- ja jarrupolkimen: F-16-hävittäjä korventui tulipalossa ja 30 miljoonan vahingot
Lentokaluston lähistöllä työskenneltäessä tulisi noudattaa erityistä huolellisuutta. Tämä tarina havainnollistaa, miksi.www.tekniikkatalous.fi
Menisiköhän tämä tähän ketjuun vai Pahkasikaan: