Tämä. Toistuu kaikkien vähänkään merkityksellisten asioiden kyseessä ollen. Eikä johda mihinkään rakentavaan.
Tiede. En usko -riippumattomaan- tieteen tekoon silloin, kun kyseessä on pitkän aikavälin strategisten mittojen aihe. Tiede hommaa rahoituksensa sieltä mistä se sitä saa. Ja kun rahoitushakemukseen kannattaa sijoittaa ilmastonmuutos, niin sitä tutkitaan. Ja kun rahoituskausi alkaa olla hiilillä haetaan lisää jatkotutkimuksia varten. Ja tulokset vaan eivät voi olla muuta kuin linjassa valtavirran kanssa. Ristiriitainen tulos tuottaa hylsyn jatkorahoitushakemusta käsiteltäessä.
Kuten sanoin: minusta saa hyvän myötätaistelijan ilmastonmuutosta vastaan heti, kun siihen koplataan ihmiskunnan kaikkinainen saastuttaminen ja ympäristön pilaaminen. Minä en kykene millään taipumaan siihen käsitykseen, että
tapetilla oleva kaasu on pahin ja päälle kaatuvin ihmiskunnan tuottamista ongelmista.
Minä en pelkää kulutusveroja, koska kulutan mielestäni todella vähän, ei iske minuun juuri mitenkään tai sitten ne verot ovat jotain hirmuista tasoa. En pelkää ilmastonmuutosta. Mutta olen varma siitä, että kaikkinaiselle ihmisen aiheuttamalle rasitukselle vs. luonto on tehtävä ei vain jotain vaan paljon. Oletan vakavasti, että ilmastonmuutostaistelu hautaa nyt alleen päälle kaatumassa olevia muita ympäristöön liittyviä ongelmia tai jopa onnettomuuksia.
Jos voin luottaa jonain päivänä, että tämä ilmastonmuutostaistelu on alkusoitto kestävämmän linjan hakemiseen vs. ympäristö, niin peukku tulee ja suljen kriittisen suuni kuin simpukka kuorensa.