Ilmavoimat 100 vuotta

Totta, en tajunnut vaihtaa vauhdikkaimpien jälkeen.

En kovin häävejä, oli kovin kaukana.

Katso liite: 22198Katso liite: 22199Katso liite: 22200
Jätkällä on ollut kuvauspassi.
Piruuttani pistin tämän kysymyksen, sillä tämä vasta vaikea kuvaustilanne olikin! Kaukana ja yllättäen.
Olitko jo perjantain harkoissa läsnä?
Aika pro. Nämä ei synny millään 300 millin putkella...

:) saiskos toivoo Fokker D 7 -kuvia? Meikä ihastui siihen.
 
Jätkällä on ollut kuvauspassi.
Piruuttani pistin tämän kysymyksen, sillä tämä vasta vaikea kuvaustilanne olikin! Kaukana ja yllättäen.
Olitko jo perjantain harkoissa läsnä?
Aika pro. Nämä ei synny millään 300 millin putkella...
Ei ollu passeja ja en ollut harkoissa.

Puuttuvat millit korvataan croppaamalla :D

Nyt alkaa menemään jo tunnistuksen puolelle :)
 
@tulikomento , ruotsia osaavana ilmailuasiantuntijana, niin onko tuossa Fokkerin replikassa samantehoinen moottori kuin aidossa? Teki tosiaan vaikutuksen sen liikehtimiskyky. Pyöri vielä kaikista matalimmalla.

Muistaakseni Mikael Carlsonin Fokker D 7:ssa on originaali moottori.

Omat huomiot:

- Osittain sekavat järjestelyt (olisi voitu informoida Hawkin tilanteesta paremmin, nyt lakaisuautot suhasivat useaan otteeseen kiitotietä ennen kuin kuuluttivat näytöksen keskeyttämisestä)
- Midnight Hawksit ovat ottaneet pari uutta liikettä ohjelmaansa
- Growler mukava lisä (lensivät sentään, joskaan eivät taitolento-ohjelmaa)
- Eurofighterin komea liikehdintä
- Rafale-parin taktinen lentoesitys oli hyvä
- Mihin ihmeeseen MiG-15 jäi ? Siitä ei taidettu kuulutella mitään

Amiraali evp. Juhani Kaskeala oli paikalla liputtamassa Super Hornetin puolesta. Juha Sipiläkin oli paikalla. Ukko käveli vastaan ja katsasteli maanäyttelykoneita.
 
Viimeksi muokattu:
Oli aivan hippohiihtoluokkaa järjestelyt. Halusitko bussiin? Jonota 30min. Lipun? Sama. Sisään alueelle? Kuselle? Vettä? Ruokaa? Sotkuautolle? Jäätelön? Aina vaan.

Onneks Midnight Hawks ja hyvä keli pelasti päivän, olihan komia veto.

Kateellisten panettelua. Pääsin kuselle puolen päivän aikoihin alle minuutin jonotuksella. Käsidesiäkin löytyi bajamajasta, niin ei tarvinnut ostaa ylihintaisia viinaksia.

Minulla ei tosin ole hyvää sanomista liikenteenohjaajista. Mulkkuja ainakin puolet ja loput gonahtaneita. Hehkeä lipunmyyjä-kaunotar tosin pelasti päivän, ei tarvinnut painaa pedaalia pohjaan rullaustiellä ja kerrata arabian fraaseja.

Joidenkin muiden vierailijoiden tavoin en kuitenkaan lainkaan ymmärrä, miksi etelästä lähestyjille vittuiltiin lentoaseman risteyksen kohdalla ja pohjoisesta lähestyjät pääsivät kääntymään lentoasemalle ilman mitään estelyitä. No, kannatti sietää vittuilua ja heittää U-käännös kilometrin päässä, lopussa mikä-se-nyt-on seisoi. Jos netissä mainostetaan 1300 auton lähipysäköintiä, niin ei ole ihme, jos sinne on enemmän pyrkijöitä kuin 30 kilometrin päähän sijoitettuihin etäpysäköinteihin...

P.S. Oulun sotkuauton jonotusaika oli vain 15 minuuttia NH90:n esiintyessä. (y)
 
Joku viisas sanoi joskus, että määrässä on ihan oma laatunsa... Aionkin siis keskittyä tämän viisauden toteuttamiseen. Permabanneja odotellessa. :salut:
 
Seisoimme vissiin TomTomin kanssa kylki kyljessä:)
Katso liite: 22305

Tuosta polttovälistä: minulla on tälaisia keikkoja varten Canonin kalustossa EF100-400/5.6. Tämä Tikkakosken keikka meni käytännössä kokonaan 300-400 -millisellä..
Pumppuzoomi on yllättäen hyvin suosittu..halpa, kevyt ja hyvässä valossa ihan ok.. vieressämmekin oli pumppuzoomailija..
 
Hienoja kuvia täällä, kiitos niiden jakamisesta!

Turvallisuus, turvallisuus ja turvallisuus. Sanoinko jo turvallisuus? Katsoin YLEn lauantaipäivän striimiä (peukkua YLElle tästä) ja kurjaltahan se tuntui, kun muutama highlight jäi pois ohjelmasta. ”Oman” Hornetin ohjelma olisi ehkä ollut näyttävä? Ihmshenkien ja kalliin kaluston kanssa ei kuitenkaan parane leikkiä. Hawk-lentäjän laskeutuminen vajaalla pyörästöllä stoalaisen rauhallisesti oli aplodien arvoinen suoritus.

Eräs juontaja olisi ehkä voinut tehdä hieman tarkempaa pohjatyötä jotta puurot ja vellit eivät menisi kommenteissa sekaisin, mutta kokonaisvaikutelma oli mukiinmenevä. Asiantuntijakommentit ja tausta- sekä oheisjutut täydensivät mukavasti ohjelmaa. Ja lentävät koneet olivat tietysti hienoja myös ruudulla.

Toivottavasti tuonne Tikkakoskelle saataisiin lisää näyttelytilaa; aiheeseen liittyvistä hankaluuksista näkyi striimissä hyvä pätkä.
 
Oliko sveitsin väriset Hawkit eilen aloitusnumerossa tai kyydittämässä Bottasta ja Rovanperää?
 

Ketjua vilkaistessa huomasin lippikset (tm). Kuinkas paikalla olleita lykästi lakkien ja muun oheistavaran suhteen?
Ohessa poiminta lainauksessa olevasta titityyketjusta:
2873DB7B-5ECB-4944-AFB4-C2E05DCB0FE4.jpeg

Harmittaa kun en itse päässyt paikan päälle lippisjonoihin, mutta toivon tapahtumassa olleilla foorumisteilla olleen myötäinen tuuli tässäkin suhteessa.
 
Lippiksiä oli juu jaossa. Mun leveällä leualla ja raskailla kulmilla varustetulle naamalle ei lippis sovi kuin väärinpäin, siis siten, että lippa sojottaa taakse. Matkaan tarttunut Gripen-lippis oli ns. aatteen värinen, mutta eiköhän se kalareissulle kelpaa..
 
Back
Top