Gyllis1
Respected Leader
Itse tulkitsin sen tarkoittavan nimenomaan itse ohjusta. Ordanance on ampumatarvike.Esitteessä luki ordnance. Lisämääreenä oli toki small mutta myös high letality.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Itse tulkitsin sen tarkoittavan nimenomaan itse ohjusta. Ordanance on ampumatarvike.Esitteessä luki ordnance. Lisämääreenä oli toki small mutta myös high letality.
'Ordnance' voi tarkoittaa ohjusta, heitettä tai ammusta ylipäätään. "Pieni, hyvin tappava [ammus]".
Projekti tulee olemaan melko haastava, kun siinä pyritään yhdistämään erittäin hyvä liikehtimiskyky kompaktiin ulkomuotoon, eikä ohjus saisi olla vielä kovin kalliskaan: vaatimuksia jotka ovat keskenään ristiriitaisia.
Itse tulkitsin sen tarkoittavan nimenomaan itse ohjusta. Ordanance on ampumatarvike.
Lockheed’s concept is based on a hit-to-kill weapon that destroys a target with kinetic power alone.
Ei, siinä puhutaan ominaisuuksista, ei teknologioista. Tuo pieni koko on ominaisuus siinä missä sen alla mainittu liikehtimiskykykin. Sana ordanance tarkoittaa ampumatarviketta, ei taistelukärkeä. Voi siinä sellainen toki olla, mutta tuosta prujusta sitä ei nähdäkseni voi päätellä.Näin voisi olettaa, jos puhuttaisiin ohjuksesta yleisesti. Mutta tuossa puhuttiin ohjuksen teknologiasta. Toki, onhan se mahdollista, että halutaan erikseen painottaa ohjuksen teknologian kohdalla, että ohjus on pieni, vaikka ohjuksen nimi on Small Missile kuten lukee myös otsikossa?? Kai jenkit voivat välillä vääntää rautalankaa aika perusteellisestikin?
Esim. flight-global kuitenkin mainitsee hit-to-kill vain Cudan kohdalla.
https://www.flightglobal.com/news/a...on-new-defensive-missile-for-fighters-423185/
Ei, siinä puhutaan ominaisuuksista, ei teknologioista. Tuo pieni koko on ominaisuus siinä missä sen alla mainittu liikehtimiskykykin. Sana ordanance tarkoittaa ampumatarviketta, ei taistelukärkeä. Voi siinä sellainen toki olla, mutta tuosta prujusta sitä ei nähdäkseni voi päätellä.
Hit-To-Kill ja räjähtävä taistelukärki eivät ole tosiaan poissulkevia ratkaisuja, uskon että SACM-ohjuksessa on pieni räjähde tehostamassa vaikutusta täysosumassa. Patriot PAC-3 ohjuksessakin on sellainen, vaikka se HTK onkin. Virallisesti sen taistelukärjen nimi kuitenkin on "Lethality Enhancer".
Sunnuntaina Kansalaistorilla Ilmavoimien osastolla juteltuna tuli tällaista vahvistusta:Onkos Suomen nykyisin käytössä oleviin Hawkeihin vielä ADENit ja ip-ohjukset tallessa ja käyttökunnossa? Muistelenko oikein että ohjukset olivat vanhoja neuvostoliittolaisia? Mutta tuskin iso homma Sidewinderiä saada irtoamaan.
USA:n ilmavoimien SACM-ohjusprojekti on etenemässä demonstraatiovaiheeseen.
Ohjuksen nimi on mielestäni jotenkin kankea, luontevampi olisi Advanced Small Capabilities Missile (ASCM), joka olisi paremmin linjassa esim. Advanced Conventional Standoff Missile (ACSM) -ohjuksen nimen kanssa.
Mikä kone? FA/18 Super hornet?
Kanada ostamassa nyt siis 88:aa hävittäjää hankintakilpailun kautta.
Jep, papukaijanmerkki Boeingille, lahjakkaasti ryssivät viikossa käytännössä varman 18 koneen tilauksen kiville, nyt todennäköisesti jäi sitten mustapekka käteen. Jos pinnistää kovaa, kuulee kuinka samppapullon korkit poksahtelevat Lämärin pääkonttorilla.Juma, tuo Kanada on kyllä yhtä saippuaoopperaa
Erotat Super Hornetin vanhasta Hornetista kaikkein helpoimmin moottorin ilmanottoaukoista, ne ovat SH:ssa ovat kulmikkaat ja vanhassa hönössä pyöreät.Mikä kone? FA/18 Super hornet?
Joojoo se ei ole valmista vielä..no minäkin mietin että onko se RCAF ARC joku uus merkki/lentokone ja että ne ostaa niitä 88 kpl.Twiitin kuvassa? Ihan tavallinen Hornet, ei Super Hornet.
Minkä koneen Kanada hankkii? No sitähän ei tiedä kukaan, juurihan tuossa ilmoitettiin, että avoimella kilpailulla mennään.