Kanadassa melkein sama aikataulu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sehän näyttää Raptorin ja Viperin lapseltaEi tämä nyt varmaan Suomen ilmavoimien tulevaisuuteen liity, mutta Etelä-Korean KF-X ohjelma on ilmeisesti nytkähtänyt eteenpäin. Virallisia kuvia:
Pieni ja kevyt kone (ei tilaa sisäisille asekuiluille), mutta varmaan kova kilpailija tulevaisuudessa edullisten kevythävittäjien markkinoilla (Gripen, JF-17, Tejas).
F-16, F-35 ja j-31 pitivät kimppakivaa -> KF-X.Ei tämä nyt varmaan Suomen ilmavoimien tulevaisuuteen liity, mutta Etelä-Korean KF-X ohjelma on ilmeisesti nytkähtänyt eteenpäin. Virallisia kuvia:
Pieni ja kevyt kone (ei tilaa sisäisille asekuiluille), mutta varmaan kova kilpailija tulevaisuudessa edullisten kevythävittäjien markkinoilla (Gripen, JF-17, Tejas).
Tosiaan, jos sisäinen kuilu lisätään jälkikäteen tuollaiseen koneeseen, niin tekniikan pitää pieneentyä melkoisesti. Hyvännäköinen kone kumminkin.Ei tämä nyt varmaan Suomen ilmavoimien tulevaisuuteen liity, mutta Etelä-Korean KF-X ohjelma on ilmeisesti nytkähtänyt eteenpäin. Virallisia kuvia:
Pieni ja kevyt kone (ei tilaa sisäisille asekuiluille), mutta varmaan kova kilpailija tulevaisuudessa edullisten kevythävittäjien markkinoilla (Gripen, JF-17, Tejas). Tai en mä kyllä tiedä miten kevyt ja edullinen tämä voi olla, jos moottoreina on 2 * F414. Ja jossain on mainittu että sisäisen asekuilut tulee myöhempiin blokkeihin, mutta en myöskään ymmärrä miten ne voitaisiin jälkikäteen koneeseen ympätä... Kovin ristiriitaista tietoa.
Keskilinjalle ilmanottojen ja ilmakanavien väliin jäänee reilusti tilaa ohjaajan taakse. Tässä koneessa ei liene koskaan liftfania niinkuin F35B-versiossa viemässä tilaa, eikä niin ollen mitään vaatimuksia olemattomien erilaisten versioiden samankaltaisuuden suhteen. En ihan äkkiä keksi miksi tekniikan täytyisi välttämättä pienentyä melkoisesti kuilun lisäämiseksi, jos tilavaraus (ja painovaraus) on tehty alusta alkaen, eikä sitä yritetä ympätä vasta jälkikäteen. Toki kuiluun mahtuva määrä tulee olemaan rajallinen aivan kuten F-35 koneessakin on. En tosin tiedä missä päälaskuteline on sisäänvedettynä. Voihan se tietysti olla juuri siellä minne kuvittelen kuilun mahtuvan, mutta kuvittelisin sen olevan ilmakanavien sivuilla ulkopuolella.Tosiaan, jos sisäinen kuilu lisätään jälkikäteen tuollaiseen koneeseen, niin tekniikan pitää pieneentyä melkoisesti. Hyvännäköinen kone kumminkin.
tuo voinee olla ainoa paikka, mutta hieman huono sijaintina, aerodynaamisen nostokeskiön ja mahdollisen painopisteen kannalta. Mutta tilaratkaisussa liene ainoaa aluetta.Keskilinjalle ilmanottojen ja ilmakanavien väliin jäänee reilusti tilaa ohjaajan taakse. Tässä koneessa ei liene koskaan liftfania niinkuin F35B-versiossa viemässä tilaa, eikä niin ollen mitään vaatimuksia olemattomien erilaisten versioiden samankaltaisuuden suhteen. En ihan äkkiä keksi miksi tekniikan täytyisi välttämättä pienentyä melkoisesti kuilun lisäämiseksi, jos tilavaraus (ja painovaraus) on tehty alusta alkaen, eikä sitä yritetä ympätä vasta jälkikäteen. Toki kuiluun mahtuva määrä tulee olemaan rajallinen aivan kuten F-35 koneessakin on. En tosin tiedä missä päälaskuteline on sisäänvedettynä. Voihan se tietysti olla juuri siellä minne kuvittelen kuilun mahtuvan, mutta kuvittelisin sen olevan ilmakanavien sivuilla ulkopuolella.
Singapore will decide "likely in the next few months" on a new fighter jet type to take over the baton from its ageing fleet of F-16s, with the replacement exercise projected to start from 2030, said Defence Minister Ng Eng Hen.
Speaking to the media ahead of the SAF Day on Sunday (July 1), he said the F-16 replacement is part of a long-term effort in equipping a next-generation Singapore Armed Forces to sharpen its lethal edge while coping with manpower and land constraints.
There is a need to replace the fighter jets, which are now 30 years old, as they are set to become obsolete globally beyond 2030, said Dr Ng.
The options for the 4.5 or fifth-generation stealth fighters in the market include the Eurofighter Typhoons, US Lockheed Martin's F-35 Joint Strike Fighter, Russian-made Sukhois, and Chinese-made J-20s, though Singapore has reportedly been evaluating the F-35s as a replacement.
Btw. koneeseen ollaan integroimassa Eurooppalaiset Meteor ja IRIS-T.
Notably, the disclosed photos of the KF-X design shows the jet is armed with European missile systems. Four Meteor long-range air-to-air missiles developed by MBDA are shown to be nestled under the fuselage, while two IRIS-T short-range guided air-to-air missiles are mounted on respective wingtip launchers.
“It’s the first time to see an official image of the KF-X jet equipped with European missiles,” said Kim Dae-young, a research fellow of the Seoul-based think tank Korea Research Institute for National Strategy. “That means KF-X engineers have modified the jet’s design to carry the European weapons systems in place of U.S. ones.”
The DAPA originally preferred fitting the KF-X aircraft with U.S. weapons systems, such as Raytheon-built AIM-120 and AIM-9 Sidewinder missiles, but the U.S. government has yet to approve the export license of the missiles, according to DAPA officials.
A DAPA source told Defense News, however, that his agency is still open to the possibility of U.S. air-to-air missile integration into the KF-X jet.
“Meteor and IRIS-T missiles are, in fact, more expensive than U.S. ones,” the source said, speaking on condition of anonymity. “Not just the cost matters ― U.S. weapons systems are easier to be integrated into the jet, so if the U.S. government shows a positive sign of offering its air-to-air missiles, we’ll discuss it for sure.”
Hmm... katsokaapas tätä kuvaa SIPRIn 2009 raposta... AIM-120 D ?!?
Katso liite: 22746
https://www.sipri.org/sites/default...l_reports/united_states/US_1231_Report_09.pdf
(viimeinen sivu)
Ei ole julkista tietoa ilmasta saati maasta (C:n kantamakaan ei ole tiedossa) laukaistuna.Kun katsoo summia, niin kyseessä varmaankin D-mallin testi/verifiointiammunnat kaikilla?
Ja jatkoajatuksena..., kenelläkään mitään tietoa D-mallin kantamasta maasta laukaistuna?
EDIT: Tää pädi on.. sanonko mistä?
Ei ole julkista tietoa ilmasta saati maasta (C:n kantamakaan ei ole tiedossa) laukaistuna.
Ei koosta pysty mitään päättelemään, kaikki AMRAAM-mallit ovat samankokoisia A:sta -> D:hen.Enemmän ajattelin, josvaikka joku palstan Pelle Peloton olisi nähnyt jotain mainintoja painoista, pituuksista yms. ja olisi sanut tehtyä hyvän arvauksen verrattuna tunnettuihin ilmatorjuntaohjuksiin.
Mp.net yllättää aina välillä...
Kirjoitusvihre kuten tuo "Tiawan".Hmm... katsokaapas tätä kuvaa SIPRIn 2009 raposta... AIM-120 D ?!?
Katso liite: 22746
https://www.sipri.org/sites/default...l_reports/united_states/US_1231_Report_09.pdf
(viimeinen sivu)
Todennäköisesti, koska 2009.Kirjoitusvihre kuten tuo "Tiawan".