Ilmavoimien tulevaisuus

Olisihan näitä tuunattavaksi ;)
rcMY5.jpg
 
Tuo Peregrine-ohjus on kyllä mielenkiintoinen ase pohdittavaksi F-35:n kanssa. Se kun on n. puolet AMRAAM:in koosta ja vieläpä pituussuunnassa, niin sitähän mahduttaisi jo F-35:n sisälle 8-12 riippuen versiosta. Ja kantamaa riittää silti AMRAAM:in verran.

Tulevaisuudessa voisi olla vaikkapa aseena 2X AIM-260 erittäin pitkälle matkalle, ja sitten sitä tukemaan 8x Peregrine. Tuo olisi jo 10 koneen sisällä.
 
Tuo Peregrine-ohjus on kyllä mielenkiintoinen ase pohdittavaksi F-35:n kanssa. Se kun on n. puolet AMRAAM:in koosta ja vieläpä pituussuunnassa, niin sitähän mahduttaisi jo F-35:n sisälle 8-12 riippuen versiosta. Ja kantamaa riittää silti AMRAAM:in verran.

Tulevaisuudessa voisi olla vaikkapa aseena 2X AIM-260 erittäin pitkälle matkalle, ja sitten sitä tukemaan 8x Peregrine. Tuo olisi jo 10 koneen sisällä.
1632213946920.jpeg
 
Tuollainen lataus jo sisällä (max. 12) olisi jo sellainen määrä, että enää ei tarvitse murehtia siitä että laitetaanko jotakin ulkopuolelle häivettä heikentämään.
Kuvassa on F-22 ja havainnekuva, ei aito. Mutta kyllä, pohtimasi kaltaista peräkkäisasenteista settiä selvästi suunnittelevat.

Peregrine vaan lupaa aika paljon, AIM9 thrustvectoring ja AIM120 kantama. Puolet pienemmässä koossa ja halvemmalla. Saas nähdä miten materialisoituu.
 
No jos vaan joku haluaa maksaa sisäisen asekuilun telineiden uudelleensuunnittelun niin mikäs siinä.

Raytheonin sivu väittää näin.

The system’s compact airframe doubles the number of weapons current aircraft can carry, allowing U.S. and allied fighter pilots to field more missiles and maintain air dominance. It can be easily used by today's fourth- and fifth-generation fighter jets and is compatible with current launch gear.
 
Kuvassa on F-22 ja havainnekuva, ei aito. Mutta kyllä, pohtimasi kaltaista peräkkäisasenteista settiä selvästi suunnittelevat.

Peregrine vaan lupaa aika paljon, AIM9 thrustvectoring ja AIM120 kantama. Puolet pienemmässä koossa ja halvemmalla. Saas nähdä miten materialisoituu.
Olikos F-22:n asekuilun ja F-35:n asekuilun koolla iso ero?
 
Olikos F-22:n asekuilun ja F-35:n asekuilun koolla iso ero?
Kuilujen koko poikkeaa, mutta ennenkaikkea niiden muoto. f-22:ssa kuilu on matala mutta leveä ja kolmefemmassa kapeampi mutta huomattavasti syvempi. Tästä johtuen ei 22 pysty kantamaan niin isoja murkuloita kuin mitä 35. Edellämainittu on kuitenkin pääasiassa suunniteltu ilmayliherruuteen joten asekuilukin on suunniteltu pääasiassa ilmasta ilmaan aseille.

Kyllä tuo vastaava lasti pitäisi mennä tilan puolesta myös f-35 asekuiluun, neljä kuilun pohjalle ja kaksi per ovi, olettaen että ovat nyt sitten oikeasti tuon kokoisia mitä havainnekuva antaa ymmärtää ja ejektorityyppi sallii.
 
Olinko ymmärtänyt aivan väärin, vai oliko Perigrenen yksi kokoa säästävä seikka taistelukärjen pois jättäminen, eli ohjus olisi hit-to-kill?
 
Eli saa yksi yhden tilalle, täällä haaveillaan määrän kasvattamisesta.
Pystyisiköhän F-35:n sisäisen kuilun noita ripustimia muokata niin, että siellä olisi Peregrinejä varten kaksinkertainen määrä niin, että kun kiinni on Peregrine, F-35 laskee vain yhden ripustimen alas laukaisua varten, ja AMRAAM/JATM taas sitten kiinnitettäisiin kahteen ripustimeen ja F-35 osaisi sitten automaattisesti laskea sitten kaksi ripustinta isomman ohjuksen laukaisemiseksi?
 

Boeing also specifically said that it was their view that LRAAM would not compete with existing air-to-air missile programs of record, indicating that the company sees this weapon as providing an added capability for the Air Force, rather direct replacement for any other design. This would make some immediate sense given that the AIM-260 Joint Advanced Tactical Missile (JATM), a separate effort that the Air Force is working on with the U.S. Navy, is intended to be, at least in part, a direct replacement for the AIM-120.
 
Pystyisiköhän F-35:n sisäisen kuilun noita ripustimia muokata niin, että siellä olisi Peregrinejä varten kaksinkertainen määrä niin, että kun kiinni on Peregrine, F-35 laskee vain yhden ripustimen alas laukaisua varten, ja AMRAAM/JATM taas sitten kiinnitettäisiin kahteen ripustimeen ja F-35 osaisi sitten automaattisesti laskea sitten kaksi ripustinta isomman ohjuksen laukaisemiseksi?
Ei kai sieltä kuilusta mitään ripustimia lasketa?
 
Back
Top