Cold Will on ollut legioonassa?
NHL miljonääri, Rocktähti, Cold Will on upporikkaasta suvusta ja sotilaspiirin komentaja oli Cold Will'in isin golf kaveri?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Cold Will on ollut legioonassa?
Tämä on ihan hyvin sanottu. Avarakatseisuus ja luova ajattelu ovat hyviä sekä ehdottoman kannatettavia asioita. Suomessa on valitettavasti vallalla ajattelumalli, jossa vain muodollinen koulutus ratkaisee eikä millään muulla kokemuksella tai osaamisen hankintakeinolla ole mitään merkitystä. Tässä suomalaisilla on vielä paljon kehittämisen varaa.
Tuon tekstin perusteella hänen sijoituspaikkansa olisi jo nyt jossain asianmukaisessa hoitolaitoksessa.Tässä erään kansalaisen näkemys siitä miten hän suhtautuu jos PV lähettää hänelle tiedon sodanajan sijoituspaikasta (tosin itse epäilen että LKP'n alussa hänen sijoituspaikkana tulee olemaan Defenderin takapenkki ja sen jälkeen hänestä ei kuulu enää yhtään mitään).
"Juha Molari commented on an article.
10. joulukuuta kello 18:10 · Muokattu ·
Tervetuloa tieto! Minä puolestaan ilmoitan vilpittömän avoimesti palvelevan rynnäkkökiväärin voimalla Suomen vapautta Suomen Puolustusvoimissa, jos kutsu taistella Venäjää vastaan vallitsevan propagandan mukaisesti: niin ampuisin mahdollisimman monta suomalaista upseeria suomalaisella rynnäkkökiväärillä. Niin olisin onnellinen partisaani. Tämä tiedoksi sota-ajan sijoittelua varten. (lisättäköön niille jotka eivät ymmärrä, että tämä jatkuva sotakeskustelu on hulluudessaan jo niin absurdia, että siihen voi vastata vain näin tylysti)".
Tässä erään kansalaisen näkemys siitä miten hän suhtautuu jos PV lähettää hänelle tiedon sodanajan sijoituspaikasta (tosin itse epäilen että LKP'n alussa hänen sijoituspaikkana tulee olemaan Defenderin takapenkki ja sen jälkeen hänestä ei kuulu enää yhtään mitään).
"Juha Molari commented on an article.
10. joulukuuta kello 18:10 · Muokattu ·
Tervetuloa tieto! Minä puolestaan ilmoitan vilpittömän avoimesti palvelevan rynnäkkökiväärin voimalla Suomen vapautta Suomen Puolustusvoimissa, jos kutsu taistella Venäjää vastaan vallitsevan propagandan mukaisesti: niin ampuisin mahdollisimman monta suomalaista upseeria suomalaisella rynnäkkökiväärillä. Niin olisin onnellinen partisaani. Tämä tiedoksi sota-ajan sijoittelua varten. (lisättäköön niille jotka eivät ymmärrä, että tämä jatkuva sotakeskustelu on hulluudessaan jo niin absurdia, että siihen voi vastata vain näin tylysti)".
Miten niin tarpeeton? Aika nopeasti olen pystynyt omaksumaan bussi- ja tossujääkärien taistelutekniikan ja tavan taistella, vaikka oma peruskoulutukseni onkin tähdännyt paljon liikkuvampaan ja nopeatempoisempaan touhuun. Aika moni muukin jalkaväessä palvellut pystyy mukautumaan vähän toisenlaiseen joukkotyyppiin, koska perusteet ovat samat.
Emme keskustele nyt intin käyneiden touhuilusta armeijan leivissä, vaan siitä, onko varusmiespalvelusta mitään hyötyä niihin muihin yhteiskunnallisiin tehtäviin, joiden pyörittämiseen kriisinaikana tarvitaan ihmisiä.
Silti Suomessa on paljon käytäntöjä ja ajattelumalleja että ilman jotain virallista koulutusta, sä et kertakaikkiaan osaa yhtään mitään ja kuka tahansa luuseri jolla on se virallinen koulutus on automaattisesti osoittanut pätevyytensä. .
Näin se on, eikä pelkästään näissä sotajutuissa.
Suomalaisena mua on aina ihmetyttänyt se että Suomalaisethan ovat kuuluisia Antti Rokka tyyppisestä korpisoturin käytännöllisestä ja epämuodollisesta ajattelustaan jossa toiminnan lopputulos ratkaisee. Vähän niin kuin Tapio Rautavaara laulaa "Siellä katsotaan mies eikä nuttu". Silti Suomessa on paljon käytäntöjä ja ajattelumalleja että ilman jotain virallista koulutusta, sä et kertakaikkiaan osaa yhtään mitään ja kuka tahansa luuseri jolla on se virallinen koulutus on automaattisesti osoittanut pätevyytensä. Ilman omaa taustaanikin, mä olen aina (ainakin pyrkinyt) ajattelemaan että viimepelissä se mikä ratkaisee on tytön tai pojan luonne ja asenne. Sotahommissa se korostuu sillä ihminen on ase, Hornetit, rynkyt ja tykit ovat vain työkaluja. Jos ihmisillä on kova tahto päällä niin, heikoimmillakin työkaluilla pärjätään pitkälle mutta jos luonne on pehmeä niin, mistään ei tule mitään vaikka käsissä olisi miten vaaralliset työkalut.
Päivitetääns vähän:
tosi yllättävästi foorumin äänestäjät ovat sitä mieltä, että isänmaata pitää puolustaa. Tässä ei nyt sikäli mitään suuryllätystä tainnut syntyä.
Onko suomalaisella OIKEUS puolustaa isänmaataan? Rajataan vähän: asein.
Haagin toisessa rauhankonferenssissa tehtyjä ja siellä 18 päivänä lokakuuta 1907 allekirjoitettuja kansainvälisiä sopimuksia.
Suomen liittyminen on voimassa 9 päivästä kesäkuuta 1922.
...
...
...
Liite yleissopimukseen. Maasodan lakeja ja tapoja koskeva ohjesääntö.
I OSA.
Sodankävijöistä.
1 LUKU.
Sodankävijän ominaisuudesta.
1 artikla.
Sodan lait, oikeudet ja velvollisuudet eivät koske ainoastaan armeijaa, vaan myöskin miliisi- ja vapaaehtoisia joukkoja, mikäli ne täyttävät seuraavat ehdot:
1) että niillä on johtajana alaisistaan vastuussa oleva henkilö;
2) että niillä on määrätty ja matkan päästä eroitettava tuntomerkki;
3) että ne kantavat aseitaan julkisesti; ja
4) että ne sotatoimissaan noudattavat sodan lakeja ja tapoja.
Niissä maissa, joissa miliisi- tai vapaaehtoiset joukot ovat armeijana tai sen osanA, tarkoittaa nimitys armeija näitäkin.
2 artikla.
Valtaamattoman alueen väestöä, joka vihollisen lähestyessä omasta tahdostaan ryhtyy aseisiin vastustaakseen päälletunkevia joukkoja ennättämättä järjestäytyä 1 artiklan mukaisesti, pidetään sodankävijänä, jos se kantaa aseita julkisesti sekä noudattaa sodan lakeja ja tapoja.
3 artikla.
Sodankävijäin aseellisiin voimiin saattaa kuulua taistelevia ja ei-taistelevia. Joutuessaan vihollisen vangiksi on kumpaisellakin oikeus sotavangeille tulevaan kohteluun.
--------------------------------------
Ainakin itse tulkitsin, että tämä olisi voimassa oleva sopimus. Jos näin ei ole, niin olisi kiva tietää. Mutta tuon mukaan ei tarvitse olla sijoitettuna yhtään mihinkään.
Kansainvälinen oikeus takaa oikeudellisen suojan vain niin sanotuille laillisille taistelijoille, joilla on sijoitus asevoimien organisaatiossa.