kaislajääkäri
Eversti
No itse ajattelin, että tässä olisi Iranilla paikka pelata PR-peliä, vaikka aika katkeran kalkin kautta. Todennäköisesti diktatuuri ei taivu tuohon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
niin nopeasti kun näppäilee: 7700Luulisi maydayn lähtevän aika rivakasti kun siipi on tulessa jos vain mahdollista...
Ne tiesi koko ajan. Halusivat vaan nähdä miten syvän kuopan iranilaiset itselleen kaivavat. Ja seurata ryssän reaktiota, joka oli ehkä tärkeämpi infomaatiomielessä.
Viimeisten kahden virkkeen osalta olen samaa mieltä... niitä edeltäviä en ymmärtänyt lainkaan? Miten Pohjois-Korea liittyy tähän tilanteeseen, eihän SA-15 ohjuksetkaan ole sieltä?Sitähän tässä halutaan. Samaa porukkaa kun pkoreassa touhus on tuolla vastuussa sodan lietsonnasta. Jäljet johtaa jenkkien kapinalliseen tiedustelusiipeen, deepstateen tai miksikä nyt halutaan sitä kutsua. Iranin sisällä toimivat, vaan ei kansan mukaiset tahot. Ja mitä ukrainaan tulee, rahan perässä siellä on bidenin pojan kanssa puuhannut myös pelosin poeka. Sellasta vempulointia.
Eiköhän hätäviestin puuttuminen johdu siitä, että koneeseen osui 1-2 ilmatorjuntaohjusta.Eiköhän yhteysongelmat johtuneet siitä, että Teheranin ilmatila oli täynnä elsoa.
Iranille tuollainen oikeusmurha ei olisi mikään ongelma, mutta missään nimessä näin ei tule toimia.Toivottavasti Iran edes osoittaa tekaistun syyllisen pudotukseen. Esimerkiksi joku ilmatorjunnan komentaja.
”Teidän on määrä saapua Karjalan prikaatiin perjantaina 10.01.2020 kello 23:00 mennessä. Iranista pyydetty hätäapua kaikilta EU-mailta USA:n hyökkäyksen johdosta. Edellytämme, että saavutte paikalle, sillä saapumatta jättäminen on rangaistava teko. Ette tarvitse mukaan kuin passin, lisätietoja saatte varuskunnassa - Suomen Puolustusvoimat, operatiivinen osasto”
Puolustusvoimien nimissä liikkuu Iranin tilanteeseen liittyvä huijausviesti – ”Saapumatta jättäminen on rangaistava teko...”
”Täysin väärää tietoa” Puolustusvoimien viestinnästä kerrotaan.www.iltalehti.fi
Yhdysvalloissa tuossa viestissä taisi olla tyyliin "lisätietoja varten soita numeroon xxxxxxxxxx" eli kalasteltiin takaisinsoittoja. En tiedä oliko kotimaisessa vastaavassa tuota.
Kun maakuntajoukkojen sällit alkavat saada näitä viestejä, niin sitten vasta alan huolestua.Huolestuttavaa, että viestin oli saanut valmiusyksikköön kuuluva henkilö. Venäjä siis ylläpitää listaa Suomen valmiusjoukkoihin kuuluvista reserviläisistä ja heidän puhelinnumeroistaan?
Huolestuttavaa, että viestin oli saanut valmiusyksikköön kuuluva henkilö. Venäjä siis ylläpitää listaa Suomen valmiusjoukkoihin kuuluvista reserviläisistä ja heidän puhelinnumeroistaan?
Ei siinä taida olla mitään palavaa materiaalia, niin ei se kovin tulisena alas tule. Maahan tullessa se on voinut osua johonkin kovaan ja kieriä tuohon niin ei kuoppaa näy. Tosin voi kyllä olla lavastettukin kuva.Mua häiritsee tuossa seeker-kärki kuvassa jokin asia. En osaa sanoa mikä, mutta jos se on tullut tulisena ales, missä jäljet ympäristössä ja missä on kuoppa? En epäile että ovat ampuneet, mutta jotenkin tuo laskeutumispaikka näyttää lavastetulta taikka joku siirsi kärjen.
Melkein kaikissa Lehtien, uutisten yms palstoilla on trollit liikkeellä. Se oli USA, Usa valehtelee yms.. jopa pienten paikallislehtienkin keskusteluissa.
Hätäviestin lähettäminen on eräs hätätilanteita koskevien tarkastuslistojen ensimmäisiä asioita, usein vielä muistinvaraisia. Ja jos kone on tulessa ja palataan lähtökentälle, lennonjohdolle ilmoittaminen on hyvin tärkeää, koska muuten:
a) Tulee ns. ruuhka ja vielä vakavamman onnettomuuden vaara (jos 2 konetta törmää lähestymisalueella tai kiitotiellä).
b) Lentoaseman pelastuspalvelu ei ole valmiina, tulessa jo laskuun tultaessa oleva kone palaa helposti poroksi parissa minuutissa eikä sieltä ehditä ketään pelastaa.
Esim. Ryanair on kouluttanut seuraavaa menettelyä, jossa PM (pilot monitoring eli ei ohjaava lentäjä) lähettää hätäkutsun ns. muistinvaraisten tarkastuslistan kohtien suorittamisen jälkeen ja ennen kuin esille otetaan QRH:n (quick reference handbook, lyhennetty lentokäsikirja) epänormaalin menettelyn tarkastuslista ja ryhdytään mm. laukaisemaan palonsammuttimia, käynnistämään APU-varavoimayksikköä ja säätelemään paineistuksen, jääntymiseneston ja törmäystenväistöjärjestelmän jne. asetuksia. Ts. lennonjohdolle ilmoittaminen on 4. asia listalla, jossa on laskutavasta riippuen 15 tai 33 kohtaa (jos myöhempi tarkastuslista 1 moottori sammutettuna laskeutumisesta lasketaan mukaan).
Eiköhän yhteysongelmat johtuneet siitä, että Teheranin ilmatila oli täynnä elsoa.
Tragikoomista realismia?: Ensin meni komentaja Soleimani, hautajaisissa tallaantui kuoliaaksi kymmeniä, ohjuksilla ei saatu mitään
aikaan ja lopuksi pudotettiin omalla IT:lla lähinnä omia kaksoiskansalaisia kuskannut siviilikone.