Teräsmies kirjoitti:Uusimmalta lennolta.
Onko F-22ssa tollasta lentojarrua enää ? Vai mikä lappu törröttää takana selkäpuolella ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Teräsmies kirjoitti:Uusimmalta lennolta.
Juke kirjoitti:Onko F-22ssa tollasta lentojarrua enää ? Vai mikä lappu törröttää takana selkäpuolella ?
http://defense-update.com/20130703_weapons-bay-of-j20-revealed.htmlThe storage and release of weapons from these containers seems to be different from the method used by US aircraft designers.
The J20 seems to use expandable weapons mounts that position the weapon into the air stream before launch, similar to a conventional (non stealth) pylon. For the fuselage weapon bay the panel design is also different from the US method employed in the F-22, F-35 and B-2 – the Chinese stealth fighter use folding panels that clear much larger opening for the weapon’s bay.
Although this method generates considerable drag and radar reflection, the larger, unobstructed opening is more suitable to accomodate outsized ordnance. This method also clears more space for multiple weapons, unlike the confined storage space used in the F-35 that leaves only minimal clearance for specific weapons systems.
Juke kirjoitti:Ihmettelen etteikö nuo uloimmat osu pudotessaan kuilun reunoihin ?
Teräsmies kirjoitti:Juke kirjoitti:Ihmettelen etteikö nuo uloimmat osu pudotessaan kuilun reunoihin ?
Tarkoittanet ohjuksien siivekkeitä? Eivät osu kun ne lasketaan ripustimien varassa koneen ulkopulella ja vasta sitten laukaistaan.
Juke kirjoitti:Niin aivan tottakai...silly me. Pitää kuitenkin olla tosi pitkät ripustimet..ja käyttö rajoittuu aika alhaiseen mach nopeuteen.
Juke kirjoitti:Ei kai noita ohjuksia voi yliäänipuolella käyttää. Tollaset luukut auki..se sotkee aeromystiikan täysin.
http://theaviationist.com/2013/03/26/j20-rails/
Teräsmies kirjoitti:Juke kirjoitti:Ei kai noita ohjuksia voi yliäänipuolella käyttää. Tollaset luukut auki..se sotkee aeromystiikan täysin.
http://theaviationist.com/2013/03/26/j20-rails/
Nuo pohjaluukut ovat auki yleensä vain muutaman sekunnin.
Kiinalaiset ovat suunnitelleet J-20 koneensa niin, että lähitaisteluohjuksia voidaan roikottaa koneen ulkopuolella ripustimessa jos on tarvetta, eikä luukkuja tarvitse pitää auki jatkuvasti häiritsemässä koneen aerodynmiikkaa koiratappelun aikana. Lisäksi ohjukset voi sitten vetää takaisin sisään jos vihollinen tuhottiin tykeillä jne.
Kaukovittuilija kirjoitti:Kuulin väitteen, jonka mukaan nuo luukut repeää irti avautuessaa, kun vauhtia on 1 mach. F35:ssä on semmoinen aika olennainen puute, että ohjukset pudetataan, jolloin koneen on pakko olla oikeinpäin, jotteivat ohjukset pamahda ruuman kylkeen. Jos mennään dogfightiin, niin kusessa ollaan ja pahassa.
Teräsmies kirjoitti:Kaukovittuilija kirjoitti:Kuulin väitteen, jonka mukaan nuo luukut repeää irti avautuessaa, kun vauhtia on 1 mach. F35:ssä on semmoinen aika olennainen puute, että ohjukset pudetataan, jolloin koneen on pakko olla oikeinpäin, jotteivat ohjukset pamahda ruuman kylkeen. Jos mennään dogfightiin, niin kusessa ollaan ja pahassa.
Ensimäinen väite ei ainakaan pidä paikkaansa. Miksi jenkit suunnittelisivat F-35 niin, että se voi laukoa ohjuksia vain ja ainostaan vaakalennossa?
Kaukovittuilija kirjoitti:Kuulin väitteen, jonka mukaan nuo luukut repeää irti avautuessaa, kun vauhtia on 1 mach. F35:ssä on semmoinen aika olennainen puute, että ohjukset pudetataan, jolloin koneen on pakko olla oikeinpäin, jotteivat ohjukset pamahda ruuman kylkeen. Jos mennään dogfightiin, niin kusessa ollaan ja pahassa.