J20 Kiinan häivehävittäjä

Teräsmies kirjoitti:
Uusimmalta lennolta.
L4TqGLj.jpg

Onko F-22ssa tollasta lentojarrua enää ? Vai mikä lappu törröttää takana selkäpuolella ?
 
Ootko varma..koneessa JP päällä ja jarruvarjoa avataan ?

--

Okei se on näeammä aina auki tuo luukku kun starttaa ja laskeutuu.
 
The storage and release of weapons from these containers seems to be different from the method used by US aircraft designers.

The J20 seems to use expandable weapons mounts that position the weapon into the air stream before launch, similar to a conventional (non stealth) pylon. For the fuselage weapon bay the panel design is also different from the US method employed in the F-22, F-35 and B-2 – the Chinese stealth fighter use folding panels that clear much larger opening for the weapon’s bay.

Although this method generates considerable drag and radar reflection, the larger, unobstructed opening is more suitable to accomodate outsized ordnance. This method also clears more space for multiple weapons, unlike the confined storage space used in the F-35 that leaves only minimal clearance for specific weapons systems.
http://defense-update.com/20130703_weapons-bay-of-j20-revealed.html
 
Juke kirjoitti:
Ihmettelen etteikö nuo uloimmat osu pudotessaan kuilun reunoihin ?

Tarkoittanet ohjuksien siivekkeitä? Eivät osu kun ne lasketaan ripustimien varassa koneen ulkopulella ja vasta sitten laukaistaan.
 
Teräsmies kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Ihmettelen etteikö nuo uloimmat osu pudotessaan kuilun reunoihin ?

Tarkoittanet ohjuksien siivekkeitä? Eivät osu kun ne lasketaan ripustimien varassa koneen ulkopulella ja vasta sitten laukaistaan.

Niin aivan tottakai...silly me. Pitää kuitenkin olla tosi pitkät ripustimet..ja käyttö rajoittuu aika alhaiseen mach nopeuteen.
 
Juke kirjoitti:
Niin aivan tottakai...silly me. Pitää kuitenkin olla tosi pitkät ripustimet..ja käyttö rajoittuu aika alhaiseen mach nopeuteen.

Miksi pitäisi rajoittua alhaiseen nopeuteen? Eiköhän tuollaiset ongelmat ole otettu huomioon konetta suunnitellessa. Luultavammin titaniumia ja muita vastaavaa materiaaleja käytetty noiden ripustimien valmistamisessa.
 
Ei kai noita ohjuksia voi yliäänipuolella käyttää. Tollaset luukut auki..se sotkee aeromystiikan täysin.

http://theaviationist.com/2013/03/26/j20-rails/
 
Juke kirjoitti:
Ei kai noita ohjuksia voi yliäänipuolella käyttää. Tollaset luukut auki..se sotkee aeromystiikan täysin.

http://theaviationist.com/2013/03/26/j20-rails/

Nuo pohjaluukut ovat auki yleensä vain muutaman sekunnin.


Kiinalaiset ovat suunnitelleet J-20 koneensa niin, että lähitaisteluohjuksia voidaan roikottaa koneen ulkopuolella ripustimessa jos on tarvetta, eikä luukkuja tarvitse pitää auki jatkuvasti häiritsemässä koneen aerodynmiikkaa koiratappelun aikana. Lisäksi ohjukset voi sitten vetää takaisin sisään jos vihollinen tuhottiin tykeillä jne.
 
Last edited by a moderator:
Teräsmies kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Ei kai noita ohjuksia voi yliäänipuolella käyttää. Tollaset luukut auki..se sotkee aeromystiikan täysin.

http://theaviationist.com/2013/03/26/j20-rails/

Nuo pohjaluukut ovat auki yleensä vain muutaman sekunnin.


Kiinalaiset ovat suunnitelleet J-20 koneensa niin, että lähitaisteluohjuksia voidaan roikottaa koneen ulkopuolella ripustimessa jos on tarvetta, eikä luukkuja tarvitse pitää auki jatkuvasti häiritsemässä koneen aerodynmiikkaa koiratappelun aikana. Lisäksi ohjukset voi sitten vetää takaisin sisään jos vihollinen tuhottiin tykeillä jne.

Sillä ei ole merkitystä onko ne auki sekunnin vai kaksi...mutta kiinalaisten systeemillä saattanee voida ajaa yli mach 1 ja silti ampua ulkona lepäävä ohjus kun luukut kiinni.
 
Last edited by a moderator:
Kuulin väitteen, jonka mukaan nuo luukut repeää irti avautuessaa, kun vauhtia on 1 mach. F35:ssä on semmoinen aika olennainen puute, että ohjukset pudetataan, jolloin koneen on pakko olla oikeinpäin, jotteivat ohjukset pamahda ruuman kylkeen. Jos mennään dogfightiin, niin kusessa ollaan ja pahassa. :D
 
Kaukovittuilija kirjoitti:
Kuulin väitteen, jonka mukaan nuo luukut repeää irti avautuessaa, kun vauhtia on 1 mach. F35:ssä on semmoinen aika olennainen puute, että ohjukset pudetataan, jolloin koneen on pakko olla oikeinpäin, jotteivat ohjukset pamahda ruuman kylkeen. Jos mennään dogfightiin, niin kusessa ollaan ja pahassa. :D

Ensimäinen väite ei ainakaan pidä paikkaansa. Miksi jenkit suunnittelisivat F-35 niin, että se voi laukoa ohjuksia vain ja ainostaan vaakalennossa?
 
Lienee mahdollista;

F-35 ei ole vielä kokeillut.

Hyppääminen on pahempi juttu;
 
Last edited by a moderator:
Teräsmies kirjoitti:
Kaukovittuilija kirjoitti:
Kuulin väitteen, jonka mukaan nuo luukut repeää irti avautuessaa, kun vauhtia on 1 mach. F35:ssä on semmoinen aika olennainen puute, että ohjukset pudetataan, jolloin koneen on pakko olla oikeinpäin, jotteivat ohjukset pamahda ruuman kylkeen. Jos mennään dogfightiin, niin kusessa ollaan ja pahassa. :D

Ensimäinen väite ei ainakaan pidä paikkaansa. Miksi jenkit suunnittelisivat F-35 niin, että se voi laukoa ohjuksia vain ja ainostaan vaakalennossa?

Positiivisen Gn kanssa voinee ?

F-35 ei ole laukaissut vielä AMRAAMia mach 1.6 nopeudessa.
 
Moottori ei taida olla häävi ( Key Publishing );


Since this chart has been existing for quite some time now, the prototype of Ws-15 should be ready by now, possible finished or undergoing high altitude tests to this point of time.

WS-10 official max thrust is 122kn, on par with that of AL31F, even though the WS-10 reached > 130kn during endurance test, probably so that it can be conveniently exchanged with AL31F on J11s. be mindful, the Russians have stopped any AL31F for J11s, WS-10 is the only choice, and it’s mature now with massive production and consistent J11Bs/J11BSs being produced and inducted .

Now there’s improved Ws-10G, with FADEC, 1st customer most likely to be PLANAF’s J15 for better TWR needed during aircraft carrier’s taking off. However, as J-15 itself is in prototype stage, unlikely, Ws-10G could be mature at present and being installed on J20 prototype.

The j-20 main contractor, CAC has a close working relation with Russia's Salyut, Salyut secured AL-31F contract from Saturn because of Chinese order ( CAC’s J10), and developed improved AL-31F-m1, m2 , m3 etc, solely for CAC initially, although later the Al31F-M1 became the standard powerplant of Su27SM. The AL31F-M1 reaches 13 ton max thust, slightly higher than wS-10 current allowed max thust . M2 reaches 14 tons, currently the best can be offered by Salyut to CAC, I suspect the Al-31F-M2 could have been installed in the J-20 prototype.
 
Kaukovittuilija kirjoitti:
Kuulin väitteen, jonka mukaan nuo luukut repeää irti avautuessaa, kun vauhtia on 1 mach. F35:ssä on semmoinen aika olennainen puute, että ohjukset pudetataan, jolloin koneen on pakko olla oikeinpäin, jotteivat ohjukset pamahda ruuman kylkeen. Jos mennään dogfightiin, niin kusessa ollaan ja pahassa. :D

F35 on todennäköistä varmemmin jo pudottanut verrokkinsa, ennenkuin nämä ovat edes tienneet viholliskoneesta yhtään mitään. Niin ylivoimainen on F35:n tilannekuva ja aseistus, että ei sen tarvi immelmann-silmukkaa tehdä ja piiloutua pilvien sekaan, kyllä se rooli on varattu nyt niille "toisille".
 
Eli kun skaalasin J-20 korkeuden ja pituuden oikeisiin mittoihin sain kertoimeksi 4.8.

Siten 4.8 x 44 kN = 211.2 KN eli uupuu J-20 244 KNstä 34 kNia.
 

Liitteet

  • NITE_OWL_XZ1_J-20_big65.jpg
    NITE_OWL_XZ1_J-20_big65.jpg
    124.1 KB · Luettu: 2
Back
Top