Samses
Ylipäällikkö
Tässäpä vielä karttakuva ajatelmastani. Lisäsin vähän estemurroksia etelänsuunnan teille, jos ne vaikka hidastaisivat koukkaamista sen verran, että päästäisiin asemiin Summanjoelle...
Pari maallikon mielipidettä Deeiin suunnitelmasta.
Hyvää: selkeä, yksinkertainen, ja porukka pidetään yhdessä, ei hienostelua ja monimutkaisia manoovereitä.
Huonoa: en ole vakuuttunut että tämä riittää pysäyttämään tstpsvK:lla ja 4:llä tsthekolla vahvennetun mekanisoidun jalkaväkipataljoonan. Ongelman nimi on se, että vaikka en tiedä miten homma hoidetaan Jasterian keisarikunnassa, niin käyttääkseni hypoteettisena esimerkkinä erästä lähialueen valtiota, niin siellä mekanisoidut/panssaroidut joukot toimivat niin, että ne eivät pysähdy ellei ole pakko vaan painavat suoraan läpi heikon puolustuksen syvyyteen, tavoitteeseen asti. Ne eivät siis jää ottamaan matsia, ellei niitä siihen pakoteta. Tässä tapauksessa pakottavaa syytä pysähtyä ei nähdäkseni ole.
Detalji: ehdottaisin että voisit laittaa sen Summan viimeisen aseman pellon taakse metsään. Tuosta nykyisestä paikasta on pirun paha ottaa irti kun aseman takana on avoin pelto, ja suunniteltu irtautumissuunta on etuviistoon.
Nämä eivät siis missään nimessä ole moitteita. Ensinnäkään minulla ei ole mitään pätevyyttä lähteä moittimaan kenenkään suunnitelmia kun itsekään en tajua ryhmää suuremmasta mittakaavasta oikeasti hevonpeetä, ja toisekseen, minulla ei ole vanhalle kolmijoukkueiselle komppanialle itselläkään tarjota suunnitelmaa johon voisin itse luottavaisesti suhtautua että sillä pysäytetään tuollainen vihollinen. Vonkan alkuperäinen suunnitelma on paras tähän asti näkemäni tässä ketjussa enkä ole siitäkään ihan 100% vakuuttunut. Itse piti ottaa uudenmallinen komppania käyttöön että sain Jasterian joukot pysähtymään. Sillä, nehän eivät pysähdy muuten kuin aiheuttamalla hyvin suuret tappiot.