Eikös Suomen ulkopolitiikka tehdä Helsingistä käsin eikä Moskovasta?
Miksi linkkaat mulle jotain A Ehrnroothin haastista ja neuvot sormi pystyssä "kuinka sotilaallisen maanpuolustuksen perustuksien tulee seistä omalla maalla".
Kyllä mä sitä kattoo voin ihan mielelläni. Ikään kuin olisin jotenkin eri mieltä. Miksi perustelet minulle tällaista? Joka käänteessä, alusta alkaen, johdonmukaisesti, koherentisti ilman mitään hairahdusta, aina, olen ollut kaikissa käänteissä sitä mieltä, että:
-Suomea kuuluu puolustaa
-puolustaminen kuuluu suomalaisille
-asevelvollisuus on säilytettävä
-puolustuvoimille kuuluu antaa lisää rahaa (tätä mieltä oli jo ennen Ukrainan tilannetta)
-Venäjä on Suomen ainoa potentiaalinen uhkaaja
-kaikki tämä, muuttumattomana, koherentisti, alsuat alkean siitä saakka kun olen liittynyt tähän foorumiin ja myös sitä ennen
Yleensä keskustelussa ja väittelyssä se menee niin, että jos esitetään vasta-argumentti, niin tällöin toinen keskustelija on ensin esittänyt sen argumentin jota sinä vasta-argumentillasi pyrit kumoamaan. Nyt sellaista ei ole, vaan aloitat suoraan vasta-argumentilla.
Jos koet, että "nykypolvi" on jotenkin paskantanut veteraanien uhrauksille, niin suuntaa nämä juttusi ensisijaisesti heille jotka mielestäsi ovat niitä veteraanien uhrauksille paskantajia.
Se, että Suomen kuuluu itse vastata oman alueensa puolustuksesta ei liene mitään epäselvyyttä? Tästä ilmeisesti vallitsee täysi yksimielisyys.
Esitän vielä hypotettisesti kysymyksen: Mitä jos Yhdysvallat on alootteellinen ja oma-aloitteisesti ehdottaisi järjestelyä? Mitä siihen kuuluisi palstalaisten mielestä vastata? Kyllä, ei tai jotain muuta?