Kännitopiikki

Oletteko koskaan kulkeneet 35 kilometriä ohi kohteen... polkupyörällä? En minäkään, selvinpäin.
Kaveri päätyi yhtenä juhannuksena Tahkolta Ilomantsiin tietämättään. Lompakko löytyi matkan varrelta suljetulta työmaa-alueelta...

Muisti oli hatara kuin viimejouluinen himmeli.
 
Oletteko koskaan kulkeneet 35 kilometriä ohi kohteen... polkupyörällä? En minäkään, selvinpäin.
Oletteko koskaan soittaneet puolisollenne klo 04.45 "MISSÄ MINÄ NYT OLEN?!?" ja paria tuntia myöhemmin tulleet taksilla kotiin? En minäkään selvinpäin, enkä suosittelen teille mitenkään päin.
 
Minä olen aikanani soittanut poliisille, että minut on viety nyt johonkin vastoin tahtoani. Seuraavana päivänä putkasta herättyäni selvisi, että olin ollut 300 metrin päässä silloisesta kämpästäni, makaamassa kadulla. Ei saisi maalaista päästää opiskelemaan/asumaan kaupunkiin. Ei ollut ylpeimpiä hetkiäni kun tajusin missä olin, ja mitä olin luullut olevani.
 
Ei saisi maalaista päästää opiskelemaan/asumaan kaupunkiin.
Itsellä taas itsesuojeluvaisto pamahti sen verran päälle, että ne muutamat vuodet kun kaupungissa asuin, en juonut lainkaan. Sen verran levotonta meininkiä tuli lähes päivittäin nähtyä.

Korven kätköissä uskaltaa vähän korkkia raottaa, kunhan muistaa tupaan tulla. Ja siksipä...

kn7464634.gif
 
Pikkujoulujen jälkeen päätin mennä ratikalla rautatieasemalle. Hetken kuluttua havahduin ja huomasin olevani päättärillä. Rautatieaseman ohi oltiin menty jo kauan aikaa sitten.
Onneksi sama ratikka jatkoi takaisin.
Kohta huomasin olevani toisella päätepysäkillä, taas oltiin menty ohi.
Näin jatkui jonkin aikaa mutta kerran päätepysäkillä kuski sanoi, että tämä oli viimeinen vuoro.
Kävelemällä pääsi sitten mukavasti perille.
 
Mulle tollanen "missä vitussa mä olen"-meininki on tuskallisen yleistä. Kännissä olen ollut viimeksi tammikuussa 2013, mutta unissakävely hoitaa kivasti ton eksymispuolen. Etenki sillon kun yöt on ihan mustia, jos talo on pimeenä ja herään.. Jostain, kestää tovin saada ittensä kartalle.

Sen portailta putoamisen jälkeen meille on ripustettu kattoon jouluvaloja ja niitä on muuallakin vähän siellä ja täällä. Hirveen näköistä mutta auttaa.

Kännejä, siis sellasia saavillinen margaritaa-lärvejä en oo kyllä kaivannu mutta viiniä ja siideriä tissuttelen kyllä, toki migreenin sallimissa rajoissa.

Mä voin vaan kuvitella sitä krapulaa mikä tulis jos nyt rempasis reippaasti onttoon jalkaan, margaritaa ja salmaria..
 
Oletteko koskaan soittaneet puolisollenne klo 04.45 "MISSÄ MINÄ NYT OLEN?!?" ja paria tuntia myöhemmin tulleet taksilla kotiin? En minäkään selvinpäin, enkä suosittelen teille mitenkään päin.

Sanotaan, että muuten tuota kuviota on kokeiltu mutta soittaminen on onneksi jäänyt. Se on kamalaa aikaa syyllisyyden ja häpeän kurjuuteen vajonneelle miehelle, kun toinen seuraavana päivänä oikein annattaa.
 
Sanotaan, että muuten tuota kuviota on kokeiltu mutta soittaminen on onneksi jäänyt. Se on kamalaa aikaa syyllisyyden ja häpeän kurjuuteen vajonneelle miehelle, kun toinen seuraavana päivänä oikein annattaa.
Venäläisillä naisilla on tässä tilanteessa sanoa:
"Jumala tautia lisätköön!"

Julumia otuksia.
 
Rai rai...

 
Kännejä, siis sellasia saavillinen margaritaa-lärvejä en oo kyllä kaivannu mutta viiniä ja siideriä tissuttelen kyllä, toki migreenin sallimissa rajoissa.

Mä voin vaan kuvitella sitä krapulaa mikä tulis jos nyt rempasis reippaasti onttoon jalkaan, margaritaa ja salmaria..
Kyllä noilla eväillä rapulan saa. Itse kun juon vain ja ainoastaan humaltuakseni, niin mahdollisimman kirkkailla mennään ja rapulaa ei kuulu koskaan.
Tai siis niin kirkkailla kun valtion monopoli tarjoaa, eihän tässä mitään ponua keitellä, Luoja paratkoon.
 
Mulla on vaarivainaan pannu. Ei olla vielä opeteltu. Meinattiin kyllä kun naapurinmummo antos hyvät ohjeet. Ruisvelli ja silleen.. Lääkkeeks hevosten jalkoihin.
 
Jos minä asuisin Hämeessä maalla niin keskittyisin sahdin panemiseen ja jättäisin turvallisuusriskejä ja hajuhaittoja sisältävät vaivalloiset kokeilut antiikkisilla ponupannuilla vähemmälle.
Hyvät kännit siitäkin saa. Tasalämpöisen viileän valmistustilan se toki vaatii jos meinaa juomakelpoista tavaraa saada aikaan.

Joskus nuorena miehenalkuna sahdinvalmistusseuduilla vieraillessani siirrettiin talkoissa kädettömimmät ja viinaanmenevimmät tyypit jossain välissä pois tieltä sahtia nauttimaan kun kovimmat työmiehet hoitivat hommat loppuun. Jotenkin sitten löysin itseni aina noista porukoista.
 
Viimeksi muokattu:
Jos minä asuisin Hämeessä maalla niin keskittyisin sahdin panemiseen ja jättäisin turvallisuusriskejä ja hajuhaittoja sisältävät vaivalloiset kokeilut antiikkisilla ponupannuilla vähemmälle.
Hyvät kännit siitäkin saa. Tasalämpöisen viileän valmistustilan se toki vaatii jos meinaa juomakelpoista tavaraa saada aikaan.

Joskus nuorena miehenalkuna sahdinvalmistusseuduilla vieraillessani siirrettiin talkoissa kädettömimmät ja viinaanmenevimmät tyypit joissain välissä pois tieltä sahtia nauttimaan kun kovimmat työmiehet hoitivat hommat loppuun. Jotenkin sitten löysin itseni aina noista porukoista.

Taitaa se jäädä pontikankeitto meiltäkin oikeesti toteuttamatta, ajatuksena ihan hauska mut ei sitä tosiaan kukaan juo.

Siideriä ja viiniä kyllä tehdään. Mies enempi, sen tekemä on aina onnistunutta, mun siideri saattaa olla välillä enempi talkkarin harmaata n
 
Laitilan suunnalla osataan panna parhaiten tölkkiolutta Suomesa.
Mites löytyykö täältä asiantuntemusta noihin pidempää kasvukautta vaativiin mukavan makuisiin
speltti ohrasiin. Onko törkeän hintainen jyvä ja onko ensi kesä loskasateinen taas.

Joku businessmies tietty perustas bordellin ja panimon Puolaan mutta antaako
suomineidon maakamara millaista tuottoa erikoisviljalajikkeista.
 
Taitaa se jäädä pontikankeitto meiltäkin oikeesti toteuttamatta, ajatuksena ihan hauska mut ei sitä tosiaan kukaan juo.

Siideriä ja viiniä kyllä tehdään. Mies enempi, sen tekemä on aina onnistunutta, mun siideri saattaa olla välillä enempi talkkarin harmaata n
Amerikkalaiset doomsday prepperit vannovat pontikan nimeen. Sitä voi käyttää puhdistus- ja desinfiointiaineena normaalistikin ja Ilmestyskirjan ennustusten käytyä toteen se kelpaa erittäin hyvin vaihtokaupan välineeksi muiden selvinneiden kanssa.
 
Tässä nyt muutaman jälkeen tuli mietyttyä, että onko epäisänmaallista touhua panna ryssänarttua tai deittailla sellaisen kaa?
 
Back
Top