Valtiontalous on saatava kuntoon. Siinä ei nillitys paljoa paina.
Aiemmat hallitukset eivät tehneet mitään Nyt lääkkeet kovempia. Jollei tehdä, tulevaisuudessa lääkkeet vielä kovempia.
Nämä pitää siirtää johonkin talouskeskusteluun... Kun tässä ehtii.
Olen samaa mieltä "seitsemän vuoden virheestä". On silti pelkkää retoriikkaa uhota, että "ei tehty mitään" ja "nyt tehdään". Pitää katsoa,
mitä tehdään, ettei tule sutta vain pelkästä innosta tehdä näitä tulonsiirtoja. Tuleeko lääkkeillä oikeasti säästöä ja tuottavuutta - kun miettii kulutuksen vähenemistä? Asia pitää mitata noin parille vuosikymmenelle eikä yhden palkkajakson perspektiivillä. Syntyykö työpaikkoja vai tuleeko vain lisää katetta pariin kukkaroon? Pitäisikö yrityksiä jo viimeinkin johtaa paremmin? Viikottain saan maailmalta kuulla, miten joku kauppa jää suomalaisilta väliin, koska he eivät välttämättä edes
vastaa sähköpostitiedusteluun tai lähetä lisäinfoa - kuten ruotsalaiset nopeasti tekevät. Ehkä suomalaiset pikkupomot ovat palaverissa tai vaikka tulevien palaverien suunnittelupalaverissa.
Hiukan varuillani olen, sillä taloustutkijat eivät näe Esko Ahon työreformia, EK:n suuryritysten tukipakettia ja Finanssialan keskusliiton harmaata taloutta mahdollistavaa ideologiaa isänmaata utilitaristisesti virkistävänä puuhana ja Suomea nousun tielle saavana - etenkään kun tänne hankittiin vielä 1,5 miljardin vuotuiset lisäkustannukset maailmalta.
Televisioon ja mediaan marssitetaan toki mielellään joku Nordean pääekonomisti "talousasiantuntijaksi" Sixten Korkmanin ja Markus Jäntin ohi... Kyse on yksiselitteisesti pääomapiirien lobbauksesta ja kriisitietoisuuden lisäämisestä.
Demareilla ei ole sen enempää lääkkeitä, kunhan haluavat pyörittää sitä samaa rajojen sisällä pyörivää satasta eri suuntaan.
Pitää keksiä jotain myytävää, jonka joku haluaisi ostaa. Samaa mieltä olen toki siitä, että hinta pitää saada kansainvälisessä kilpailussa kohdalleen ja onhan erilaisilla palkkakuluilla merkitystä sille hinnalle,