Kepun kuihtumisen syyt ja seuraukset

Huvittaa, kun nykyaikaa puhutaan ääripäiden aikana. 70-luvulla pelättiin ihan tosissaan - aiheesta - sosialistista vallankumousta. Pakko myöntää, että muutamana vuotena usko horjui jo, että miten tässä käy. Onneksi silloinkin vasemmiston julkisuudessa näkyvä voima oli paljon suurempi kuin heidän oikea voima ja kannatus. Mutta pahalta se hetken näytti.
Eikä vihapuhe ole mikään uusi ilmiö. Lapsen mieleen jäi "porvarit hirteen"-huutelu, ja naapurin sedältä kuulin olevani porvarin perseennuolija. Olin silloin ehkä kymmenvuotias.
 
Jolla oli merkitystä sata vuotta sitten, kun kansallinen kokoomus ja maalaisliitto harjoittivat sosiaalidemokraateista poikkeavaa talouspolitiikkaa, mutta nykyään on vain sävyero. Tuo 'meidän perinteinen' luokittelu on tänään täysin hyödytön. Sitä se oli myös Weimarin tasavallassa 20-luvun lopulla saksalaiskansallisten ja kansallissosialistien änkiessä sosiaalidemokraattien ja kommunistien apajille.

Aatteettomuuden ja aatteellisuuden ero kulkeen muiden ja persujen välillä. Tai no ovathan globalismi, federalismi ja monikulttuurisuuskin aatteita, mutta paljon vaikeampia käsittää kansalaiselle kuin kansallismielisyys (uskollisuus omaa kansaa kohtaan).

Samaa juuri mietin. Nykyään puolueiden erot on taloudessa on vähäiset. Ainoat erot on työntekijän asemassa sillä puolella.

Mutta sitten enemmän kiistaa on sitten miten suhtaudutaan EU:n asioihin, maahan muuttoon, metsästykseen, maanpuolustukseen, saako ei-ylioppistokaupungissa asua jne.

Nykymaailmassa näen itseni sen takia "keskustalaisena" . En jaa persujen kielteistä kuvaa EU:sta, tietyn kokonen maahanmuutto on suvaittava jne.

Toisaalta haluan säilyttää asepalveluksen, asua ei-yliopistokaupungissa, metästys sopii minulle ja minua ei haittaa jos syön joskus kasvislounaan.

Minulle sopii kierrätys, en halua että teollisuus saastuttaa liikaa, ja rastapäätytöt on monesti kivan näkösiä.
 
Viimeksi muokattu:
Ääripersut on käskeneet minut muuttanaan ulkomaille. Kun olen kuulemma epäisänmaallinen.

Mutta kun en usko karkotuksiin, niin minulle riittää että olisi puolueita, jotka ajaa eri asioita.

Ihan tavalliset vasemmistolaiset estää minua kommentoimasta omalla nimellä. Nää pummit jotka tulee aamulla baarista vastaan, kun itse lähden töihin hankkimaan leipää perheelleni sekä heille. Ei voi sanoa ääneen mitä mieltä heistä on, kohta olisi Li ja kumppanit painostamassa asiakkaita. Jo näitä tavallisia vasemmistoliittolaisia joutuu varomaan, ja annas jos suututat femistiAntin tai muunsukupuolisen. Kummallista keksiä juttua joistain ääri- sitä tai tätä, kun jo aivan keskiverto jo riittää.
Kepun täytyy muuttua paljon, että sitä voisi taas äänestää. Tämä mielipede näin entisenä äänestäjänä ja jäsenenä, tosin vain nuoriso vai mikä se nyt olikaan, kun alle 18v vanhemmat ilmoitti jäseneksi
 
Ihan tavalliset vasemmistolaiset estää minua kommentoimasta omalla nimellä. Nää pummit jotka tulee aamulla baarista vastaan, kun itse lähden töihin hankkimaan leipää perheelleni sekä heille. Ei voi sanoa ääneen mitä mieltä heistä on, kohta olisi Li ja kumppanit painostamassa asiakkaita. Jo näitä tavallisia vasemmistoliittolaisia joutuu varomaan, ja annas jos suututat femistiAntin tai muunsukupuolisen. Kummallista keksiä juttua joistain ääri- sitä tai tätä, kun jo aivan keskiverto jo riittää.
Kepun täytyy muuttua paljon, että sitä voisi taas äänestää. Tämä mielipede näin entisenä äänestäjänä ja jäsenenä, tosin vain nuoriso vai mikä se nyt olikaan, kun alle 18v vanhemmat ilmoitti jäseneksi

Elämä on monimutkasta. Mutta tuon suunnan ääriporukka jättää minut vain huomioimatta. Saan syödä töissä yksin lounaani jne. Toinen äärisuunta käskee muuttamaan pois. ❤️

Olisivat hekin hiljaa ja poissa, niin saisi olla ilman tyhmiä ihmiskontakteja
 
Pitäisi silti järjestyä, kun olin nuorempi minulle tuttu USMC veteraani lupasi järjestää asian, olisi ilmeisesti silloin pitänyt ottaa yhteyttä lähetystöön ja matkustaa Saksaan jos oikein muistan.
Joskus harmittaa etten lähtenyt, parisuhde piti Suomessa ja jäi se seikkailu näkemättä.

Yleisesti ottaen USA:n asevoimiin liittyminen ei vaadi USA:n kansalaisuutta, mutta ymmärtääkseni se vaatii työluvan Yhdysvaltoihin eli esim. Green Cardin tai muun vastaavan. Työluvan saantiin voi olla useita tapoja ja on useampia eri tyyppisiä viisumeita, joilla työtä voi tehdä. ehkä nimenomaan tässä asiassa tuttusi olisi pystynyt auttamaan eli olisi hommannut jonkun sponsoroimaan työluvan sinulle.

USA muuten järjestää myös ns. Green Card -arvontoja, joiden avulla on myös mahdollista saada työlupa jenkkeihin
 
Samaa juuri mietin. Nykyään puolueiden erot on taloudessa on vähäiset. Ainoat erot on työntekijän asemassa sillä puolella.

Mutta sitten enemmän kiistaa on sitten miten suhtaudutaan EU:n asioihin, maahan muuttoon, metsästykseen, maanpuolustukseen, saako ei-ylioppistokaupunhissa asua jne.

Nykymaailmassa näen itseni sen takia "keskustalaisena" . En jaa persujen kielteistä kuvaa EU:sta, tietyn kokonen maahanmuutto on suvaittava jne.

Toisaalta haluan säilyttää asepalveluksen, asua ei-yliopistokaupungissa, metästys sopii minulle ja minua ei haittaa jos syön joskus kasvislounaan.

Minulle sopii kierrätys, en halua että teollisuus saastuttaa liikaa, ja rastapäätytöt on monesti kivan näkösiä.
"rastapäätytöt on monesti kivan näkösiä." Erimieltä, täysin erimieltä...
 
Ääripersut on käskeneet minut muuttanaan ulkomaille. Kun olen kuulemma epäisänmaallinen.

Mutta kun en usko karkotuksiin, niin minulle riittää että olisi puolueita, jotka ajaa eri asioita.

Siellä välissä ääripäiden keskellä olisi tilaa yhdelle isolle puolueelle joka työntäisi Kepun ja Demarit lähimpään jorpakkoon :ROFLMAO: Vanhojen puolueiden ongelma on siinä että ne ovat EU:n lisäksi erilaisten etujärjestöjen talutushihnassa ja tiukasti ovatkin. Ei niillä ole minkäänlaisia mahdollisuuksia edustaa keskivertoäänestäjää millään suunnalla, eikä ne siihen edes pyri. Riittää että pienet kuppikunnat on tyytyväisiä ja omat edut turvattu.

Persujen menestys perustuu suurimmaksi osaksi juuri tähän seikkaan, mutta siellä Persujen ja Vihreiden välissä on edelleenkin iso aukko, joka odottaa täyttäjäänsä. Minä olen nukkuvana äänestäjänä odotellut sellaista täyttäjää jo muutaman vuosikymmenen, mutta taidan odotella vielä seuraavatkin vuosikymmenet, jos en niin paljon turhaudu ja hermostu että lähden itse liikettä perustamaan :cool:
 
Siellä välissä ääripäiden keskellä olisi tilaa yhdelle isolle puolueelle joka työntäisi Kepun ja Demarit lähimpään jorpakkoon :ROFLMAO: Vanhojen puolueiden ongelma on siinä että ne ovat EU:n lisäksi erilaisten etujärjestöjen talutushihnassa ja tiukasti ovatkin. Ei niillä ole minkäänlaisia mahdollisuuksia edustaa keskivertoäänestäjää millään suunnalla, eikä ne siihen edes pyri. Riittää että pienet kuppikunnat on tyytyväisiä ja omat edut turvattu.

Persujen menestys perustuu suurimmaksi osaksi juuri tähän seikkaan, mutta siellä Persujen ja Vihreiden välissä on edelleenkin iso aukko, joka odottaa täyttäjäänsä. Minä olen nukkuvana äänestäjänä odotellut sellaista täyttäjää jo muutaman vuosikymmenen, mutta taidan odotella vielä seuraavatkin vuosikymmenet, jos en niin paljon turhaudu ja hermostu että lähden itse liikettä perustamaan :cool:

Samaa olen miettinyt itsekkin
 
Taidetaan kuitenkin mennä kohti kaksipuoluejärjestelmää:

Utopistit - Realistit

Siltähän se vähän näyttää ja Suomi ei ole tälläkään kertaa se maa mistä tämä kehitys on alkanut :coffee:
 
Toi nyt vähän riippuu...niitä maatalousyrittäjiä ja maalaiskeskustalaisia on aina vain vähemmän ja citykepulaisia aina vain enemmän.
 
Kai se perustuu yleiseen väestön muuttoliikkeeseen. Ite suhtaudun tähän nihkeästi, ei kepulla ole koskaan ollut suurissa kaupungeissa vahvaa kannatusta, maakuntakeskuksissa kyllä.

Kepulla olisis tossa tilaisuus markkinoida kotimaisia biopolttoaineita, mutta jotenkin tuntuu, että tuuli loppuu siipien alta siinä puheessa. En oikein ymmärrä miksi eivät oikein osaa pelata sitä korttia, siinä olis oiva tilaisuus kosiskella niin perinteisiä äänestäjiä kuin niitä muodikkaita citykaneja.
 
Kepulla olisis tossa tilaisuus markkinoida kotimaisia biopolttoaineita
Todellisuudessa täysi tankillinen uusiutuvaa dieseliä ei vähennä tieliikenteen tai Suomen kasvihuonekaasupäästöjä lainkaan.
 
No tää johtuu vain tosta tavasta, millä jakeluvelvoite on määrätty. Ei mikään estä Suomea muuttamasta veromalliaan sellaiseksi, että se löpön myynti on kannattavaa kotimaassakin.
Ite asiassa fossiilisen bensan ja dieselin veronkorotukset ovat juurikin sellaisia askelia, mitkä parantavat biopolttoaineiden kannattavuutta. Tätä kutsutaan verotuksen ohjailuvaikutukseksi.
 
Ne nykyiset maatilat, ne kannattavat sellaiset, ovat jo ihan ei-niin-vähään-aikaan olleet ihan yrityksiä joille ei 60-70-luvun kepulaisuus merkitse enää mitään. Ehkä se merkitsi edelliselle pitäjälle, mutta ei nykyiselle. Ne vähemmän kannattavat taas ovat saattohoidossa kunnes pitäjälle tulee eläkeikä täyteen ja voidaan naulata ikkunat ja ovet umpeen. Kumpaakaan ryhmään kuuluvia ei ole Kepu halunnut kuulla, eivätkä em. ryhmät koe että heidän asioitaan Keskusta edes haluaisi Brysselissä ajaa...

Maakuntakeskuksissa taas ei ollut montaa kunnon porvaria ja kokoomusäänestäjää, kun ne vanhat patruunatkin menivät, joten Keskusta oli seuraava jos ei ihan hylkiöksi alkanut, ellei sitten muutenkin ollut jo sellainen esim. pankinjohtaja.. :p . Duunarithan olivat demareita aina siihen saakka kunnes se paikkakunnan ainut tehdas lakkautettiin.

Etelän kaupungeissa Keskustalla on aina ollut vähän huono maine. En usko että se parantaisi asiaa siellä tai maalla jos biopolttoaineisiin hurahtaisivat. Tai, no, maatiloille oikeus ajaa ajonsa itsetislatulla polttoaineella ja suoramyynnin (tilamyynnin) helpottaminen voisi olla jotain. Lähiruokaa ja Suomesta. Töitä ja Suomi asuttuna.

Eikä sitten mennä liiaksi oikealle tai vasemmalle hallituksessa...
 
Back
Top