Allectus.Ei liity ketjun aiheeseen, mutta mikä malli? Itsellä on Albionin Pompeii- malli, ja onhan se nyt aika vatun häijy vehje lähirymyämisessä...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Allectus.Ei liity ketjun aiheeseen, mutta mikä malli? Itsellä on Albionin Pompeii- malli, ja onhan se nyt aika vatun häijy vehje lähirymyämisessä...
..."olla aselupa pitkään kertasytytteistä patruunaa ampuvaan itselataavaan kertatuliaseeseen kapasiteetiltaan"... suoraan mullin suusta, eduskunta.fi.HE 179/2018 vp
www.eduskunta.fi
Mistä tämä paska on lainattu??Poha vai Popo....syvä huokaus...
>"Reserviläisten ikäjakaumasta ja järjestäytyneen rikollisuuden kasvusta johtuen on odotettavissa, että sotilaallisia valmiuksia palvelevaan ampumakoulutukseen osallistumisen perusteella myönnettävistä reserviläiskivääreistä päätyy 10-20 vuoden kuluttua suuri osa rikolliseen käyttöön."
No kun ne seuraavaksi kaavaillut lait tekee meistä rikollisia!Jatkan vielä tuohon Vääpelin postaukseen liittyen:
Yhtäkään tuon perusteen lupaa ei ole vielä myönnetty. Lupa vaatii PV:n lausunnon ja puollon. Kyse on käytännössä kenttäarmeijamme parhaasta reserviläisaineksesta.
Kuka perkele kehtaa väittää että sen aineksen aseista suuri osa on 10-20 vuoden kuluttua rikollisilla????
Jos asia näin olisi, voimme lakkauttaa kenttäarmeijan epäluotettavana samantien!!
Sori, lähde jäi pois.Mistä tämä paska on lainattu??
Melko paksua huttua!
Mistä tämä paska on lainattu??
Melko paksua huttua!
Tämä on mielestäni törkeä lausunto sekä Puolustusvoimia että sen reserviläisiä kohtaan!Poliisihallinnon Mika Lehtonen kirjoitti noin asiantuntijalausunnossaan eduskunnan hallintovaliokunnalle virkansa puolesta. Tätä samaa lausetta edustaja Semi jankutti eduskunnan täysistunnossa. Vetosi aina poliisihallinnon lausuntoon.
Hyvin tässä käy, mikä voisi mennä vikaan..Poliisihallinnon Mika Lehtonen kirjoitti noin asiantuntijalausunnossaan eduskunnan hallintovaliokunnalle virkansa puolesta. Tätä samaa lausetta edustaja Semi jankutti eduskunnan täysistunnossa. Vetosi aina poliisihallinnon lausuntoon.
Eikös tämä samainen Lahtonen ole muutenkin ollut esillä aseasioissa hyvin kyseenalaisilla näkemyksillä , vai muistanko väärin?Poliisihallinnon Mika Lehtonen kirjoitti noin asiantuntijalausunnossaan eduskunnan hallintovaliokunnalle virkansa puolesta. Tätä samaa lausetta edustaja Semi jankutti eduskunnan täysistunnossa. Vetosi aina poliisihallinnon lausuntoon.
Ihan samoja mietin..
Mikä muuten on sarjatuliaseesta muunnettu puolari? Onko Valmet M92S ja muut AK-sukuiset sellaisia? Ja jos on, niin sitten ovat myös kaikki AR:t... En kylläkään yllättyisi jos esim. Poha tulkitsisi lakia siten.
Ok - kiitos vastauksesta.Eiku ne on aseita jotka ovat olleet pienenä sarjatuliaseita jonkun armeijan varastoissa. Sitten kun kylmä sota päättyi, niin niitä muutettiin puoliautomaateiksi ja myytiin siviileille. Yleensä jotain AK-47 sukuisia ne on. Niitä on suomessa tuhansia. Vielä viime viikolla niitä myytiin aseliikkeissäkin. Oikein hyviä reserviläisaseita.
Minulla on 2018 ostettu sellainen. Rakennettu metsästysaseeksi ja on oikein hyvä ase kyttäysjahtiin. Minulla on piippukin vaihdettu tuohon. Tämä kyseinen ase on nyt sitten niitä väliinputoajia. Siihen oleva aselupa lakkautetaan 6 kk:n kuluessa lain voimaantulosta. Ja aseeseen ei saa lupaa kuin keräily-, muisto- ja työperusteella. Eli aseen myyminenkin on vaikeaa. Tulee menemään valtiolle korvauksetta jos lakia noudatetaan.
Tai kyllä mä yritän saada siihen lupaa keräilyperusteella, mutta sekään ei ole ihan yksinkertaista.
Minulla on ainakin ehdokas, joka ajaa aseiden lisäksi minulle muita tärkeitä asioita. Vaalikoneet tarjoavat häntä minulle kolmen kärkeen, vaikka valitsin hänet 20v yhteisen työhistorian perusteella.
Eiku ne on aseita jotka ovat olleet pienenä sarjatuliaseita jonkun armeijan varastoissa. Sitten kun kylmä sota päättyi, niin niitä muutettiin puoliautomaateiksi ja myytiin siviileille. Yleensä jotain AK-47 sukuisia ne on. Niitä on suomessa tuhansia. Vielä viime viikolla niitä myytiin aseliikkeissäkin. Oikein hyviä reserviläisaseita.
Minulla on 2018 ostettu sellainen. Rakennettu metsästysaseeksi ja on oikein hyvä ase kyttäysjahtiin. Minulla on piippukin vaihdettu tuohon. Tämä kyseinen ase on nyt sitten niitä väliinputoajia. Siihen oleva aselupa lakkautetaan 6 kk:n kuluessa lain voimaantulosta. Ja aseeseen ei saa lupaa kuin keräily-, muisto- ja työperusteella. Eli aseen myyminenkin on vaikeaa. Tulee menemään valtiolle korvauksetta jos lakia noudatetaan.
Tai kyllä mä yritän saada siihen lupaa keräilyperusteella, mutta sekään ei ole ihan yksinkertaista.
Ne katsoo röntgenkatseella sen.. Niin ne ainakin mulla tekivät kun kaksi ak-sukuista olen sinne vienyt ja laatikkoa ei ole avattu kummallakaan kertaa. Käsittääkseni ne pitäisi avata ja katsoa jos sen haluaa tietää? Ja katsojankin pitäisi vielä ymmärtää mitä näkee siellä..Sellaista olen pohtinut, että miten ihmeessä tavallinen lupaviranomainen erottaa oikeasta ak:sta puolariksi konvertoidun alunperin puolariksi tehdystä?
Jos vaikka laatkon kyljestä sievästi juottaa sen ryhmäterapiamoodin kolosen umpeen, hioo sileeksi ja pistää laatikkoon maalia päälle..
Ja millä ilveellä viranomaiset seuloo jo myönnetyistä luvista ne, jotka on aidoista konvertotuja? (Aserekisterin datan laadun huomioiden..)
Jälleenmyyntiarvoon en ota kantaa, sillä aseitahan ei myydä, vaan ostetaan..