Sinustako on realistinen ajatus, että kansalaiset aseistautuvat sitä silmällä pitäen, että voisivat aseellisesti panna kampoihin teroja vastaan? En mä Hautalalle tai Tuomiojalle soittais vaan kytille. Siks ne on ja niksi niillä vehkeetkin on siihen. Läntisessä oikeusvaltiossa väkivallan monopoli on poliisilla ja puolustuslaitoksella.
Olet kyllä Yrjö sangen uskomaton hahmo. No, jos tälle linjalle lähdetään..:
Vai että oikein
kytille soittaisit. Ilmeisesti tarkoitat poliisia (sillä nimellä ne ainakin itse tunnen)? Tiedoksesi että Suomen alueesta suurin osa on aluetta jossa poliisin paikalletulo kestää vähintään puoli tuntia hälytyksestä riippuen partioiden tehtävistä ja sijainnista ja tämän ovat aivan omat poliitikkomme, myös rakas Erkkisi, saaneet viime vuosien toiminnallaan aikaan. Helsingin kuplasta ei aina kokonaisuus hahmotu aivan selvästi, jos koskaan. Väkivallan monopolia taas ei ole kenelläkään. Missään. Ikinä. Väkivaltaan voi joskus olla pakko vastata väkivallalla ja siihen tilanteeseen voi joutua aivan kuka tahansa missä tahansa asemasta riippumatta.
Ja muiden lailla, en itsekään löydä
mitään yhteistä edellä kuvailemiesi touhujen kanssa
mihinkään niihin ryhmiin joissa itse olen toiminut ja joiden toiminnasta jotain tiedän. Haiskahtaakin vahvasti siltä ettet vain ole syystä tai toisesta sopeutunut joukkoon ja haluat nyt innokkaasti mustamaalata kaikkea mahdollista. Juttujesi perusteella olen myös erittäin vakuuttunut ja toivon todella että mikäli jonkinlaiset kodinturvajoukot tai vastaavat joskus perustettaisiin, sinulla ei kyseisiin joukkoihin olisi minkäänlaista asiaa, kuten ei mihinkään muuhunkaan osaan
väkivaltakoneistossa.
En voi mitenkään välttyä vaikutelmalta että olet pelkkä anarkistitrolli jonka päätavoite on provota porukkaa täällä, siinä määrin juttusi kuullostavat ristiriitaisilta. Sanat
kyttä ja
väkivallan monopoli ovat kuin suoraan naamiohuivipojujen takku.netistä. Mikäli näin ei ole niin ehkä kannattaisi hieman miettiä sanavalintojaan. Olen pahoillani, mutta parin viimeisen sivun postauksiesi jälkeen en voi mitenkään enää ottaa sinua tai mielipiteitäsi vakavasti.
Sorry kaikille offtopic, mutta eihän tätä voi hiljaa sivusta katsoa. Yritän pitäytyä vastedes aiheessa.