Komissio kieltämässä itselataavat?

En ole kertaakaan tavannut maanpuolustusaktiivia, joka suhtautuisi omaan aseenomistukseen kielteisesti. Emme selvästikään ole olleet ypän kanssa samoissa kinkereissä. Todellinen vaikutin ei vielä aukea, mutta epäilisin sen nojaavan punakaartin sijasta enemmän vaikkapa Kataisen linjaan, eli alamaisuuteen sinänsä. Että kun me täällä Brysselissä olemme asian näin katsoneet, niin housut alas ja peppu tanaan.

Jokainen todellinen totalitaristinen järjestelmä kieltää yleensä ensimmäisenä aseiden yksityisomistuksen, se on ihan prioriteettien kärjessä.

Kyse on lähinnä siitä luotetaanko kansalaiseen ja miksi ei luoteta viranomainenkin on kansalainen joten rehellinen ja lainkuuliainen ihminen on varmasti yhtä turvallinen aseenomistaja kuin viranomainen.
Suomen puolustus perustuu täysin asevelvollisuus armeijaan jos kansalaiset toteavat emme lähde niin mitäs teet pistätkö kaikki linnaan vai luotatko siihen että jokainen tekee velvollisuutensa, minulla ei ole pienintäkään epäilystä etteikö suurin osa tee velvollisuuttaan kun tilanne niin vaatii.
 
Nää tälläset jossittelut vihreistä miehistä on ihan turhia. Ei todellakaan ole kansalaisten asia lähteä ammuskelemaan epäiltyjä murhaajia.
 
Ihanko että poliisin apuna kovat piipussa? Vai kuitenkinohjaamassa liikennettä jne?

Mä olen kuule sellainen "paukkupete", ettei mulla pysy kauaa kovat piipussa edes liikenteenohjauksessa. Mikäpä sen hauskempaa kuin ruiskauttaa silloin tällöin lipas tyhjäksi liikennevirtaan. Mun suosikki on se, että jokaisesta keltaisesta autosta ammutaan etukumit puhki ja punaisesta takakumit. Viime kerralla ei ihan sujunut kun innostuin liikaa ja ammuin yhden valkoisen linja-auton keskeltä poikki.
 
Mä olen kuule sellainen "paukkupete", ettei mulla pysy kauaa kovat piipussa edes liikenteenohjauksessa. Mikäpä sen hauskempaa kuin ruiskauttaa silloin tällöin lipas tyhjäksi liikennevirtaan. Mun suosikki on se, että jokaisesta keltaisesta autosta ammutaan etukumit puhki ja punaisesta takakumit. Viime kerralla ei ihan sujunut kun innostuin liikaa ja ammuin yhden valkoisen linja-auton keskeltä poikki.

Pysytään asiassa veli Münchausen.
 
Ja noi tollaset itsepuolustukseen ja oman käden oikeuden mukaiseen man huntin oikeana pitäminen on kerta kaikkisesti täysin väärä peruste aseiden hankintaan.
 
Nää tälläset jossittelut vihreistä miehistä on ihan turhia. Ei todellakaan ole kansalaisten asia lähteä ammuskelemaan epäiltyjä murhaajia.

Jos maa joutuu hyökkäyksen kohteeksi, jokainen kynnelle kykenevä tarvitaan. Mieluiten hierarkkisesti ja koordinoidusti. Mutta tällä hetkellä meillä ei ole kunnollista johdettua valmiutta kaikkeen.

Puhuit kodinturvasta. Miten ajattelit kodinturvasi sitten aseistaa? Ei kai vain sarjatuliaseita Breivikeille kotiin?
 
Olet kyllä Yrjö sangen uskomaton hahmo. No, jos tälle linjalle lähdetään..:

Vai että oikein kytille soittaisit. Ilmeisesti tarkoitat poliisia (sillä nimellä ne ainakin itse tunnen)? Tiedoksesi että Suomen alueesta suurin osa on aluetta jossa poliisin paikalletulo kestää vähintään puoli tuntia hälytyksestä riippuen partioiden tehtävistä ja sijainnista ja tämän ovat aivan omat poliitikkomme, myös rakas Erkkisi, saaneet viime vuosien toiminnallaan aikaan. Helsingin kuplasta ei aina kokonaisuus hahmotu aivan selvästi, jos koskaan. Väkivallan monopolia taas ei ole kenelläkään. Missään. Ikinä. Väkivaltaan voi joskus olla pakko vastata väkivallalla ja siihen tilanteeseen voi joutua aivan kuka tahansa missä tahansa asemasta riippumatta.

Ja muiden lailla, en itsekään löydä mitään yhteistä edellä kuvailemiesi touhujen kanssa mihinkään niihin ryhmiin joissa itse olen toiminut ja joiden toiminnasta jotain tiedän. Haiskahtaakin vahvasti siltä ettet vain ole syystä tai toisesta sopeutunut joukkoon ja haluat nyt innokkaasti mustamaalata kaikkea mahdollista. Juttujesi perusteella olen myös erittäin vakuuttunut ja toivon todella että mikäli jonkinlaiset kodinturvajoukot tai vastaavat joskus perustettaisiin, sinulla ei kyseisiin joukkoihin olisi minkäänlaista asiaa, kuten ei mihinkään muuhunkaan osaan väkivaltakoneistossa.

En voi mitenkään välttyä vaikutelmalta että olet pelkkä anarkistitrolli jonka päätavoite on provota porukkaa täällä, siinä määrin juttusi kuullostavat ristiriitaisilta. Sanat kyttä ja väkivallan monopoli ovat kuin suoraan naamiohuivipojujen takku.netistä. Mikäli näin ei ole niin ehkä kannattaisi hieman miettiä sanavalintojaan. Olen pahoillani, mutta parin viimeisen sivun postauksiesi jälkeen en voi mitenkään enää ottaa sinua tai mielipiteitäsi vakavasti.

Sorry kaikille offtopic, mutta eihän tätä voi hiljaa sivusta katsoa. Yritän pitäytyä vastedes aiheessa.

Eikö toi nyt oo hiukan paksua jo? Vai että parista sanavalinnasta pystyt päättelemään kaiken ton...
 
Älkää miehet menkö provoon. Ykä vaan testaa teitä ja todennäköisesti hekottelee yksinäisyydessään olutlasi kädessään kun ei muuta tekemistä ole. Pari viimeistä sivua on mennyt kyllä nyt ihan viihteen puolelle mutta nyt alkaa mulle riittää. Täytyy lähteä nukkumaan kun on aamulla sulauduttava osaksi väkivaltakoneistoa.
 
Siis kyllä! Eikä siinä mitään ideologiaa ole, asiantuntijalausunnot ampumistapausten tutkinnan jälkeen ovat kai poikkeuksetta päätyneet suosittelemaan tota, eikö? Onko nekin ideologiaa?
Pekka Sauriako tarkoitat sen hölmömpää tutkimusta tuskin on aikoihin tehty

Ja noi tollaset itsepuolustukseen ja oman käden oikeuden mukaiseen man huntin oikeana pitäminen on kerta kaikkisesti täysin väärä peruste aseiden hankintaan.
Onkohan tästaä jotakin tilastoa että näin olisi oikeasti toimittu missäänpäin mailmaa?
 
Jos maa joutuu hyökkäysksen kohteeksi, jokainen kynnelle kykenevä tarvitaan. Mieluiten hierarkkisesti ja koordinoidusti. Mutta tällä hetkellä meillä ei ole kunnollista johdettua valmiutta kaikkeen.

Puhuit kodinturvasta. Miten ajattelit kodinturvasi sitten aseistaa? Ei kai vain sarjatuliaseita Breivikeille kotiin?

Jos maa joutuu hyökkäyksen kohteeksi niin kyl silloin joku ns komentoketjussa antaa oorderit. Ei kyl ainakaan ihan äkkiseltään vaikuta hyvältä idealta lähtee omin nokkineen sotimaan ilmam et mitään yksiköitä jne on.

Kodinturvan aseet hyväksyn ilman muuta sellaiseen säilytykseen minkä PV/kodinturva parhaaksi katsoo. Vaikka kotiin.
 
Pysytään asiassa veli Münchausen.

No ton Yrjön suoltamat jutut on sitä tasoa, että tästä siivotaan "sekalaiseen mussutteluun" jo aika pitkä pätkä joten samalla vaivalla menee minunkin tason lasku pois tästä ketjusta. Jos vaihtaa ajatuksia pikkulapsen tai hullun kanssa niin eihän sitä tartte ihan niin tosissaan olla. Eikö ne tykkää jos toinenkin on samalla tasolla?
 
No ton Yrjön suoltamat jutut on sitä tasoa, että tästä siivotaan "sekalaiseen mussutteluun" jo aika pitkä pätkä joten samalla vaivalla menee minunkin tason lasku pois tästä ketjusta. Jos vaihtaa ajatuksia pikkulapsen tai hullun kanssa niin eihän sitä tartte ihan niin tosissaan olla. Eikö ne tykkää jos toinenkin on samalla tasolla?

Trollaamista tuo minustakin oli, mutta kun Yrjö on kirjoitushistorialtaan asiallinen, en ollut uskoa.
 
Älkää miehet menkö provoon. Ykä vaan testaa teitä ja todennäköisesti hekottelee yksinäisyydessään olutlasi kädessään kun ei muuta tekemistä ole.
Tämähän on hauskaa kun jollekkin Suomalainen sosiaaliturva antaa mahdollisuuden elää elämää jota ei todellisuus rajoita, taidan lähteä minäkin nukkumaan jotta voin tuottaa verotuloja poliisin ja PV`n ylläpitoon sekä vapaaehtoisen maanpuolustuksen tarpeisiin.
 
No ei se oo sama asia ollenkaan. Se torrakko on silloin maanpuolustuksen valmiutta kohottamassa ja sille valtiovallan siunaus. Eri asia kuin että itse oma-aloitteisesti haluaa.
 
Tämähän on hauskaa kun jollekkin Suomalainen sosiaaliturva antaa mahdollisuuden elää elämää jota ei todellisuus rajoita, taidan lähteä minäkin nukkumaan jotta voin tuottaa verotuloja poliisin ja PV`n ylläpitoon sekä vapaaehtoisen maanpuolustuksen tarpeisiin.
No palkkasumma on vuodessa kuusinumeroinen et revi siitä
 
Ehkä johtavat oikeistopoliitikot eivät oikein tiedä kumpaa puolta (asekieltoa puoltava vai vastustava) kannattaa kannattaa jotta oma ura ei vaarantuisi. Uskon heidän olevan sen verran populisteja että maanpuolustus ei ole ensisijalla vaan kuinka menestyä vaaleissa.

Kyllä tässä on pointti. Belgiassa hallitus hajosi vuonna 2007 asekieltoihin.

Vuoden 2006 toukokuussa äärioikeistolainen nuori mies surmasi Antwerpenissa ampuma-aseella kaksi henkilöä. Tämän rasistiseksi luonnehditun teon jälkeen maan vasemmistoliberaali hallitus ryhtyi välittömästi muokkaamaan maan aselakia. Kesäkuussa 2006 saatiin aikaiseksi lähes kaikki aseet kieltävä uusi asetus. Asetuksen uskomattoman nopeasta valmistelusta voidaan päätellä sen olleen jo valmiiksi hahmoteltuna odottelemassa sopivaa konfliktia, jonka perusteella se voitaisiin viedä läpi.

Sama yllättävä "nopeus" näkyy tässä EU-valmistelussakin.

Belgian asekielto ylittää ankaruudellaan brittiläisen. Lähes kaikki ampuma-aseet kiellettiin. Poikkeuksena ainoastaan eräät kilpa-ampujat ja metsästäjät, jotka saivat pitää aseensa, tosin nämäkin äärimmäisen hankalan menettelyn kautta. Kaikkien muiden tuli luovuttaa aseensa viranomaisille ilman minkäänlaista korvausta. Ennen kesäkuun 2006 aselain voimaanastumista arvioitiin Belgiassa olevan 870 000 luvallista asetta ja noin 1 130 000 laitonta asetta.

Vuosi uuden aselain voimaan astumisen jälkeen, 870 000:sta luvallisesta aseesta ainoastaan noin 200 000 joko luovutettiin viranomaisille tai niille haettiin uutta lupaa, edes ylimenokauden pitkittäminen ei muuttanut tilannetta. Muutama vuosi myöhemmin Belgiassa arvioitiin olevan noin 1 800 000 luvatonta asetta. Murha- ja itsemurhatilastot ovat pysyneet lain voimaan astumisen jälkeen ennallaan.

Kesäkuun 2007 parlamenttivaaleissa kaksi kautta vallassa ollut koalitio koki murskatappion, menettäen kaikki hallituspaikkansa.

Belgiassa ISIS-terroristeilla ei kuitenkaan ollut ongelmia varustautua Pariisin iskuja varten.
 
Belgian asekielto ylittää ankaruudellaan brittiläisen. Lähes kaikki ampuma-aseet kiellettiin. Poikkeuksena ainoastaan eräät kilpa-ampujat ja metsästäjät, jotka saivat pitää aseensa, tosin nämäkin äärimmäisen hankalan menettelyn kautta. Kaikkien muiden tuli luovuttaa aseensa viranomaisille ilman minkäänlaista korvausta. Ennen kesäkuun 2006 aselain voimaanastumista arvioitiin Belgiassa olevan 870 000 luvallista asetta ja noin 1 130 000 laitonta asetta.

Tässä onkin asian pointti mitä järkeä on siirtyä kontrolloidusta ase politiikasta kontrolloimattomaan, ei Vonkan esimerkit ole ainoita vaan Esm. Kanadassa tapahtui sama mitä Euroopassa. laittomat aseet lisääntyi ja samalla niiden käyttö.

Jos ajatellaan mitä rikolliset tekevät? eiköhän he haista bisnes mahdollisuuden jos rajat eivät pidättele ihmisiä Euroopassa niin miten ne voivat estää salakuljetusta.

Pitää myös muistaa jokainen kieltolaki on päätynyt katastrofiin, viinan kielto jonka piti poistaa alkoholin haitat ja lopettaa väkivalta aiheutti enemmän väkivaltaa kuin sitä edeltänyt aika ja Esm.
Yhdysvalloissa Mafia sai toimilleen sellaisen piristysruiskeen ettei mikään valtion toimet sitä pystynyt hillitsemään, nimittäin aijemmin Mafia oli pikkurikollisten puuhastelua mutta kieltolain jälkeen Mafialla oli rahaa jolloin toiminta oli ja on edelleen yksi maan tuottavimmista toiminta sektoreista.
 
Back
Top