Konekiväärit (ent. "Suomi testaa uuta konekivääriä ja ehkä ostaa")

Siis sehän ei ollut hyvä IT-aseena, joskaan jenkit nyt juurikaan IT kalustoa tarvinneet Euroopassa. Ja se isoin vika M2:ssa oli se, että se oli vain .50 kaliberinen, eli kantama ei riittänyt kuin ehkä sodan alussa, jos silloinkaan. Tuon kokoinen ammus ei myöskään tehnyt sen enempää vahinkoa maalilleen kuin nykyäänkään, eli se ammuksen vaikutus ei tahdo oikein riittää lentokoneeseen.

Tuota käytettiin vissiin vielä jossakin määrin vielä Vietnamissakin esim. saattueen suojauksessa, mutta sieltä taitaa olla maininta että ase oli epäkäytännöllinen, kun ase vaati huomattavan suuren miehistön. Miehistöä siis tarvitaan vähintään ampuja ja neljä ammusmiestä, olettaisin että tuollaisella aseella aseistetussa Gun-Truck:ssa on vielä johtaja sekä kuski lisäksi.
Oli sillä varmasti suurempi vaikutus kuin jos ei mitään olisi ollut. :D

Maalavetissa yksi ampuja ja kaksi lataajaa. Ajoneuvoissa miehistönä 3-5 hlö. It-aseena se muuttui epäkäytännölliseksi kun lentokoneet sai suihkumoottorit.
 
Kuten yllä olleessa linkissäkin mainitaan niin äänenvaimentimella suurin hyöty saada paremmassa tilannekuvassa ja helpommassa johtamisessa.
 
pi7rdMd.jpg


mxNd4Vu.jpg


Olisi mielenkiintoista nähdä miten hyvin tämän kanssa pystyy työskentelemään. Huomatkaa että tuo on yhdistetty jenkkien exoskeletoniin.
 
@SJ laittan sen tänne
Soldierblue kirjoitti:
Eikai ne tartte suojaa, sanoo joku esimerkki semmoisesta KA ?

Kylläkai niilä pitää olla jos niiden tarkoitus on suojata edellä ajavia KA ?
Nyt en suoraan sanoen ymmärrä mitä kysyt.

Mitkät kuorma autot vie ammuksia rintamaalle? ja onko sulla joku esimerkki semmoisesta jolla on Kone/ilmakivääri katon päällä? ulkomainen

Jos ne kuorma autot vie tavaraa niin kyllläkai niiden toisien autojen pitää olla jotain kivääria jos niiden tarkoitus on suojella niitä kuorma autoja
 
mxNd4Vu.jpg

Olisi mielenkiintoista nähdä miten hyvin tämän kanssa pystyy työskentelemään. Huomatkaa että tuo on yhdistetty jenkkien exoskeletoniin.
Riippuu hommasta. Esimerkiksi hitsaaminen voisi olla hankalaa.
Vakavammin: blokkaa aika tehokkaasti sen yleisimmän ampumasennon pois.
@SJ laittan sen tänne


Mitkät kuorma autot vie ammuksia rintamaalle? ja onko sulla joku esimerkki semmoisesta jolla on Kone/ilmakivääri katon päällä? ulkomainen
Ei välttämättä ihan heti löydy, ei taida umarexissa tehot ja tulinopeus piisata..
 
Viimeksi muokattu:
@SJ laittan sen tänne


Mitkät kuorma autot vie ammuksia rintamaalle? ja onko sulla joku esimerkki semmoisesta jolla on Kone/ilmakivääri katon päällä?

Ne on niitä samoja autoja jotka kuskaavat kaiken muunkin tässä maassa. Ne vain otetaan armeijan käyttöön. Ja tietenkään niissä ei ole juuri nyt konekiväärejä tai niiden jalustoja, vaan ne pitää rakentaa siinä samassa yhteydessä kuin ne otetaan käyttöön.
 
Ne on niitä samoja autoja jotka kuskaavat kaiken muunkin tässä maassa. Ne vain otetaan armeijan käyttöön. Ja tietenkään niissä ei ole juuri nyt konekiväärejä tai niiden jalustoja, vaan ne pitää rakentaa siinä samassa yhteydessä kuin ne otetaan käyttöön.
OK. mutta onku sulla jo joku esimerkki semmoisesta kuorma autosta jolla on jo konekivääri ja jalusteet jo valmiina.
 
Kiitos kuvasta, ok sä meinaat niin. Etkai sä voit ampua jalustan kanssa?

Minä olen tässä parin kommentin ajan koettanut miettiä, että mitä sinä oikein kysyt tai haet takaa noilla kysymyksillä? Ei tietenkään pelkällä jalustalla voi ampua, entä sitten?
 
Minä olen tässä parin kommentin ajan koettanut miettiä, että mitä sinä oikein kysyt tai haet takaa noilla kysymyksillä? Ei tietenkään pelkällä jalustalla voi ampua, entä sitten?
Samat sanat, olen itsekin miettinyt mitä sä haluat. Mitä mä kysyin? Sinähän sen aloitit, kysyt multa jotain siellä uusi taistelijan ase kejussa jos voisi laitta konekiväärin ja jaluste katolle.

En ole itse nähny semmoista

Tottakai ymmärrettiin. Mutta muista että vittuilu on omanlaistaan välittämistä! :)
En mä vittuile
 
Tpqggu-4rwg-660x400.jpg


The Tokar-2 is a belt-fed small caliber (5.45mm) light machine gun developed at the request of the Russian Ministry of Internal Affairs (MVD). Originally called “Kord-5.45”, the new machine gun is being procured for the VV Internal Troops, which were the special operations forces of the Ministry until 2016, when they were reorganized under the new National Guard of Russia. It’s not clear how the reorganization has affected the development of the Tokar-2, although – as evidenced by the photos – the program apparently still continues. Although Kalashnikov Concern seems to have produced a weapon for this solicitation, the weapon in the photos is evidently Degtyarev’s design.

Technically, the Tokar-2 is a very similar weapon to the Western Minimi (in US service called the M249 SAW/LMG). Like the Minimi, it is belt-fed, with an alternate magazine-feed system; however the belt links for the Tokar-2 are non-disintegrating similar to the Russian PKM machine gun. The weapon in the photos at Rosgvardia Open House is equipped with what appears to be a detachable combination moderator/flash hider, as well.

With the development of the Kalashnikov 96-round drum for the new RPK-16, it is unclear whether the heavier, more complex, and harder to operate Tokar-2 offers any substantial improvement over more conventional magazine-fed weapons. With the USMC and possibly even US Army moving away from belt-fed 5.56mm weapons, it seems plausible that the Russian National Guard may also choose a simpler weapon like the RPK-16 to fill the role, instead of the more-expensive Tokar-2. However, that remains to be seen.
http://www.thefirearmblog.com/blog/...un-showed-off-national-guard-open-house-2017/
 
Omana alokasaikana ammuttiin myös ilmakiväärillä kasarmin tykkihallissa ennen ensimmäistä Rk-ammuntaa. En kylläkään muista mikä tarkoitus harjoituksella oli. Tapahtui 15v. sitten.

-98 Keuruulla taas oli ilmakkorata varusmiesten käytettävissä. Minä luulin, että sellainen löytyisi jokaisesta varuskunnasta.
 
Back
Top