Kysymys- ja vastaustopiikki

Miksi vihreäbaretti Roy Benavidez sylki lääkintämiestä kasvoihin?

33-vuotias Master Sergeant Roy P. Benavidez oli vakavasti haavoittunut ja jo kuolleeksi luultu. Ruumispussia suljettaessa Benavidez sylkäisi viimeisillä voimillaan lääkintämiestä ilmaistakseen tälle, että oli edelleen hengissä.
 
images

Mikä "ilmailuyhdistys" lensi aikoinaan käyttäen tätä merkkiä koneissaan ja missä?
 
Saksalainen III./JG 5 Petsamossa.
 
Sorry, unohdin tämän. Nyt ei irtoa kysymystä sitten millään.
Nopein esittänee uuden kysymyksen...
 
No, perskuta. Oliko Spitfiren siivissä käytetty kangasta?.

MK I:sen siivekkeet olivat alkuun kangasverhoillut. Ne pullistuivat syöksyssä ja vaikeuttivat ohjaamista. Muutettiin metallisiin hyvin nopeasti.
Itse siivet olivat metallilla verhoillut.

Edit: Myös aseiden suuaukot siivissä olivat kangaslapuilla peitetyt. 8*.303 Browning.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä moottori vaihto ehtoja tarjottiin tehtaalta ilmavoimille tähän koneeseen?
Fokkerin tehtaalta Suomeen tulleessa I-sarjassa Bristol Mercury VII –tähtimoottori.


Muille ostajille Mercury VI-S ja Bristol Pegasus -moottoreita

Valtion lentokonetehdas sitten lykkäsi lisenssikoneisiin myös Pratt & Whitney Twin Wasp Junior -moottoreita.
 
"Fokker tarjosi konetta mielellään myyntiin, ja moottorivaihtoehdoksi tarjottiin asiakaan toivomuksen mukaan 600-1100hv:n tehoista rivi- tai tähtimootoria."
 
"Fokker tarjosi konetta mielellään myyntiin, ja moottorivaihtoehdoksi tarjottiin asiakaan toivomuksen mukaan 600-1100hv:n tehoista rivi- tai tähtimootoria."

Mielenkiinnosta kysyn, että mitä rivimoottoria Fokker tarjosi vaihtoehdoksi? Jotakin Hispano-Suizaa?

Voitaneen kai tulkita, että @Sepeteus olisi vastauksellaan niin lähellä, että on seuraavana kysymys vuorossa?
 
Mitä muutoksia tarvitaan että nykyisilla ultrilla, esim. Rotax 912 ULS kärsii lentää selkälentoa ?.
mm.
-kaasuttimet
-öljynkierto
-polttoaineen siirto

Ei sillä että näin toimisin, mutta kuitenki.
 
Mitä muutoksia tarvitaan että nykyisilla ultrilla, esim. Rotax 912 ULS kärsii lentää selkälentoa ?.
mm.
-kaasuttimet
-öljynkierto
-polttoaineen siirto

Ei sillä että näin toimisin, mutta kuitenki.

Jos teet vaikka silmukan eli kolmen g:n veto, pysyy koko ajan positiivisena, ei tarvitse tehdä mitään.
Jotta silmukka onnistuu, tarvitaan vähintään kolmen geen veto.
Selkälentokin onnistuu kun veto on päällä sauvasta ja g-positiivisena.
Taitolentohan noilla on pääsääntöisesti kielletty, mutta sen tiedän, että onhan noilla sitäkin lennetty. En minä:)
Negatiivista ne ei vakiona oikein käsittääkseni hyvin kestä. Uskoisin että polttoaine kyllä tulee sähköpumppu päällä boosterina, mutta voitelu?
Sumppukonehan se on, muuta silti.

Pitäisi kysyä moottoripuolen ammattilaiselta.

2-tahti voitelee kyllä miten päin vain ja vaikka negatiivisen g:n puolella, mutta kun 912 on 4-tahti moottori.

Ulkopuolisen silmukan tekijän tunnistaa verestävistä silmistä. Negatiivinen g katkoo hiussuonia silmänvalkuaisista ja silmät on kuin särjellä:p
WW2 lento-oppilaat teki tietysti kaikkea mitä oli kielletty, (ainakin Luftwaffen) ja ulkopuolisen silmukan tekijän tunnisti helposti.
 
Back
Top