Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Maanmittauseverstiluutnantti Hugo Löfgren.Kun olen kysellyt viimeisistä jääkäreistä sekä ryssänupseereista, niin kysytäämpä vielä, kuka mahtoi olla viimeinen Haminan Kadettikoulun käynyt Puolustusvoimiemme palveluksessa?
Selailin netistä Ryssänupseerit-kirjaa. Oli 65-vuotias Talvisodan syttyessä, ja vissiin toiseksi vanhin palveluksessa ollut Haminan kadetti. Mannerheim taisi olla vanhin. Sillä heitin koepallon. En tiedä eläkkeelle jäämistä, kirja on näemmä sellaista nimien ilotulitusta, että pitäisi saada fyysisesti luettavaksi, että jaksaisi perehtyä enemmän.Tarkoittanee insinäöörieverstiluutnanttia?
Ei ole mun nimi. Koskahan mahtoi jäädä eläkkeelle PV:sta?
Sanoisin, että vika liittyy takana olevaan maisemaan. Kunnon Felix von Luckner ei tainnut seilailla kaapparillaan tuollaisissa maisemissa.Hmm.. ilmeisesti vastasin oikein, ja ehkä rohkenen tulkita että kysymysvuoro on siirtynyt minulle.
Vastaileminen on jotenkin paljon vähemmän vaativaa puuhaa kuin kysymysten keksiminen -- mutta jos kokeilisin taas:
Taustaksi. Olen viikonlopun aikana sivistynyt, kun ryhdyin puuhastelemaan vanhan, joskus -91 rakentamani mallin kanssa. Sen takilassa oli älyttömästi pölyä(toki sitä oli siivottu täsä välissä) ja tietenkin takila ja joitakin osia oli hieman vaurioitunut. Ja niinpä keksin että jos ostaisin varaosiksi yhden uuden Revelin sarjan niin saisin sen tiptop kuntoon.
Eli kysymys on, mitä oheisessa kuvassa on vikana. (voi toki, ja onkin, olla useita vikoja)
Katso liite: 18784
Onko tuossa keulakannalla tykki, näkyvissä, keskellä päivää, ilman taistelutilannetta, vastoin kaikkia kaappareiden pyhiä käytäntöjä?Aika hyviä huomioita
Mutta hakemani vika on huomattavasti merkittävämpi.