Kysymys- ja vastaustopiikki

No hitsi - olin just kokeilemassa myös Ottoa, @Herman30 ehti ensin. Mutta olisi siis ollut huti.
Koitan nyt miettiä kuka olisi ollut Ressu tai Milou ...
 
Äh en keksi Ruben nimistäkään koiraa, enkä Idefix nimistä kentsua. Jopas nyt paha.
 
Helpotetaan sen verran ettei lemmikki ole koira.
 
Karvinen ja kenraali Väinö Karvinen

Ei tämäkään. Etunimi sama, ei sukunimi. Kyseinen sarjakuva sankari luotu jo 30-luvulla. En vielä helpota enempää, luulin että tämä tiedetään heti.
 
Laitetaan näin aamusta pikku lisä vihje. Tähän en löydä varmaa tilastoa, mutta mielestäni divisioonalla oli pienimmät tai ainakin pienimmästä päästä tappiot taisteluun osallistuneista, mutta panos taisteluun oli vähintäänkin henkisesti huomattava.
 
Helpotetaan lisää. Sarjakuva sankarilla ei ole koiraa, mutta vuoristosusi nimeltään Devil hoitamassa koiran tehtävää.
 
mulla ei kyllä leikkaa;
"Nykyisellä Mustanaamiolla on kaksi lasta, Kit ja Heloise ja vaimo Diana Palmer-Walker. Lisäksi hänellä on vuoristosusi Devil, Hero-niminen hevonen, Joomba-norsu ja Kateena-leijona."
 
mulla ei kyllä leikkaa;
"Nykyisellä Mustanaamiolla on kaksi lasta, Kit ja Heloise ja vaimo Diana Palmer-Walker. Lisäksi hänellä on vuoristosusi Devil, Hero-niminen hevonen, Joomba-norsu ja Kateena-leijona."

No nyt löytyi se etunimi. :) Ei niitä divisioonan komentajia nyt niin paljon ollut ettei tuosta jo haarukoi. :)
 
Tämä oli hyvin keksitty kysymys! :solthum:
Usein se yllättää; minkä itse luulee hankalaksi, tieto löytyy minuuteissa ja päinvastoin :)

Tosi vaikea google aikana keksiä kysymyksiä. Joku tässä ketjussa mainitsi, että alkanut kirjoja lukiessaan "etsimään" mahdollisia kysymyksiä tähän ketjuun. Sillä tekniikalla tämä kysymyksen keksin. Itsellä ollut lukemisessa taukoa, mutta nyt taas saanut luku vaihteen päälle. Netti surffailu esim. tämä palsta on saatanasta, vie liian paljon aikaa kunnon lukemisesta. Pitäisi lukea vähintään kirja viikossa, muuten taantuu apinan tasolle. :D
 
Tosi vaikea google aikana keksiä kysymyksiä. Joku tässä ketjussa mainitsi, että alkanut kirjoja lukiessaan "etsimään" mahdollisia kysymyksiä tähän ketjuun. Sillä tekniikalla tämä kysymyksen keksin. Itsellä ollut lukemisessa taukoa, mutta nyt taas saanut luku vaihteen päälle. Netti surffailu esim. tämä palsta on saatanasta, vie liian paljon aikaa kunnon lukemisesta. Pitäisi lukea vähintään kirja viikossa, muuten taantuu apinan tasolle. :D
Ainakin minä käytän tuota tekniikkaa. Viimeksi tänäänkin keksin kuva-arvoituksen ;) Minusta pitäisi kaikilla jotka tänne vastaavat, olla takataskussaan valmis kysymys tai kaksi. Liian moni vain voittaessaan ei jätä uutta kysymystä. Se tuppaa aikaa myöten tekemään ketjun hiljaiseksi, kun vain muutama keksii aktiivisesti kysymyksiä.

Netti vie paljon aikaa lukemiselta, kyllä. Tällä palstalla on kuitenkin tullut pyörittyä vain murto-osa aikaisemmasta, ja se on lisännyt kovasti lukemisen määrää.
Vaan nyt jännityksellä odottamaan mitä @Erkki keksii!
 
Muuton vuoksi kirjastoni ei ole nyt ulottuvillani, joten joudun kysymyksen asettelussa turvautumaan stetson-menetelmään. Kuvassa käpistellään sotaromua, mutta missä?kuva.jpg
 
Anti-aircraft guns sit rusting and partially-unearthed, in a meadow, are the Kiska Submarine wrecks.

When you visit Kiska, Alaska today you'll see the remnants of a 70-year battlefield. Anti-aircraft guns sit rusting and partially-unearthed in a meadow are the Kiska Submarine Wrecks, which include two Type A Midget Subs. These are reminders of an oft-forgotten battle that occurred in Alaska during WWII. The Japanese occupied Kiska, Alaska during the Aleutian Islands Campaign, which took place in the American and Pacific Theaters. The occupation lasted over a year, from June 6th, 1942 to July 28th, 1943.



https://travel.mapquest.com/2014/11...nd-most-intact-wwii-battlefield-is-right-her/





attachment-image-843a134d-9acb-4dab-9d95-027fd294482e.jpg


attachment-image-64b6a28d-8cc5-4567-89d3-ead70e5ba33b.jpg
 
Back
Top