Kysymys- ja vastaustopiikki

Viimeinen vihje: yhdistämällä yhden @Sepeteus ja yhden @vz viestit, se haettu asia löytyy. Vaikka @Sepeteus oli aika lähellä, käytti @vz mielestäni parempaa ilmaisua, joten hän on siksi mielestäni lähimpänä. Myös @Herman30 viestiä kannattaa tarkastella.
 
Eipä tunnu tulevan enää vastauksia, joten päätetään tämä kysymys. Joissakin vastauksissa puhutaan nopeudesta ( vauhdista ), kunnolla vauhtia, riittävällä nopeudella, 19-20 aironveton minuutissa ym. Eli se haettu tekijä on nopeus ( vauhti ). Miksi nuo annetut nopeus/vauhti vastaukset eivät sitten kelpaa. Koska ne kaikki käsittelevät sitä nopeutta yksipuolisesti. Jos joku olisi vastannut "sopivalla nopeudella", niin olisin sen hyväksynyt. Törmaysnopeuksiahan on käytännössä kolme erilaista. 1. liian pieni nopeus -> ei penetraatiota, 2. liian suuri nopeus -> penetraatio, mutta liian syvälle, alukset juuttuvat yhteen ja 3. sopiva nopeus -> penetraatio ja ripeällä toiminnalla päästään irroittautumaan, jotta voidaan jatkaa toimintaa. Tuohon nopeuteen liittyy myös soutajien ja perämiehen yhteistyö ja tietty nopea reagointi. Mutta se perusasia on törmäysnopeus. Veli @vz jatkaa, koska käytti termiä "riittävä nopeus".
 
Bodyguardilta ihan looginen selitys, yksinkertaista on.


Ei nyt ole kovin kysymystä valmisteltuna mutta kysytään jotakin helppoa, pitäisi tässä lähteä huomenissa pienelle pilkkireissulle niin olisi hyvä jos vaustaus tulisi ennen sitä. Oheisessa kuvassa on T-34/85 panssarivaunu(kuva netistä), mikä yksityiskohta siinä paljastaa, että se on sodan jälkeistä Tšekkoslovakian tuotantoa? Yksityiskohta näkyy ehkä vähän heikosti mutta näkyy kuitenkin.

t-34.jpg
 
4.jpg
t34-85-tank-188.jpg
 
Torninpinnan viimeistely on tsekeillä omaa luokkaansa.
Joka on helppo erottaa.



Siten on näitä muita.
http://ftr-wot.blogspot.fi/2013/02/czechoslovak-t-3485-and-t-34100-tanks.html
Differences from Soviet vehicles

The most significant difference remained the manufacturing quality. Despite the fact the initial series were quite bad quality-wise, the level of manufacture steadily improved and by 1954, the vehicles were better made than the ones in Soviet union. Notably the technical allowances were lower.

Other changes included:

- installing the German (captured) "Notek" night-lamps on the early vehicles
- shifting the commander's copula more to the left from the axis of the turret
- mounting the light/infralight combo under the common construction on the hull
- the infantry signal horn moved to the back of the vehicle under an armored "roof"
- mounting the compressor for filling the emeregency start gas canisters directly into the tank
- installing the new BTI-3 air purifiers
- bigger 107l fuel tanks
- left oil canister replaced by an additional fuel tank
- different fuel feed system (BNK-12B rotary fuel pump and 12-plunger injecting fuel pump)
- improved clutch
- improved transmission (5+1 with reduction possibility)
- different brake pads
- the braces for attaching logs to the vehicle on the left side of the tank
- special fording kit
- special CSLA one-shot smoke grenades.

The vehicles were armed with the Slovak-manufactured Vz.44 cannon, which was basically an improved version of the Soviet ZIS-53 gun. The ammunition was unified with the Soviet original.

http://tankarchives.blogspot.fi/2016/09/czech-from-russia.html


Various other small parts also separated the Czechoslovakian tank from its Soviet brothers. The quality of the finish of the hulls and turrets is the most obvious. Castings from Martin were very carefully finished. The turret is most obvious, as it lacks the roughness that is characteristic of cast turrets.
 
Torninpinnan viimeistely on tsekeillä omaa luokkaansa. Joka on helppo erottaa.

Tämä ei ole se vastaus kysymykseen. Tottakai tornin pinnan viimeistelyssä on eroja kun toinen on sota aikana kiireellä väsätty ja toista vaunua on taas kaikessa rauhassa rauhan aikana pykätty kasaan. Vastaus löytyy kylläkin tornista, hoksaatko mikä yksityiskohta?

Ja anteeksi viivästys vastauksessa. Pilkkireissu oli erittäin antoisa:)
 
Tämä ei ole se vastaus kysymykseen. Tottakai tornin pinnan viimeistelyssä on eroja kun toinen on sota aikana kiireellä väsätty ja toista vaunua on taas kaikessa rauhassa rauhan aikana pykätty kasaan. Vastaus löytyy kylläkin tornista, hoksaatko mikä yksityiskohta?

Ja anteeksi viivästys vastauksessa. Pilkkireissu oli erittäin antoisa:)

Valu?
 
Muotin saumassa voinee olla hienoisia eroja tehtaasta riippuen mutta se ei ole se vaan ero on isompi. Tarkennettakoon, että yksityiskohta näkyy hyvin tornin vasemmalla kyljellä. @Ottoville :n kuvasta hyvinkin selvästi.
 
No mikä tämä sitten on? :ROFLMAO:

Tuolla jo aikaisemmassa viestissä mainitsin, että ko. yksityiskohta löytyy tornista, vasemmalta puolelta. Tuo kuvaamasi yksityiskohta nyt ei taida olla mikään sellainen reikä mistä rynkyn piipun, tai minkään aseen piipun voi työntää torniin ja sarrrjaa perään.
 
No voi perkele pojat, saadaanko tähän nyt joku ratkaisu aikaan että päästään seuraavaan sotilashistoriallisesti yhtä polttavan tärkeään kysymykseen? Vaunu on vaunu, niissä on torni. Laittakaa niitä uralle piippu länteen päin niin miinat hoitaa ekan ja meidän pst hoitaa loput.
Next! :)
 
Ilta pukkaa päälle ja olisi nyt töitä tiedossa pariksi seuraavaksi päiväksi mutta oikeata vastausta ei vielä ole tullut(eikö jouda jäämään tänne päivystämään). Ja Fremenillä palaa ns. päreet niin kerrotaan oikea vastaus. Rungossa oleva kenttäpuhelimen uloke olisi myös käynyt mutta yhtenä erona on myös tornissa oleva ulkonema, patti joka näkyy Ottovillen kuvasta hyvin, heti kansallisuustunnuksen alla. Hyviä vastauksia ja ehdotelmia.

Reiluinta lienee, että nopein kolmikosta @Talvela , @Leaderwolf ja @Ottoville jatkaa, vai kuinka?
 
Ilta pukkaa päälle ja olisi nyt töitä tiedossa pariksi seuraavaksi päiväksi mutta oikeata vastausta ei vielä ole tullut(eikö jouda jäämään tänne päivystämään). Ja Fremenillä palaa ns. päreet niin kerrotaan oikea vastaus. Rungossa oleva kenttäpuhelimen uloke olisi myös käynyt mutta yhtenä erona on myös tornissa oleva ulkonema, patti joka näkyy Ottovillen kuvasta hyvin, heti kansallisuustunnuksen alla. Hyviä vastauksia ja ehdotelmia.

Reiluinta lienee, että nopein kolmikosta @Talvela , @Leaderwolf ja @Ottoville jatkaa, vai kuinka?
Kiitos oivallisen vaikeasta, vaikka aivan silmiemme edessä olleesta kysymyksestä & vastauksesta. Tähän aikaan yöstä lyö itsellä niin lujaa tyhjää, että joku muu saanee kysymyksen aikaiseksi ennen minua.
 
Back
Top