Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Molemmissa kuvissa kaikki kuolleet sodassa?
Ei
Mutta nyt ollaan jäljillä.
Vaarallisimpia hommia viime sodassa?
Vähän täydennysta vanhaan kysymykseeni kun ketju on taas hiipunut liian vaikeisiin kysymyksiin....Linnoituksen vallille nostettiin valtiolippu saatesanoilla, jotka kuuluivat suurinpiirtein näin: "Älköön tätä lippua koskaan laskettako vaan liehukoon se siinä aina." Kuitenkin toisin kävi, sillä lippu laskettiin jo kahden viikon kuluttua. Kyseinen linnoitus sijaitsi alueella, joka kuului tai oli kuulunut taikka tuli myöhemmin kuulumaan itsenäiseen Suomeen. Mikä linnoitus ja minkä valtion asevoimat?
Vähän täydennysta vanhaan kysymykseeni kun ketju on taas hiipunut liian vaikeisiin kysymyksiin....
En nyt suoranaisesti tarkoittanut kenenkään yksittäistä kysymystä mutta tosiasia on, että kun ruvettiin pyrkimään ei-googlattaviin kyssäreihin, alkoivat sekä kysyjät että vastaajat loppua. Aikaisemminhan vuoro vaihtui usein, joskus yli 10 kertaa vuorokaudessa. Mutta ainoastaan mielipidettähän tässä olin esittämässä, koska oletan että olemme keskusteluforumilla. Kenties tämä mielipidekin olisi ollut toinen, jos olisin itekin tiennyt viime kysymykseen oikean vastauksen....Olisi hyvä jos kertoisi minkälaiset kysymykset eivät ole ”liian vaikeita”?
Sekin auttaisi paljon jos kysyisi jotain, eikä valittaisi toisten tekemisittä
Keinoja oli varmaan moniakin, mutta olen kuullut ainakin sellaisesta tvsta, että viestissä oli jokin sovittu virhe jossain tietyssä sanassa. Jos virhe puuttui, oli sanoman lähetetty vihollisen pakottamana tai jopa vihollisen lähettämä, jos avain/radioliikennetaulukko olisi jäänyt vihollisen käsiin.Kaukopartiomiehillä oli aina vaara joutua vangiksi. Miten oli sovittu siitä, että kotona tiedettiin, että lähetetty viesti ei ollut kirjoitettu esim. pakottamalla tai että se oli ylipäänsä aito?
Tätä tapaa käytettiin ainakin Matti-partioissa.
Keinoja oli varmaan moniakin, mutta olen kuullut ainakin sellaisesta tvsta, että viestissä oli jokin sovittu virhe jossain tietyssä sanassa. Jos virhe puuttui, oli sanoman lähetetty vihollisen pakottamana tai jopa vihollisen lähettämä, jos avain/radioliikennetaulukko olisi jäänyt vihollisen käsiin.