Kysymys- ja vastaustopiikki

Yritetään jatkaa linjalla jota viitoitti jäsen @inscout eli kysymys johon mahdollisimman moni voi vastata. Mitähän alla olevassa kuvassa mahtaa tapahtua? Otos siis esittää jo kadonnutta sotilasperinnettä eikä täsmälleen oikeaa vastausta ehkä löydy. Ajallinen ikkuna löytyy siitä että itekin olen saanut sitä kokea enkä siis lukeudu forumin nuorimpiin. Lähimmäksi päässyt voittaa.

Kuva.PNG
 
Yritetään jatkaa linjalla jota viitoitti jäsen @inscout eli kysymys johon mahdollisimman moni voi vastata. Mitähän alla olevassa kuvassa mahtaa tapahtua? Otos siis esittää jo kadonnutta sotilasperinnettä eikä täsmälleen oikeaa vastausta ehkä löydy. Ajallinen ikkuna löytyy siitä että itekin olen saanut sitä kokea enkä siis lukeudu forumin nuorimpiin. Lähimmäksi päässyt voittaa.

Katso liite: 26413

Jäkitys eli on tultu varuskuntaruokalaan ja apupäivystäjä on huutanut yksikön nimen. Siinä ryhtiä istuma-asennossa. Kun hän huutaa "aloittakaa", alkaa taistelu sopasta.
 
Yritetään jatkaa linjalla jota viitoitti jäsen @inscout eli kysymys johon mahdollisimman moni voi vastata. Mitähän alla olevassa kuvassa mahtaa tapahtua? Otos siis esittää jo kadonnutta sotilasperinnettä eikä täsmälleen oikeaa vastausta ehkä löydy. Ajallinen ikkuna löytyy siitä että itekin olen saanut sitä kokea enkä siis lukeudu forumin nuorimpiin. Lähimmäksi päässyt voittaa.

Katso liite: 26413

Varusmiehiä Vekaranjärven ruokalassa pohtien vakavana mitä kulinaarisia kauhuja he saavatkaan taas kohdata?
 
Jäkitys eli on tultu varuskuntaruokalaan ja apupäivystäjä on huutanut yksikön nimen. Siinä ryhtiä istuma-asennossa. Kun hän huutaa "aloittakaa", alkaa taistelu sopasta.
Siinä ei kauan mennyt kuten olin tarkoittanutkin. Mutta ei tämä vielä ole vastaus
eli katsokaa kuvaa vähän tarkemmin.
Varusmiehiä Vekaranjärven ruokalassa pohtien vakavana mitä kulinaarisia kauhuja he saavatkaan taas kohdata?
Tämä taas on täysin väärä vastaus jonka huomaa kun katsoo kuvaa.
 
Eipä ole kun katsot lautasia. Ja oleellinen osa vastausta on ketä kuvassa on. Selvisi jo ettei Vekaran veijareita ainakaan.
 
Niinisalon vanha ruokala sotaa edeltävältä ajalta. Rakennus on vieläkin tyhjänä pystyssä vaikka uusi ruokala on ollu 15 v käytössä. Sitä ei tarvinu tietää ja lisävihjeitä oikeaan vastaukseen voi koettaa löytää Tykkimiehet ry:n (Museo Militarian ylläpitäjä) facebookista. Oikeaa vastausta ei kumma kyllä kukaan sielläkään tiennyt.
 
Tuo Vekarajuttu oli mustaa huumoria niille, jotka ovat siellä laihtuneet.

En tiedä huijaako kuva silmääni, mutta puolet pöydän porukasta on ilman astioita:unsure:. Ei astu muistiin tuollainen tilanne.
 
Yritetään jatkaa linjalla jota viitoitti jäsen @inscout eli kysymys johon mahdollisimman moni voi vastata. Mitähän alla olevassa kuvassa mahtaa tapahtua? Otos siis esittää jo kadonnutta sotilasperinnettä eikä täsmälleen oikeaa vastausta ehkä löydy. Ajallinen ikkuna löytyy siitä että itekin olen saanut sitä kokea enkä siis lukeudu forumin nuorimpiin. Lähimmäksi päässyt voittaa.

Katso liite: 26413
Joku menneisyyden kadettikurssi siinä varmaan opiskelee ohjatusti pöytätapoja ja oikealla tavalla syömisen nyansseja.
 
Joku menneisyyden kadettikurssi siinä varmaan opiskelee ohjatusti pöytätapoja ja oikealla tavalla syömisen nyansseja.
Ei ole kadetteja kuvassa mutta eivät nuoret herrat ole kokelaitakaan. Pöytätapojen opiskelua tosiaan kuvassa harrastetaan tavalla joka aikanaan oli ominaista Niinisalon varuskunnalle. Muualla en tavannu samaa "koreografiaa".
 
Tuo Vekarajuttu oli mustaa huumoria niille, jotka ovat siellä laihtuneet.

En tiedä huijaako kuva silmääni, mutta puolet pöydän porukasta on ilman astioita:unsure:. Ei astu muistiin tuollainen tilanne.

On muuten kammottava kokemus jopa henkilökunnalle. Ikinä saanu niin perseestä olevaa sapuskaa...Vekaran sode varmaan teki helvetillistä voittoa :D
 
Yritetään jatkaa linjalla jota viitoitti jäsen @inscout eli kysymys johon mahdollisimman moni voi vastata. Mitähän alla olevassa kuvassa mahtaa tapahtua? Otos siis esittää jo kadonnutta sotilasperinnettä eikä täsmälleen oikeaa vastausta ehkä löydy. Ajallinen ikkuna löytyy siitä että itekin olen saanut sitä kokea enkä siis lukeudu forumin nuorimpiin. Lähimmäksi päässyt voittaa.

Katso liite: 26413
Porukka syö vuorotellen.

Edit. Vanhemmat näyttävät esimerkkiä nuoremmille.
 
Eipä ole mikään veli @JR49 n jälkeen esitetyistä vastauksista.
Mitä tulee joidenkin varuskuntien ruokaan niin itekin aina ihmettelin, kuinka jotkut emännät sai aikaiseksi maistuvaa ruokaa ja toiset taas samalla rahalla karseaa soitkua.
 
Minulla ei ole FB-profiilia ollenkaan, mutta ehkä tähän vastausta pitää hakea käsien asennosta. Miksi kädet pöydällä? Symboloiko jotain? Ei ainakaan laita uutta putkeen eikä avaa luukkuakaan... Ei oikein ole rukousasentokaan...

En minä tätä loppun keksi. Arvasin sentään paikan ja aselajin oikein mutta sekin johtui vain kysyjästä.

Parolannummella jäkitettiin kädet alhaalla ja selkä suorana ennen ja jälkeen ruokailun.
 
On muuten kammottava kokemus jopa henkilökunnalle. Ikinä saanu niin perseestä olevaa sapuskaa...Vekaran sode varmaan teki helvetillistä voittoa :D

Ai pääsivätkö kapitulantitkin nauttimaan "sotilaan muonasta"? Yleinen käsitys oli, että herroilla olisi ollut omat pöntöt ja meillä kuleilla jäteastiat.

Oli muuten kokemus siirtyä kahdeksi viikoksi Mikkeliin! Voi sitä auvoa!! Siellä esimerkiksi oli keksitty mausteetkino_O. Myös LJK:n harjoitus oli nannaa kun olimme Utin sapuskoilla. Luonnollisesti osoitimme halveksuntamme LJK:n velliperseitä kohtaan aiheesta:).
 
Itse veikkaisin @EK tyyppistä vastausta. Vanhemmat tykkimiehet/mitä ovatkaan joilla on poletit, syövät ensin ja vasta sitten alokkaat.
 
Ai pääsivätkö kapitulantitkin nauttimaan "sotilaan muonasta"? Yleinen käsitys oli, että herroilla olisi ollut omat pöntöt ja meillä kuleilla jäteastiat.

Oli muuten kokemus siirtyä kahdeksi viikoksi Mikkeliin! Voi sitä auvoa!! Siellä esimerkiksi oli keksitty mausteetkino_O. Myös LJK:n harjoitus oli nannaa kun olimme Utin sapuskoilla. Luonnollisesti osoitimme halveksuntamme LJK:n velliperseitä kohtaan aiheesta:).

Vekaralla kaikki söi "samasta saavista" eikä henkilökunnan ruokailussa... Oli kammottava kokemus ja ruokalapun tuhlausta (mehän jouduttiin maksamaan tästä ilosta)...
 
Back
Top